smartklub.pl
450-Zduszanie silnika. - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88)
+----- Dział: Silnik i osprzęt (http://smartklub.pl/f-silnik-i-osprzet--116)
+----- Wątek: 450-Zduszanie silnika. (/t-450-zduszanie-silnika--17083)



450-Zduszanie silnika. - kaliniak - 28.10.2017

Witam.Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. 
Ostatnio zauważyłem stojąc w korku że zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju przy rozgrzanym silniku do temperatury (4 kropek).
Kontrolka zapalała się gdy hamowałem -zatrzymywałem się całkowicie. Wentylator chłodnicy się włączał momentalnie wychładzał silnik do trzech kropek.
W tym momecie gdy się zatrzymywałem piszczał pasek alternatora.
Dokonałem korekcji naciągu paska przy okazji przykręciłem alternator bo nie było górnej kwadratowej nakrętki a wspornik napinacza latał jak nie powiem co Smile).
Zmierzyłem ładowanie 14,2 V bez obciążenia . Myślałem że to jest przyczyną gdyż alternator nie miał dobrej masy 
i podczas pracy wentylatorów chłodnicy i intercoolera + inne odbiorniki tak obciążały silnik że aż go na chwilę zduszał -stąd ta kontrolka oleju. 
Tak to wyglądało: 
https://www.youtube.com/watch?v=cr1IjG9NhHo
Auto normalnie odpala od "strzała". Ale właśnie brakuje mu mocy na 5 i 6 biegu Vmax 100km. Z tego co czytałem koledzy bujają swoje sprzęty do 135km.
Nigdy nie posiadałem smarta i nie słyszałem jak powinien dokładnie pracować ten silnik (mój chodzi jak kosiarka-myślałem że tak ma być) . Osoba od której kupiłem 
twierdziła że wymieniła pierścienie ,panewki korbowodowe ,cały rozrząd, jakiś gościu robił głowice i wymieniał uszczelniacze zaworowe, do panewek wału
nie dał rady się dobrać. 
Rano gdy odpalam auto trochę śmierdzi z wydechu benzyną. Duże spalanie w trybie miejskim 8l/100km przy spokojnej jeździe to troszkę dużo . 
Sprawdziłem sondę na kolektorze v-scanem. Do 70 stopni wartości wahały się między 0,4-0,5V . Po wyżej 80 stopni sonda zaczeła pokazywać wartości 0,15-0,85V 
(mam gdzieś nagrany wykres) więc uznałem że sonda pracuje prawidłowo.Turbina ładuje do około 1,1 bara -pomiar v-scanem. Wymieniłem świece na dedykowane NGK .
Przewody WN i przypadkowo odpinając cewkę na 3 cylindrze
zauważyłem że silnik pracuje cicho to znaczy  "nie cyka" .Tak to wygląda:
https://www.youtube.com/watch?v=xIB7n-6-KOE .
Nie zmierzyłem jescze tylko ciśnienia sprężania gdyż dopiero wczoraj dotoczyłem sobie adapter ze względu na głębokiegniazda świec i muszę dokupić zegar gdyż 
który posiadam jest tylko do 7,5 bara.(tak apropo jakie powinno być ciśnienie sprężania w specyfikacji piszą że 9,5 bara ale czytając forum niektórzy pisali
że mają po 12 barów )
Może miał ktoś z państwa taki problem - podejrzewam upalony zawór ale bez pomiaru ciśnienia ciężko mi powiedzieć . Za pomoc i wypowiedzi w tym temacie z góry dziękuje.


RE: 450-Zduszanie silnika. - IRIAD - 28.10.2017

Witam
Więc krótkie pytanie ?
W czym jest istotny problem?
co jest nie tak?


RE: 450-Zduszanie silnika. - kaliniak - 31.10.2017

Witam. Wczoraj zmierzyłem ciśnienie 12,5-13 atm na cylindrze - więc uszkodzony- nieszczelny zawór chyba odpada. 
Istotny problem jest w tym dlaczego przy włączaniu odbiorników w aucie tak drastycznie spadają obroty na biegu 
jałowym że aż zapala się kontrolka oleju i telepie śilnikiem ? Dodam jeszcze że akumulator też jest nowy.
Za odpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam.


RE: 450-Zduszanie silnika. - krzyss - 31.10.2017

Pewnie alternator jest przytarty i mocno obciaza silnik, to popularny problem.


RE: 450-Zduszanie silnika. - kaliniak - 31.10.2017

Panie Krzysztofie alternator kręci się lekko brak jakichkolwiek oznak uszkodzenia łożysk lub zatarcia. Sprawdzałem to na odłączonym pasku. Gdy pasek jest założony też nie słychać żeby coś tam brzęczało .


RE: 450-Zduszanie silnika. - LAZY. - 31.10.2017

Skoro bez paska dzieje się to samo to jedyne co przychodzi mi do głowy to masa silnika lub jakiś problem w stykach na kostkach. Po prostu przy dużym obciążeniu spada napięcie - trzeba ustalić gdzie. Może to zwarcie?


RE: 450-Zduszanie silnika. - kaliniak - 01.11.2017

Bez paska się nie dusi a więc całe obciążenie idzie z alternatora


RE: 450-Zduszanie silnika. - Aditankista - 01.11.2017

Niech zgadne ; Alternator robi zwarcie? Podczas pracy - może regulator napięcia,,,,,,,,,,,,,,,


RE: 450-Zduszanie silnika. - kaliniak - 23.05.2018

:(...................:(


Menu