smartklub.pl
nie działa klakson; potrzebny schemat elektryki - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88)
+----- Dział: Elementy wnętrza z elektryką (http://smartklub.pl/f-elementy-wnetrza-z-elektryka--117)
+----- Wątek: nie działa klakson; potrzebny schemat elektryki (/t-nie-dziala-klakson-potrzebny-schemat-elektryki--11999)

Strony: 1 2


nie działa klakson; potrzebny schemat elektryki - Katharina - 03.04.2014

Witam.
Jako że mój Brzydal jest w trakcie przerejstrowywania na niemieckie tablicę musi także pozytywnie przejść TÜV. Błędy jakie wykazał diagnosta zostały wszystkie usunięte poza jednym; nieszczęsny klakson.
Niestety mechanik spędzając ostatnio 4 godziny przy aucie nie potrafi dojść gdzie tkwi błąd. W miejscu w którym jest a raczej powinien być przekaźnik jest pusto. To znaczy jak wkłada się tam przekaźnik to on wypada. W tym modelu go nie ma. Bezpiecznik dobry i sam klakson po podłączeniu pod prąd wydaje dźwięk.
Miał ktoś taki przypadek?
Mechanik twierdzi ze jakby miał schemat elektryki tego klaksonu to poradził by sobie. I tu prośbao ten schemat i ewentualne wskazówki.


RE: nie działa klakson; potrzebny schemat elektryki - LAZY. - 03.04.2014

Pani Kasiu jakim pani samochodem jeździ?


RE: nie działa klakson; potrzebny schemat elektryki - Katharina - 03.04.2014

Przepraszam.
450 cdi 2000r.


RE: nie działa klakson; potrzebny schemat elektryki - LAZY. - 03.04.2014

Generalnie elektryk dupa, bo tak prostego obwodu nie ogarnąć to wstyd.

Na klakson bezpośrednio idzie +12v, natomiast masa(minus) idzie od kierownicy.
Bezpiecznik zamontowany jest na kablu plusowym - to logiczne. Wystarczy przy klaksonie sprawdzić czy jest zasilanie i przy kierownicy czy taśma jest cała i po naciśnięciu klaksonu czy na kablu pojawia się -(masa).


Jak fabrycznie nie było przekaźnika, a miał by być to łatwo można go podłączyć.


RE: nie działa klakson; potrzebny schemat elektryki - Gizbern - 03.04.2014

(03.04.2014, 20:14)LAZY. napisał(a): Jak fabrycznie nie było przekaźnika, a miał by być to łatwo można go podłączyć.

To jest przekaźnik najbliżej złącza OBD o oznaczeniu D na obudowie


RE: nie działa klakson; potrzebny schemat elektryki - LAZY. - 03.04.2014

Pani Kasia twierdzi iż u niej przekaźnika nie było.


RE: nie działa klakson; potrzebny schemat elektryki - Gizbern - 03.04.2014

Jeśli było przerobione i podłączone bez przekaźnika, to duży prąd uszkodził taśmę w kierownicy

Generalnie naciśnięcie przycisku na kierownicy powoduje zwarcie kabla sygnałowego do masy.
Jeśli tak nie jest to uszkodzona taśma w kierownicy.


RE: nie działa klakson; potrzebny schemat elektryki - LAZY. - 03.04.2014

Też jestem tego zdania lecz elektryk powinien sobie z czymś takim poradzić bez większego kłopotu.


RE: nie działa klakson; potrzebny schemat elektryki - perelka71 - 04.09.2021

Witam!
Wiem że ten wątek jest stary, z tym że dla mnie jest istotny. W styczniu br. zakupiłam Smart 451 cdi z 2010 cabrio.
W czasie pierwszych mrozików miałam problem z centralnym zamkiem i klaksonem, nie działało też zamykanie samochodu z kluczyka. Mój Smyczek jest garażowany, więc pod domem nie miałam problemu, jedynie na parkingu wewnętrznym w pracy stał otwarty. Zamek zaczął normalnie pracować jak się zrobiło ciepło, tyle że klakson w dalszym ciągu nie działa. No i tu się pojawia problem, muszę usunąć ten defekt, bo nie przejdzie mi MOT-a (badanie techniczne w UK). Znalazłam niedaleko mnie polski warsztat, chłopaki powiedzieli że spróbują... Po raz pierwszy mieli do czynienia z moim Smykiem przy wymianie oleju i filtrów, zaraz po zakupie.
Czy ktoś może mi podesłać jakiś link, gdzie znajdą chłopaki podpowiedz rozwiązania tego problemu z klaksonem.
No i jak zabezpieczyć się na przyszłość, żeby nie mieć problemów z moim Smykiem.


RE: nie działa klakson; potrzebny schemat elektryki - obwd-crash - 04.09.2021

Jeżeli mają pojęcie o elektryce to dadzą sobie radę.
Sygnał jak zwykle w aucie jest z przodu, muszą go odnaleźć.
Sprawdzą czy do sygnału dochodzi prąd przy naciskaniu przycisku na kierownicy - niw pamiętam już jak jest to rozwiązane w 451, czy np. naciska się środek koła kierownicy.
Jeżeli dochodzi prąd to sygnał do wymiany.
Jeżeli nie dochodzi, to szukanie dalej, a tu jest wiele dróg\, trudno jakąkolwiek podpowiedzieć.


Menu