Smart 451 vs Toyota IQ - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Motoryzacja (http://smartklub.pl/f-motoryzacja--64) +---- Dział: Ogólnie (http://smartklub.pl/f-ogolnie--108) +---- Wątek: Smart 451 vs Toyota IQ (/t-smart-451-vs-toyota-iq--18273) |
Smart 451 vs Toyota IQ - PatiEK - 19.11.2018 Wiem, że forum nie jest ukierunkowane na Toyotę natomiast zastanawiam się czy ktoś z Was miał okazję na żywo sprawdzić Toyotę IQ? Mam Smarta 450 i idzie pora na zmianę. Albo na 451, albo na Toyotę IQ. Oczywiście ideałem by było W453, choć C453 tez by się zdało, jednakoż budżet... W 450 najbardziej doskwiera mi brak isofix i możliwości bezpiecznego przewożenia fotelika tyłem do kierunku jazdy. 451 jest już lepsze w tej materii, choć Toyota IQ ma jeszcze kilka innych cech niespotykanych w Smarcie. Wg mnie na plus Toyoty: - komfort jazdy - większy rozstaw osi, kół, większa średnica kół. - awaryjna tylna ławka/większy bagażnik - lepsza skrzynia - bezstopniowa albo manual. Macie jakieś zdanie w tym temacie? RE: Smart 451 vs Toyota IQ - MariuszB - 19.11.2018 Jak tylko IQ pojawiło się w sprzedaży miałem to auto na 1 dzień do jazdy od dealera. Była to 1.0 w lepszym wyposażeniu. Auto zrobiło na mnie bardzo dobre wrażenie i pod wieloma względami użytkowo przerastało Fortwo 450 i 451 z którym to, praktycznie w tym samym czasie się pojawiło (2008 rok). Bardziej porównywałbym je dziś z aktualnym 453. Bardzo dobry i bezawaryjny motor (na łańcuchu rozrządu i bez dwumasy) 1.4 D4D + skrzynia 6b i niemniej udany benzynowy 1.3, który dodatkowo można znaleźć w wersji z bezstopniowym automatem CVT. Nie specjalnie polecanym jest 1.0 a tych jest najwięcej na rynku wtórnym. Główna przewaga IQ nad Smartem: - Bardzo dobrze (jak na auto tej klasy) wyciszona kabina - 10 x air bag (tu Smart nawet 453 kuleje) - Lepszy komfort jazdy - Tylna ławka, jaka by nie była ale 2 małych dzieci legalnie przewieziesz - Klimatyzacja automatyczna (opcja ale była) Co zabiło IQ - głównie cena bo ludzie szukając małego auta wybierali dużo tańsze Aygo a ci co mieli wydać ok 70 tyś na IQ, często niewiele dokładając brali Corolle czy Aurisa. Dziś jako auto używane jest nadal drogie a podaż niewielka. Zalecam ostrożność bo w PL 95% używek na rynku to auta po dzwonach. RE: Smart 451 vs Toyota IQ - PatiEK - 19.11.2018 W automacie są tylko benzyny - 1,0 i 1,33. I tego drugiego podaż na rynku znikoma. Diesel fajny, tylko z 6cio biegowym manualem. Me jednakże DPF, który w warunkach tylko miejskich będzie się zapychał - wymaga przegonienia "A2 do Łodzi" raz na jakiś czas. Cena już nie jest bardzo odstraszająca - niewiele droższe od 451. 453 nadal jest drogawe, a z automatem mała podaż na rynku. RE: Smart 451 vs Toyota IQ - MariuszB - 19.11.2018 W/g mojej wiedzy IQ w 1.4D na rynku DE spełniały jedynie normę EURO4 więc miały tylko KAT bez DPF. Ceny w PL nie odstraszające bo w większości opierają się na gruzach powypadkowych. Ps. Z tym przeganianiem aut z DPF to bym nie demonizował. Jak motor sprawny to filtr się nie zapycha. Smart 451 vs Toyota IQ - plesniak - 19.11.2018 Uważałbym na diesla. Może się okazać, że nagle ustawodawca wymyśli zakaz wjazdu do miasta i będzie problem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro RE: Smart 451 vs Toyota IQ - MariuszB - 19.11.2018 Tak, zapomniałem. Diesel to Twój wróg RE: Smart 451 vs Toyota IQ - PatiEK - 19.11.2018 Skoncentrowany jestem na benzynach, bo tylko te występowały z automatem. W zasadzie to nawet nie odstrasza mnie silnik 1.0, gdyż i tak jest dynamiczniejszy niż mój 450 w dieslu 453 koniecznie chcę w automacie (a tych jak na lekarstwo) no i niechętnie wolnossaka (jeszcze mniej a w połączeniu z automatem = dużo drogo) RE: Smart 451 vs Toyota IQ - psuwacz - 19.11.2018 Bosz. Takie tematy tabu poruszać na Smartowym forum. Skandal. Dlaczego skandal, zapyta ktoś. Odpowiedź jest prosta: Toyota IQ skasuje Smarta w trzeciej rundzie. Może nie nokaut, ale na punkty na pewno. Teoretycznie mam to szczęście i komfort że jestem debilem, który poza Smartem motoryzacji nie widzi, do tego nie lubię Toyot (z tymi na "L" włącznie) , ale na jakichś marnych szczecińskich targach moto parę lat nazad siedziałem sobie w takim iQ i byłem w szoku, bo na całe szczęście obok nudnego wnętrza Corolli to nie stało nigdy, jak na Toyotę jest zadziwiająco ładne, z zewnątrz też całkiem w porządku i jak mniemam nie łyka takich ilości gotówki właściciela jak Smart. Na szczęście w departamencie stylówy Smart kasuje iQ, więc jak się rozsądek wyrzuci oknem i włączy pełną miłość do rzeczy martwych Smart nieuczciwie wygrywa tą konkurencję. No chyba, że np w przyszłym roku mi wreszcie odbije palma do reszty, któryś z bączków wystawię na sprzedaż, celem zamiany właśnie na iQ, na które mam oko nie od dziś... A! Warto jeszcze zauważyć, że iQ dobrze "siedzi" w departamencie grubo odbitej palmy, podobnie jak Smart. "u nas" Brabusy, Toyota zaś puściła na rynek iQ GRMN czyli 1,3 z kompresorem, jnie zapominajmy też o Cygnecie RE: Smart 451 vs Toyota IQ - MariuszB - 19.11.2018 (19.11.2018, 19:41)psuwacz napisał(a): nie zapominajmy też o Cygnecie Cygnet bajka! Niestety cena 38 tyś € nie przekonała nawet zagorzałych fanów Astona Smart 451 vs Toyota IQ - plesniak - 19.11.2018 Bo Cygnet miał przyspieszenie 11,7. Ściema na maksa. Ale prawda jest taka że iQ to ładny samochód tylko 30 cm za długi. Poza tym Cygnet był po 22 tys € ale był problem, żeby go kupić trzeba było udokumentować posiadanie Astona. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro |