smartklub.pl
Wymiana pierścieni (zębatek, koronek) ABS tylnej osi SMART ForTwo - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88)
+----- Dział: Koła, opony, zawieszenie. (http://smartklub.pl/f-kola-opony-zawieszenie--119)
+----- Wątek: Wymiana pierścieni (zębatek, koronek) ABS tylnej osi SMART ForTwo (/t-wymiana-pierscieni-zebatek-koronek-abs-tylnej-osi-smart-fortwo--13715)



Wymiana pierścieni (zębatek, koronek) ABS tylnej osi SMART ForTwo - Kris-O - 15.07.2015

Od jakiegoś czasu borykałem się z problemem uszkodzonych pierścieni ABS'u.
Usterka objawiała się tym, że podczas nawet delikatnego hamowania "pukało pod pedałem". Zdarzały się również "kangurki" tzn. auto szarpało przy przyspieszaniu lub np. jeździe przez rondo. Oczywiście wszystkiemu towarzyszyła zapalająca się kontrolka ABS'u (trójkąt).
Po przeczytaniu kilku wątków na forum, sprawa była jasna jak słońce... uszkodzona zębatka ABS.

Postanowiłem umieścić tutaj kilka zdjęć z mojej wymiany i film instruktażowy znaleziony na YouTube. Mam nadzieję, że ktoś dzięki mnie zaoszczędzi trochę czasu Wink

Do całej operacji potrzebujemy:

- 2x pierścień ABS (42 zęby)
- klucz nasadowy 6 kątny 10mm
- nasadka 12 kątna 21mm
- nasadka 6 kątna 15mm lub klucz do kół 15mm
- nasadka E20
- klucz płaski najlepiej 12 kątny 18mm
- torx T20

- 1x mocna rurka do odciągnięcia belki(sanek)
- dysk ścierny i szlifierka kątowa
- druciak
- nieodzowny WD-40 lub zamiennik
- farba hummerrite lub inna na rdzę
- zimne piwo Beer i 2-3h wolnego czasu Cool

W pierwszej kolejności zaciagamy ręczny, luzujemy śruby tylnych kół i podnosimy samochód (ważne żeby był oparty na progach, nie o belkę) zabezpieczamy go przed osunięciem itp. itd. Ściągamy tylny zderzak, do tego używamy torx T20 i klucza 10mm.
Zdejmujemy koła, odkręcamy śrubę trzymającą półoś napędową kluczem 12 kątnym 21mm,następnie nasadka E20 i kluczem 18 odkręcamy wahacz, zaczynając od dłuższego. W przypadku rozkręcania jak i skręcania ma to znaczenie, ponieważ łatwiej "spiąć" wszystko do kupy.
Teraz przy pomocy rurki odciągamy w prawo, prawą belkę aby wyciągnąć półoś i dostać się do pierścieni.

Reszta zabawy to oczyszczenie rdzy, nabicie nowych zębatek(ja użyłem frezu do wiercenia otworów pod puszki elektryczne - pasuje idealnie) i zabezpieczenie farbą antykorozyjną.

Poniżej zdjęcia:
[attachment=10949]
[attachment=10950]
[attachment=10951]
[attachment=10952]
[attachment=10953]
[attachment=10954]
[attachment=10955]
[attachment=10956]

I link do filmu gdzie wszystko ładnie pięknie jest wytłumaczone... Rolleyes
https://www.youtube.com/watch?v=2ghUUSrmzIM


RE: Wymiana pierścieni (zębatek, koronek) ABS tylnej osi SMART ForTwo - natalkaxo - 29.06.2017

Witam, podczas hamowania odzywa sie ABS, trzesie i stuka. Moglby ktos poradzic jaka to moze byc przyczyna?
Chcialabym rowniez sie dowiedziec gdzie podlaczyc komputer diagnostyczny w smarcie 450.

Pozdrawiam.


RE: Wymiana pierścieni (zębatek, koronek) ABS tylnej osi SMART ForTwo - obwd-crash - 01.07.2017

(29.06.2017, 21:50)natalkaxo napisał(a): Witam, podczas hamowania odzywa sie ABS, trzesie i stuka. Moglby ktos poradzic jaka to moze byc przyczyna?
Chcialabym rowniez sie dowiedziec gdzie podlaczyc komputer diagnostyczny w smarcie 450.

Pozdrawiam.

Ogólnie tak to powinno być, "grzechocze" i powoduje to leciutkie drganie auta. 
No chyba że stuka jak młotkiem po kowadle itp. a trzęsie tak że plomby z zębów chcą wypaść, to coś jest nie tak Wink


RE: Wymiana pierścieni (zębatek, koronek) ABS tylnej osi SMART ForTwo - natalkaxo - 07.07.2017

(01.07.2017, 10:13)obwd-crash napisał(a):
(29.06.2017, 21:50)natalkaxo napisał(a): Witam, podczas hamowania odzywa sie ABS, trzesie i stuka. Moglby ktos poradzic jaka to moze byc przyczyna?
Chcialabym rowniez sie dowiedziec gdzie podlaczyc komputer diagnostyczny w smarcie 450.

Pozdrawiam.

Ogólnie tak to powinno być, "grzechocze" i powoduje to leciutkie drganie auta. 
No chyba że stuka jak młotkiem po kowadle itp. a trzęsie tak że plomby z zębów chcą wypaść, to coś jest nie tak Wink
Okazalo sie, ze grzechotanie oraz drganie auta podczas hamowania przyczyna byly koronki abs do wymiany.

Rowniez chcialabym dodac, ze wejscie pod komputer diagnostyczny do smarta 450 znajduje sie przy bezpiecznikach od strony pasazera.

Mam nadzieje ze ten post rowniez pomoze innym.
 Pozdrawiam.


Menu