smartklub.pl
[454] Potrzebny schemat - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 454 - smart forfour (http://smartklub.pl/f-model-454-smart-forfour--69)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--97)
+---- Wątek: [454] Potrzebny schemat (/t-454-potrzebny-schemat--17771)

Strony: 1 2


Potrzebny schemat - romilk - 30.05.2018

Witam. Borykam się z usterką już dłuższy czas. Ciągle mam tryb awaryjny. Silnik to 1,5 CDI i ciagle ma zbyt wysokie ciśnienie na kolektorze dolotowym. Wymieniony zawór upustowy, sprawdzona turbina, wymienione sterowniki klapek i przepustnicy, wyczyszczony kolektor i klapki chodzą bez oporów. Chwile po kolejnym rozebraniu dolotu i złożeniu na postoju wydaje się ze jest ok, ale po ruszeniu błąd wraca. Mechanicy rozkładają ręce i wszyscy dochodzą do wniosku ze wina jest po stronie wiązki do sterownika klapek. Nikt nie chce się podjąć naprawy, bo „brak schematów i trzeba przywalić cała instalacje”. Chciałem zrobić to sam, ale rzeczywiście nie mogę znaleźć żadnego schematu instalacji do tego auta. Proszę o pomoc we wskazaniu miejsca gdzie mogę takie schematy znaleźć. Naprawdę autko jest fajne i nie chce już więcej tracić nerwów na to, ze nie działa, jak powinno. Z góry dziękuje


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


RE: Potrzebny schemat - BASTOS - 30.05.2018

A może sterownik padł?


Potrzebny schemat - romilk - 30.05.2018

Sterownik klapek wymieniony. Ewentualnie sterownik silnika, ale zanim zlecę wymianę kolejnej drogiej części chciałbym chociaż wykluczyć wadę wiązki. A do tego niezbędny jest schemat


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


RE: Potrzebny schemat - LAZY. - 30.05.2018

Jakie jest ciśnienie w kolektorze dolotowym? Od tego jest czujnik, pomiar z niego jest widoczny w star diagnozie.
Wszystko można sprawdzić i patrząc na ekran komputera diagnozować dalej. Na pałę można połowę samochodu wymienić bez trafienia w sedno.


Potrzebny schemat - romilk - 30.05.2018

Problem jest z klapkami, które nie wysterowuja się jak powinne. Wszystko jest poprawnie do momentu kiedy powinne się przymknąć. Nie robią tego i wychodzi przeładowanie, które powoduje wejście silnika w tryb serwisowy. Po rozebraniu dolotu i złożeniu wartości są ok, później w czasie jazdy jakby coś się rozlaczalo, bo już nawet nie widać na kompie wartości otwarcia klapek. Chcę po prostu wykluczyć uszkodzenie przewodu między sterownikiem klapek a ECM, po to potrzebny mi schemat


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Potrzebny schemat - Marek - 30.05.2018

Na logikę gdyby wiązka padła to by nie chodziło wcale a SD pokazało by stały błąd. A czym błędy sprawdzałeś jaki program?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Potrzebny schemat - romilk - 30.05.2018

Ostatnio to chyba była dekra albo coś takiego. Ale było wiele systemów i każdy mówił o sterowaniu klapkami kolektorze


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Potrzebny schemat - romilk - 30.05.2018

Tylko mi chodzi jedynie o schemat. Wiem ze to co mówi komputer nie wskazuje jednoznacznie na problem. Przerabiałem to dwa miesiące temu w BMW, gdzie po diagnostyce kazano mi wymieniać części za kilka k, a okazało się ze przewód był przełamany przy wahaczu. Naprawiłem to sam, ale miałem schematy. Do smarta nie mogę nic znaleźć


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Potrzebny schemat - Marek - 30.05.2018

(30.05.2018, 20:49)romilk napisał(a): Ostatnio to chyba była dekra albo coś takiego. Ale było wiele systemów i każdy mówił o sterowaniu klapkami kolektorze


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Te dzikie programy często pokazują zupełnie dziwne błędy nie związane z autem. Smart to trochę uparty jest zwłaszcza twój model tam chłopaki go oszukują w programach mówiąc że jest colt-em to trochę więcej błędów pokaże. Poczekaj może ktoś coś więcej wie i przeczyta to opisze coś. Ale z schematami to będzie raczej cieżko.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Potrzebny schemat - romilk - 31.05.2018

(30.05.2018, 21:19)Marek napisał(a):
(30.05.2018, 20:49)romilk napisał(a): Ostatnio to chyba była dekra albo coś takiego. Ale było wiele systemów i każdy mówił o sterowaniu klapkami kolektorze


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Te dzikie programy często pokazują zupełnie dziwne błędy nie związane z autem. Smart to trochę uparty jest zwłaszcza twój model tam chłopaki go oszukują w programach mówiąc że jest colt-em to trochę więcej błędów pokaże. Poczekaj może ktoś coś więcej wie i przeczyta to opisze coś. Ale z schematami to będzie raczej cieżko.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Jakim programem jest najlepiej sprawdzać Smarta? Jest kilka do obsługi MB. Najlepiej jakby miał możliwość uruchomienia sterowników z poziomu komputera. Można by wtedy sprawdzić czy są sprawne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Menu