450-Zduszanie silnika. - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66) +---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88) +----- Dział: Silnik i osprzęt (http://smartklub.pl/f-silnik-i-osprzet--116) +----- Wątek: 450-Zduszanie silnika. (/t-450-zduszanie-silnika--17083) |
450-Zduszanie silnika. - kaliniak - 28.10.2017 Witam.Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. Ostatnio zauważyłem stojąc w korku że zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju przy rozgrzanym silniku do temperatury (4 kropek). Kontrolka zapalała się gdy hamowałem -zatrzymywałem się całkowicie. Wentylator chłodnicy się włączał momentalnie wychładzał silnik do trzech kropek. W tym momecie gdy się zatrzymywałem piszczał pasek alternatora. Dokonałem korekcji naciągu paska przy okazji przykręciłem alternator bo nie było górnej kwadratowej nakrętki a wspornik napinacza latał jak nie powiem co ). Zmierzyłem ładowanie 14,2 V bez obciążenia . Myślałem że to jest przyczyną gdyż alternator nie miał dobrej masy i podczas pracy wentylatorów chłodnicy i intercoolera + inne odbiorniki tak obciążały silnik że aż go na chwilę zduszał -stąd ta kontrolka oleju. Tak to wyglądało: https://www.youtube.com/watch?v=cr1IjG9NhHo Auto normalnie odpala od "strzała". Ale właśnie brakuje mu mocy na 5 i 6 biegu Vmax 100km. Z tego co czytałem koledzy bujają swoje sprzęty do 135km. Nigdy nie posiadałem smarta i nie słyszałem jak powinien dokładnie pracować ten silnik (mój chodzi jak kosiarka-myślałem że tak ma być) . Osoba od której kupiłem twierdziła że wymieniła pierścienie ,panewki korbowodowe ,cały rozrząd, jakiś gościu robił głowice i wymieniał uszczelniacze zaworowe, do panewek wału nie dał rady się dobrać. Rano gdy odpalam auto trochę śmierdzi z wydechu benzyną. Duże spalanie w trybie miejskim 8l/100km przy spokojnej jeździe to troszkę dużo . Sprawdziłem sondę na kolektorze v-scanem. Do 70 stopni wartości wahały się między 0,4-0,5V . Po wyżej 80 stopni sonda zaczeła pokazywać wartości 0,15-0,85V (mam gdzieś nagrany wykres) więc uznałem że sonda pracuje prawidłowo.Turbina ładuje do około 1,1 bara -pomiar v-scanem. Wymieniłem świece na dedykowane NGK . Przewody WN i przypadkowo odpinając cewkę na 3 cylindrze zauważyłem że silnik pracuje cicho to znaczy "nie cyka" .Tak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=xIB7n-6-KOE . Nie zmierzyłem jescze tylko ciśnienia sprężania gdyż dopiero wczoraj dotoczyłem sobie adapter ze względu na głębokiegniazda świec i muszę dokupić zegar gdyż który posiadam jest tylko do 7,5 bara.(tak apropo jakie powinno być ciśnienie sprężania w specyfikacji piszą że 9,5 bara ale czytając forum niektórzy pisali że mają po 12 barów ) Może miał ktoś z państwa taki problem - podejrzewam upalony zawór ale bez pomiaru ciśnienia ciężko mi powiedzieć . Za pomoc i wypowiedzi w tym temacie z góry dziękuje. RE: 450-Zduszanie silnika. - IRIAD - 28.10.2017 Witam Więc krótkie pytanie ? W czym jest istotny problem? co jest nie tak? RE: 450-Zduszanie silnika. - kaliniak - 31.10.2017 Witam. Wczoraj zmierzyłem ciśnienie 12,5-13 atm na cylindrze - więc uszkodzony- nieszczelny zawór chyba odpada. Istotny problem jest w tym dlaczego przy włączaniu odbiorników w aucie tak drastycznie spadają obroty na biegu jałowym że aż zapala się kontrolka oleju i telepie śilnikiem ? Dodam jeszcze że akumulator też jest nowy. Za odpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam. RE: 450-Zduszanie silnika. - krzyss - 31.10.2017 Pewnie alternator jest przytarty i mocno obciaza silnik, to popularny problem. RE: 450-Zduszanie silnika. - kaliniak - 31.10.2017 Panie Krzysztofie alternator kręci się lekko brak jakichkolwiek oznak uszkodzenia łożysk lub zatarcia. Sprawdzałem to na odłączonym pasku. Gdy pasek jest założony też nie słychać żeby coś tam brzęczało . RE: 450-Zduszanie silnika. - LAZY. - 31.10.2017 Skoro bez paska dzieje się to samo to jedyne co przychodzi mi do głowy to masa silnika lub jakiś problem w stykach na kostkach. Po prostu przy dużym obciążeniu spada napięcie - trzeba ustalić gdzie. Może to zwarcie? RE: 450-Zduszanie silnika. - kaliniak - 01.11.2017 Bez paska się nie dusi a więc całe obciążenie idzie z alternatora RE: 450-Zduszanie silnika. - Aditankista - 01.11.2017 Niech zgadne ; Alternator robi zwarcie? Podczas pracy - może regulator napięcia,,,,,,,,,,,,,,, RE: 450-Zduszanie silnika. - kaliniak - 23.05.2018 :(...................:( |