smartklub.pl
Wypadanie zapłonu - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--91)
+---- Wątek: Wypadanie zapłonu (/t-wypadanie-zaplonu--17142)

Strony: 1 2


Wypadanie zapłonu - HipcioSmart - 16.11.2017

Witajcie.

Mam od jakiegoś czasu pojawiający się błąd braku zapłonu w cylindrze 2. Dla pewności wymieniłam sobie komplet świec. Kolejnym krokiem była zamiana cewek zapłonowych pomiędzy cylindrami. Błąd zawsze pojawia się na cylindrze 2. Czasem nie ma go przez tydzień, a czasem pojawia się kilka razy dziennie. Czy możecie coś podpowiedzieć? Zastanawiam się nad występowaniem w elektryce auta złego kontaktu-zaśniedziałego styku. Czy macie z tym jakieś doświadczenie? Może wiecie jak skonstruowana jest wiązka elektryczna silnika? Gdzie zacząć szukać? Dodatkowo dodam, że auto zawsze normalnie jeździ. Nie traci mocy i nie szarpie. Jest to ForTwo 2007 z silnikiem 999 bez turbo.


Wypadanie zapłonu - Arczi100 - 17.11.2017

Podmień jeszcze kabel WN


RE: Wypadanie zapłonu - HipcioSmart - 19.11.2017

Witaj. Dzięki z pomysł, ale podpowiedz o czym myślisz.

U mnie jest wtyczka z dwoma przewodami wpinanymi do cewki zapłonowej na świecy. Czy myślisz o tych dwóch przewodach? One wychodzą z całej wiązki na silniku i to może być problem. Tam nie ma mechanicznego zapłonu jak w starszych autach gdzie były kable WN.


RE: Wypadanie zapłonu - Arczi100 - 19.11.2017

(19.11.2017, 11:25)HipcioSmart napisał(a): Witaj. Dzięki z pomysł, ale podpowiedz o czym myślisz.

U mnie jest wtyczka z dwoma przewodami wpinanymi do cewki zapłonowej na świecy. Czy myślisz o tych dwóch przewodach? One wychodzą z całej wiązki na silniku i to może być problem. Tam nie ma mechanicznego zapłonu jak w starszych autach gdzie były kable WN.
Sorrki nie doczytałam do końca. Faktycznie nie masz kabli WN.


RE: Wypadanie zapłonu - HipcioSmart - 11.02.2018

Witajcie. Jesteście w stanie pomóc? Problem nadal istnieje.

Wydaje mi się że auto chodzi na dwa cylindry. Nie ma problemu z odpalaniem. Auto zawsze odpala.
Co było zrobione:
1. Wymieniłem komplet świec - problem nadal jest na cylindrze 2
2. Podmieniłem cewki zapłonowe miejscami - problem nadal jest na cylindrze 2
3. Podmieniłem miejscami wtryskiwacze - problem nadal jest na cylindrze 2 - wtrysk na pewno działa.

Chciałbym się zająć sprawdzeniem instalacji dołączonej do cewki zapłonowej. Na cylindrze 2 jest przewód z wtyczką w której są 3 przewody. Dwa cieńsze BRĄZOWE i jeden grubszy CZARNY. Jak je sprawdzić? Pomiędzy dwoma zewnętrznymi CZARNY-BRĄZOWY jest około 15V przy odpalonym silniku. Zewnętrzny brązowy to masa auta. Czym jest środkowy przewód brązowy? Nie ma on połączenia bezpośredniego z masą. Posiada ktoś schemat elektryczny do 451 z 2007 z silnikiem 999?

Kolejne spostrzeżenie: gdy silnik pracuje i wyciągnę wtyczkę z wtryskiwacza lub cewki zapłonowej na cylindrze 2 to silnik nie wykazuje różnicy pracy. Inaczej jest z pozostałymi cylindrami. Z tego wnioskuję, że silnik pracuje na dwóch cylindrach. Co możecie doradzić?
Z góry dzięki za podpowiedzi.


RE: Wypadanie zapłonu - krzyss - 11.02.2018

A czy nie takie wlasnie objawy mial jeden z naszych kolegow. Okazalo sie ze zawor byl podgiety i sie nie przymykal. Sprawdz kompresje.


RE: Wypadanie zapłonu - AMBRA - 11.02.2018

(11.02.2018, 15:53)krzyss napisał(a): A czy nie takie wlasnie objawy mial jeden z naszych kolegow. Okazalo sie ze zawor byl podgiety i sie nie przymykal. Sprawdz kompresje.

Albo wygięty albo wypalone jego gniazdo

Po sprawdzeniu kompresji będziesz miał odpowiedź


RE: Wypadanie zapłonu - HipcioSmart - 12.02.2018

W piątek jadę sprawdzić kompresję. Napiszę co będzie.


RE: Wypadanie zapłonu - HipcioSmart - 16.02.2018

Witajcie.

Właśnie odebrałem auto z warsztatu gdzie sprawdzono kompresję cylindrów. Kompresja jest poprawna i równa na wszystkich cylindrach. Sprzęt, którym dysponował ten warsztat wykazywał jedynie błędy wszystkich trzech wtryskiwaczy, ale z dużym naciskiem na wtrysk cylindra 2. Do tego chłopaki dopowiedzieli, że auta odpala na trzech cylindrach i przez kilka dobrych chwil chodzi poprawnie. Po czasie wyłącza się cylinder 2 i potem robi co chce.... chodzi....nie chodzi... chodzi....nie chodzi.  
Co o tym sądzicie? Czy może to być problem z wiązką elektryczną? Jakieś łączenia na wiązce? A może komputerek auta? Jakieś połączenia pod silnikiem, pod podłogą?


RE: Wypadanie zapłonu - obwd-crash - 17.02.2018

Z tego co pamiętam, każdy cylinder ma swoją indywidualną cewkę zapłonową i indywidualny wtryskiwacz. 
Zamień wtryskiwacze między cylindrami i wówczas zobacz co będzie. Skoro zamiana cewek nic nie dała i dalej było to na 2 cylindrze.
Jeżeli nie to pozostaje głębokie grzebanie i szukanie przyczyny.


Menu