[451] Turbo mod amerykański - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67) +---- Dział: Tuning (http://smartklub.pl/f-tuning--92) +---- Wątek: [451] Turbo mod amerykański (/t-451-turbo-mod-amerykanski--11785) |
Turbo mod amerykański - Kanapa - 18.02.2014 Może ktoś przetłumaczyć o co dokładnie chodzi w modzeniu turbiny w wersji USA i dlaczego ta modyfikacja nie sprawdza się poza USA? http://www.evilution.co.uk/index.php?menu=info&mod=824 RE: Turbo mod amerykański - jakubo - 18.02.2014 To jest artykuł o montowaniu turbo do wersji bez turbo. W usa mają bardzo rygorystyczne normy spalin itp. więc mają inne sondy lambda. Kolejne co tam wymienione to inna kompresja w wersjach bez turbo w europie. i w końcu trzecie to to że u nas taniej wyjdzie sprzedać wersję bez turbo i kupić całe auto. RE: Turbo mod amerykański - DaSza - 18.02.2014 Gwoli uzupełnienia streszczenia Jakuba, kilka fragmentów, które mówią wszystko (w miarę wolne tłumaczenie mające tylko oddać sens). Czy zestawy pasują do nie amerykańskich 451? Pasują: tak, działają: nie do końca, działają dobrze: nie. Trzy główne powody dla których zestawy nie powinny być montowane do europejskich 451. Czujnik lambda Europejskie dają napięcia w przedziale 0-1V, a amerykańskie 0-5V. Szerszy zakres napięcia pozawala na bardziej efektywne sterowanie emisją. Europejskie ECU są przystosowane do działania w zakresie napięć 0-1, więc dodanie turbiny powoduje "zachwianie" normalnej pracy. Poziom 1V osiągany jest szybko, więc ECU uznaje, że silnik działa na maksa i zmniejsza dawkę paliwa, co skutkuje zmniejszeniem mocy. Współczynnik kompresji USA bez turbo: 10 : 1 Europa bez turbo 11.4 : 1 Europa turbo: 10 : 1 Wersje amerykańskie mają obniżoną kompresję ze względu na słabszą jakość paliwa (octan) w USA i w celu redukcji detonacji paliwa. Ponadto turbo nie potrzebuje takiej kompresji w cylindrach ponieważ, jest turbo które daje już kompresję. Rzadko silnik turbinowe mają kompresję powyżej 10.5, a po zamontowaniu turbo byłby silnik z kompresją 11.4. W wyniku tego: - strata mocy ze względu na konieczność większej kompresji, - zwiększenie spalania wybuchowego, które wykryte przez czujnik zmniejsza moc, - zwiększeni szansy uszkodzenia pierścieni, - zwiększenie szansy zniszczenia zaworów, - prawie pewne wydmuchanie uszczelki głowicy Wyważenie Silniki turbo są lepiej wyważone niż te bez turbo. Zwiększenie mocy powoduje nierówną pracę źle wyważonego silnika i zmniejszanie mocy przez czujniki. I jak napisał Jakubo konkluzja lepiej kupić Smarta z turbo, a resztę kasy przeznaczyć na mody. RE: Turbo mod amerykański - Kanapa - 19.02.2014 Idąc tym tropem to co się będzie działo jak ktoś kupi 451 z amerykanskego rynku? Kilka aut już było sprzedanych sądząc po ogłoszeniach na portalach. Nasze paliwo jest teoretycznie lepsze - silnik będzie lepiej czy gorzej pracować? RE: Turbo mod amerykański - obwd-crash - 19.02.2014 (19.02.2014, 18:51)Kanapa napisał(a): Idąc tym tropem to co się będzie działo jak ktoś kupi 451 z amerykanskego rynku? No oczywiście, że lepiej. Przecież chyba każdy słyszał, jak to auta po zatankowaniu niemieckiego paliwa dostawały skrzydeł i przejeżdżały na zbiorniku więcej niż w Polsce. Przecież w USA mają benzynę co ma 86 oktan a my 95, co bardziej rozrzutni Polacy potrafią kupować benzynę 98 lub jakieś tam V... Przez 18 lat jeździłem w Polsce tylko autami amerykańskimi, nic im się nie stało na naszym paliwie, a nawet nasz gaz im nie zaszkodził. Przy prawie 500 tys. km auta te po przejechaniu w Polsce po ponad 400 tys. km, ze starości i usterek osprzętu, a nie z powodu uszkodzenia lub zużycia silnika odchodziły na "darmową emeryturę". Gdyby nie szalona zwyżka kursu dolara w 2008 roku, pewnie dalej jeździłbym amerykańskimi autami, a tak przesiadłem się na diesle, padło jakoś na francuskie, nawet Smart MC01 /450/- przecież produkowany był we Francji. Jak narazie nie żałuję, bo przynajmniej Smart-we towarzystwo jest lepsze /w ogóle jest, bo użytkownicy amerykańskich jakoś się nie chcieli integrować - wyjątek zlot w Toruniu w 1996/. RE: Turbo mod amerykański - Mart - 19.02.2014 Kilka uwag. Liczba oktanowa to nie jest kaloryczność paliwa. Taka interpretacja jest szeroko propagowana przez dystrybutorów paliwa jak Shell czy BP, bo tak łatwiej podkreślić zalety i sprzedać droższe paliwo o podwyższonej liczbie oktanowej. Dla zaciekawionych czym jest liczba oktanowa wklejam link do wiki http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa tam jest lepiej wszystko opisane i nie będę się silił na oryginalność. Z moich doświadczeń. Miałem kilka lat infinity FX35 sprowadzone z USA i kiedyś nieświadomy właściwego znaczenia pojęcia "liczba oktanowa" zalałem paliwem 98, myśląc, cóż będzie rakieta, a tu ledwo jechał, bo było to niedostosowane paliwo do danego zespołu napędowego. Dlatego przestrzegam przed definiowaniem - wow więcej oktanów będzie ogień. RE: Turbo mod amerykański - LAZY. - 19.02.2014 ,, Z drugiej strony wzrost stopnia sprężania zwiększa sprawność i maksymalną moc silnika. Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia." Czyli lać 95,98, V pałer turbo? Jakie paliwo będzie najbezpieczniejsze dla naszego smarta? Spalanie stukowe niszczy silnik- czyli dotyczy paliwa 95, niższego u nas nie ma. 98 znowu ogranicza spalanie stukowe, nie ma przyrostu mocy, ale silnik chodzi równo i się nie rozpadnie. Przy mocnych silnikach 98 spowoduje uczucie przyrostu mocy? Mi najbardziej prawdopodobnym przyrostem mocy jest gęstość powietrza wsysana do komory spalania Więc lepiej zadbać o stan sprężarki niż lać paliwo lotnicze RE: Turbo mod amerykański - Sebastian_O - 19.02.2014 Dlatego różnica jest widoczna w silnikach które mają czujnik spalania stukowego i komputer korygujący odpowiednio wyprzedzenie zapłonu wg tego czujnika... Wtedy różnica na paliwie 98 czy V-power jest widoczna. Jeśli silnik ma "standardowo" zaprogramowane mapy wtrysku i zapłonu i nie koryguje ich - wtedy na paliwie wysokooktanowym może jechać wręcz gorzej... |