smartklub.pl
[450] Fortwo CDI Passion 2002 by TomekBomek - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Nasze smarty (http://smartklub.pl/f-nasze-smarty--53)
+--- Dział: Pokaż swoje auto (http://smartklub.pl/f-pokaz-swoje-auto--62)
+--- Wątek: [450] Fortwo CDI Passion 2002 by TomekBomek (/t-450-fortwo-cdi-passion-2002-by-tomekbomek--10392)

Strony: 1 2


Fortwo CDI Passion 2002 by TomekBomek - TomekBomek - 26.05.2013

Witam, w tym wątku przedstawię świeżo zakupionego Smarta ForTwo CDI Passion z 2002 roku.

[Obrazek: IMG_4719.JPG]

Smart zakupiony z tego ogłoszenia:
Cytat:Opis pojazdu

Witam

Do sprzedania mam auto marki Smart ForTwo w najbogatszej wersji Passion.

Silnik to diesel 0,8 CDI, bardzo ekonomiczny około 3,5 litra/100 km w mieście. Z włączoną klimatyzacją to ok. 4,0 litra/100km

Samochód użytkuję osobiście od 5 lat i jestem jego drugą właścicielką. Sprowadzony został z Niemiec.

Poniżej lista wyposażenia:
ABS
ESP
ASR
2x Airbag
szklany dach
halogeny
obszyta skórą kierownica oraz lewarek zmiany biegów (oryginalnie)
skrzynia automatyczna z tip tronic
tylna roleta
alufelgi oryginalne Smart
elektrycznie otwierane szyby
centralny zamek
obrotomierz
zegarek
klimatyzacja
radio

Samochód jest sprzedawany z dwoma kompletami kluczyków i resztą dokumentów.
Garażowany

W samochodzie wszystko działa w 100% łącznie z klimatyzacją.
Niedawno zostały wymieniony olej silnikowy, filtr oleju, filtr powietrza i filtr kabinowy.
Opony są zużyte zaledwie w 15%, a klocki hamulcowe zostały wymienione pół roku temu. Oryginalny przebieg 132 tys. km. Samochód niekolizyjny, nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Jedynie rejestrować i jeździć.
Bardzo zadbany!!!

Brzmi pięknie wręcz idealnie... A teraz fakty.
Auto nie jest w 100% sprawne:

- halogeny są połowicznie, dosłownie, są same szkła w środku brak - żarówek i mocowań (foto)
- opony są zużyte ale nie w 15% tach, tylko, zostało około 15 procent, poza tym są w różnym wieku
- klakson nie działał , musiałem przeczyścić styki
- połamane i pogubione zatrzaski osłon podłogi, osłony też
- brak obejmy akumulatora
- zabryzgany olejem dolot do turbiny, podejrzewam EGR i odmę
- klimatyzacja podobno niedawno nabijana, wydaje mi się że słabo chłodzi, no i brak zaślepki zaworu, tego obok lewego halogenu
- dziurawy tłumik od spodu, na spawie, lekko dmucha
- klocki wymienione niby „pół roku temu”, zdarte w połowie tak samo jak tarcze, do tylnych nawet nie zaglądałem
- połamane zatrzaski podświetlenia tylnej rejestracji
- klamki drzwi trochę ciężko chodzą
- fotele poplamione
- okna troszkę za wysoko wychodzą
- brak śrub które skręcają licznik, nie wiem dlaczego?
- olej podobno wymieniony koło 130kkm na Castrol 0w40, na bagnecie czarny jak smoła bliżej minimum.
- automatyczna skrzynia biegów, moja pierwsza w życiu, wydaje się że nie wie co ma zrobić z pierwszymi 4 biegami i co chwile nimi żongluje ospale włączając je podczas przyśpieszania. Na razie nie wiem czy to źle bo się nie znam. Denerwuje troszkę fakt że wbija te biegi z efektem początkującego kierowcy, buja podczas przeskakiwania biegów
- chyba nie działa regulacja wysokości świateł
- komputer w serwisie Boscha wykrył następujące błędy:
P1918; P2408; 2403; P2000; B1000; P1191; B1310; B1321
Mam linka do opisu tych kodów KODY KLICK
[Obrazek: kody-bledow-smart01.JPG]
Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu.

Na moje nieszczęście większość tych usterek wykryłem po zakupie. Więc błagam oszczędźcie mi pytań i komentarzy typu: „ile dałeś”, „nieźle wdepnąłeś” bo jestem już wystarczająco zdołowany. Sad

Poniżej zamieszczam linka do galerii z oględzin, może uda wam się coś jeszcze wypatrzeć.

Albym Zdjęć SMART Start

Z tych pozytywnych:
- autko super się prezentuje, wygląda bardzo dobrze jak na swój wiek
- Żonie się podoba Very happy
- Na autostradzie zamyka licznik
- zawieszenie wydaje się być w porządku, jest twarde i trzyma drogi, lekkie drżenie kierownicy
- hamulce działają, szybko reagują i mają twardy pedał, to chyba dobrze
- radio działa Wink
- dużo miejsca w środku, fotele wygodne, choć brakuje regulacji pasażera
- to legendarny CDI . Ale tak naprawdę to dopiero sprawdzę. Na razie po zatankowaniu pod korek zrobiłem 190km i żadne jajko nie znikło.
- ma klimę

Mile widziane są słowa otuchy i dobre rady.
Jestem z województwa opolskiego więc z miłą chęcią nawiążę kontakt z kolegami z forum i mechanikami z okolic, którzy nie boją się Smarta.


RE: Fortwo CDI Passion 2002 by TomekBomek - DaSza - 26.05.2013

Nieźle kolo wdepnąłeśSmile
Bo skoro zaczniesz od dłubania, to wsiąkniesz jak większość z nas.
Pocieszę Cię z jednym, zmiana biegów w 450 nie jest najmocniejszą stroną i tzw. efekt żółwia jest normalny (to znaczy przy zmianie biegów, masz takie kiwnięcie).
Grunt, że podoba się żonie, to wiele zniesie i wykaże zrozumienie.

Dasz radę, pokochasz SmarkaczaSmile


RE: Fortwo CDI Passion 2002 by TomekBomek - Kanapa - 26.05.2013

Zmień oleje w silniku i skrzyni.
Poszukaj mechanika od Stardiagnozy i wtedy sprawdź błędy. Cześć wygląda na spowodowane na odłączonym aku.
Pilnuj EGR-u lub wstaw emulator.
130 tyś. km dla diesla to początek docierania, tylko te śrubki przy liczniku - może wymieniali żarówki?
Zacznij się rozglądać za softem. Smile
Chociaż jeżeli zamyka licznik to może ktoś, coś, jakoś. Evil or very mad


RE: Fortwo CDI Passion 2002 by TomekBomek - TomekBomek - 27.05.2013

kanapa akumulator był wymieniany w 2010r, więc coś może być na rzeczy. Te śrubki, a raczej ich brak tez mnie zdziwiły, ale co do przebiegu to wydaje się być prawdziwy (jest w miarę udokumentowany), zobaczymy.
EGR i dolot mam zamiar przeczyścić, ale najpierw muszę się dowiedzieć jak to zrobić, muszę też kupić sobie zestaw torx-ów.

Możecie mi powiedzieć :
Jaki olej kupić do silnika?
Jaki do skrzyni biegów i ile?
Oraz jaki filtr oleju i czy będzie on u mechanika, czy tylko na zamówienie?


RE: Fortwo CDI Passion 2002 by TomekBomek - Lolek - 27.05.2013

Do silnika jakikolwiek syntetyczny w bańce 4 l - zostanie Ci na dolewki do następnej wymiany, do skb Dextron III lub IV ok 1,5 litra wchodzi. Do wymiany oleju w silniku potrzebna odsysarka, do skb mały lejek przedłużony kilkunastoma centymetrami igielitowej rurki. Pozdro L
PS Nie wiem ile dałeś ale będziesz zadowolony, to co wypisałeś to głównie pierdoły z którymi można żyć. A najważniejsze że Żona jest zadowolona!


RE: Fortwo CDI Passion 2002 by TomekBomek - Mart - 27.05.2013

Spokojnie, wdepnąłeś jak my wszyscy, którzy kupili wiekowego CDI 450. wymień wszystkie oleje, płyny eksploatacyjne, klocki, okładziny w bębnach, tarcze, filtry. Klima w smarcie rzeczywiście słabo dmucha, ale chłodek być powinien na wylotach. Przebieg raczej mało prawdopodobny, dawałbym raczej + 100 tysi.


RE: Fortwo CDI Passion 2002 by TomekBomek - Fireman - 27.05.2013

W cdi zaraz po wymianie olej będzie czarny, tym się nie przejmuj. Część błędów, które wymieniłeś mogą powstać przy padniętym akumulatorze, niskie napięcie powoduje głupawkę kompa. Odczyt ze stardiagnozy prawdę powie, bosch serii K650 lub K750 może dawać zafałszowany obraz i uogólniać błędy. Niektóre awarie powodują kilka błędów, a przyczyna jest jedna. Głowa do góry. Smart zmienia biegi powoli, czasami długo myśli jaki bieg zapiąć. Zrób serwis, co do przebiegu to różnie, jak był to trzeci samochód w domu to może być ok. Spece od smarta gdzieś pisali, że to nie taka prosta sprawa zmodyfikować w smarcie wskazanie licznika.


RE: Fortwo CDI Passion 2002 by TomekBomek - Lolek - 27.05.2013

Ale nie niemożliwe, biegi będą się zmieniać sprawniej jeśli przyzwyczaisz się by nie kołysać nogą na gazie. Jak Ci noga drgnie to komp się zastanawia czy będziesz zwalniał i wtedy hamować silnikiem, czy też przyspieszał i wtedy zmieniać bieg lub nie. L


RE: Fortwo CDI Passion 2002 by TomekBomek - TomekBomek - 27.05.2013

Co to za chłodnica w podłodze pod siedzeniem pasażera?
Czy mój Smart ma filtr DPF?
Nie wiem jaki mam kupić olej. Poprzedni właściciel mówił że mam wlany Castrol 0W40, czy to dobry olej?
Czy mam wlać castrol 5W30, a do skrzyni biegów dowolnej marki, byle by był TQ DEXRON III ?


RE: Fortwo CDI Passion 2002 by TomekBomek - obwd-crash - 27.05.2013

Chłodnica paliwa.
Nie kojarzę by ten rocznik miał filtr DPF, ale może ktoś mądrzejszy mnie wyprostuje w tej wiedzy.
Co do oleju silnikowego może być, byle był syntetyk.
Co do oleju w skrzyni biegów, producent nieistotny, ja zalewałem kilkakrotnie z Orlenu raz z Lotosu.


Menu