smartklub.pl
Testy 453 na Teneryfie - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model C453 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-c453-smart-fortwo--125)
+---- Dział: Ogólnie (http://smartklub.pl/f-ogolnie--128)
+---- Wątek: Testy 453 na Teneryfie (/t-testy-453-na-teneryfie--15770)

Strony: 1 2 3


Testy 453 na Teneryfie - MariuszB - 28.11.2016

[Obrazek: 2aa9be2b67e4743ddd2bf6c636d924f7.jpg]

Dziś pierwsze 200 km nawinięte w mega pięknym otoczeniu.
Bohater - F2 Passion, 90 ps, oczywiście benzyna i automat.

[Obrazek: 4e55a87f25cf58db304f1bf57360d61b.jpg]

[Obrazek: 87537d87e2a5ff41fd694789b9327244.jpg]

Mam już wiele spostrzeżeń ale jednym z głównych celów jest tu porównanie bezpośrednie vs 450 i 451. Więcej szczegółów (o ile są chętni do czytania) niebawem Smile
Jedziemy dalej...


RE: Testy 453 na Teneryfie - Gantz - 28.11.2016

Dawaj tzn pisz Smile


RE: Testy 453 na Teneryfie - __BK__ - 29.11.2016

Piękna sceneria <3


Testy 453 na Teneryfie - MariuszB - 29.11.2016

Kolejne 2 stówki nabite na blat. Częściowo po autostradzie ale w większości po mega serpentynach górskich gdzie nachylenie przekracza czasem 20%...
[Obrazek: 0152b18404b2d24e0616cd01242cd10d.jpg]

Zacznę na początek od kilku rzeczy fajnych - komfort lepszy niż w poprzednich kastach F2. Pasażer ma przed sobą więcej miejsca niż w aucie klasy 'S'. Poprzednio było dobrze ale w 453 jest MEGA.
Kierownica wielofunkcyjna, super leżąca w ręku.
Prowadzenie, przyczepność na zakrętach i brak podsterowności - lepiej niż u poprzedników...

Subiektywnie słabe: sterowanie szybami mało ergonomiczne, za bardzo z tyłu.
Powyżej 120 km/h słychać wyraźnie szum wiatru. Fakt, że silnik jest wtedy zupełnie niesłyszalny... Ale po coupe (nie cabrio) i nowym modelu oczekiwałem chyba czegoś więcej.

To tak na szybko... Reszta w kolejnych wpisach.

Jeszcze takie fotki z dziś
[Obrazek: 0f53005fbd92fc05e459aaf4599c7a0f.jpg]

[Obrazek: 691fe4b0ef36c87058c1325fdf4c68b5.jpg]

[Obrazek: cc25682e7161e8dc46aa2777c946a68b.jpg]

[Obrazek: e14c453fdd0253977f2d0111e48991b3.jpg]

[Obrazek: ae4920f52959a23430ff634e050f7a45.jpg]

[Obrazek: b3ecf18bd0d020a7a987ba9bee7bed89.jpg]


Testy 453 na Teneryfie - frygi - 29.11.2016

Ale masz fajnie A u nas popaduje śnieżek


Testy 453 na Teneryfie - MariuszB - 30.11.2016

A tu już Święta... Wszędzie Mikołaje, choinki i szopki... A to wszystko w otoczeniu 24 st C Smile Kanaryjczycy są wyjątkowo 'świąteczni'.

Wracając do F2... BC w 453 jest mocno rozbudowane (ciekawy np. wykres spalania z ostatnich 15 min) ale nie widzę pozycji z zasięgiem. Jedyne co, to podobnie jak w 450 na rezerwie wyświetla się ilość pozostałego paliwa. Ogólnie duży, kolorowy i czytelny BC z obsługą z poziomu trój ramieniennej kiery szybko polubimy.

Niespecjalnie polubiłem za to pozycję za kierownicą. Niby wszystko ok ale po godzinie, dwóch pojawia się ból kręgosłupa. Może to akurat problem fizjonomii ale w 450 nigdy takich odczuć nie miałem. Tu pytanie do użytkowników 453...jak u Was po dłuższej jeździe?

Aha, promień skrętu to zawsze była mocna strona każdego F2. Tutaj czasem mam wrażenie, że auto zawraca zwinniej niż ja stojąc... na nogach Wink W połączeniu z elektrycznym serwem parkowanie w ciasnych lukach to dziecinna igraszka.

[Obrazek: 87a747354070b0715fb4390437689cec.jpg]

Dziś kolejne jazdy. Tym razem zaplanowane ok 250 do 300 km w sporej części autostradą.

PS. Nie wiem jak to robią ale Pb kosztuje tutaj 0.90 centów. Diesla kupimy na niektórych stacjach za 0.78 centów. Żyć nie umierać Smile
Jak do tej pory nie spotkałem tu ani jednego pojazdu elektrycznego. Pewnie ze względu na ukształtowanie terenu oraz wspomnianą cenę paliwa. Jeździ za to cała masa starszych diesli. Hitem wśród taryfiarzy jest MB W124.


RE: Testy 453 na Teneryfie - krzyss - 30.11.2016

Kanary jako wyspy nie maja podatkow, od paliwa, vatu itp. Dlatego benzynka czy perfumy sa tanie...


RE: Testy 453 na Teneryfie - antonib - 30.11.2016

Czekam z niecierpliwością na dalsze Twoje spostrzeżenia...
Zgadzam się z brakiem wskazań zasięgu, ale wg. mnie nie jest to bardzo dokuczliwe, bo na końcu wyświetla w litrach.
Zgadzam się, że sterowanie otwieraniem szyb mogłoby być parę centymetrów  do przodu
Co sądzisz o stopce na lewą nogę ? Dla mnie była trochę wysoko, ale już się przyzwyczaiłem.
Zwrotność "mega" dużo lepiej niż w moim poprzednim - w pełni się zgadzam.
Pozycja za kierownicą hmmm ... ja nie mam z tym problemu.
Napisz coś o spalaniu ... ja po prawie 3 tys. mam średnie 6.4 (mieszana z przewagą miasta z dużymi korkami)
Po zmianie kół na zimowe spalanie jakby wzrosło o około 0.5, ale muszę jeszcze poobserwować.
Pozdrawiam
Antek


RE: Testy 453 na Teneryfie - __BK__ - 30.11.2016

(30.11.2016, 09:53)MariuszB napisał(a): Niespecjalnie polubiłem za to pozycję za kierownicą. Niby wszystko ok ale po godzinie, dwóch pojawia się ból kręgosłupa. Może to akurat problem fizjonomii ale w 450 nigdy takich odczuć nie miałem. Tu pytanie do użytkowników 453...jak u Was po dłuższej jeździe?

A masz w tym egzemplarzu regulację wysokości kiery i fotela?

Nie mam żadnych zastrzeżeń do pozycji za kierownicą. Jak na tak małe auto jest bardzo dobra. Fotele, po całej wyprawie do Budapesztu również oceniam jako bardzo wygodne choć pewnie to kwestia indywidualna.


Testy 453 na Teneryfie - MariuszB - 01.12.2016

Podstopnica wydaje się być tam gdzie trzeba.
Fotel i kiera bez regulacji góra/dół, więc za wiele nie da się modyfikować. Tak jak pisałem, pozycja jest ok, ale na krótki dystans. Możliwe, że inny kierowca nie zgłosi problemów.
Spalanie... Podczas wjazdu na Teide, czyli 38 km, w większości pod góre tak wyglądał wykres spalania
[Obrazek: ce591bc2d6a336e8ed3c4dd8386ffa04.jpg]

Podczas zjazdów był oczywiście odzysk Wink.
Całkowite spalanie (mix... góry, autostrada, miasta, miasteczka - jednak jazda raczej spokojna) z ostatnich 3 dni wynosił w/g BC: 5.2l/100 km
[Obrazek: 3509d5b2d58840fac1e4ff1ec6e2ef57.jpg]

Po przeliczeniu przy dystrybutorze okazało się, że BC lekko kłamie. Faktyczne spalanie wyszło 5.8l/100 km.

Z rzeczy mało fajnych tak na szybko:
Dwa razy podczas gaszenia na sekundę na BC pojawił się komunikat "usterka". Odpalenie/zgłaszanie - usterki brak.
Podczas zmierzchu DRL przełączyły się na światła mijania ale w nocy przestały działać światła drogowe! Zjazd na parking, zgaszenie/odpalenie- drogowe działają. Coś jakby elektronika zgłupiała.

Niefajne miejsca, które znalazłem
[Obrazek: 763ec72e74c9cb4d1498c2ea228741f3.jpg]

Przez szczeliny w zderzaku prześwitują elementy osprzętu silnika. Niby detal ale trochę razi.
[Obrazek: c888f7583950530798eb7cb7584e3525.jpg]

Jedziemy dalej i obserwujemy Smile
[Obrazek: 5251f07b0c4d6f9d51f0557570fc6c30.jpg]

[Obrazek: 8fe808965d295e48e0817d8ff08fa148.jpg]

[Obrazek: b2651b269e25e58ad2e037c3fe357952.jpg]


Menu