smartklub.pl
[451] Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67)
+---- Dział: Tuning (http://smartklub.pl/f-tuning--92)
+---- Wątek: [451] Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus (/t-451-kute-tloki-i-korby-smart-1-0-turbo-brabus--18806)

Strony: 1 2


Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus - MarianWwa - 20.05.2019

Czy ktoś zakuwał silnik 1.0 w Smarcie Brabusie? Zamówiłem i czekam na taki zestaw tłoków i korb i chciałem zasięgnąć opinii kogoś kto może jezdzi na tym :Smilepzdr


Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus - Kanapa - 20.05.2019

W tym silniku raczej problem jest z odprowadzeniem ciepła po pałowaniu. Tunerzy raczej idą w układ wydechowy z dodatkowymi elementami odprowadzającymi nadmiar ciepła
Poszukaj w CS Tuning.
O zakuwaniu na forum nic chyba nie było.
Popytaj Robsona - on najczęściej wymienia wrażliwe elementy w swoim 1.0.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro


Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus - damiano.o - 20.05.2019

Po takim zabiegu będziesz musiał pomyśleć o tym co napisał Kanapa i dodatkowo o słabych punktach 1.0 turbo czyli 1. kolektor wydechowy - bo seryjny nie wytrzymuje temperatur;
2. szpilki głowicy - gdzie seryjne nie wytrzymują rozprężeń związanych również z temperaturą (w tej kwestii doświadczenie ma SmartGarage z Lubonia, Filip instalował jakieś specjalne)


Pozdrawiam z RS Concept


RE: Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus - MarianWwa - 21.05.2019

(20.05.2019, 22:17)Kanapa napisał(a): W tym silniku raczej problem jest z odprowadzeniem ciepła po pałowaniu.  Tunerzy raczej idą w układ wydechowy z dodatkowymi elementami odprowadzającymi nadmiar ciepła
Poszukaj w CS Tuning.
O zakuwaniu na forum nic chyba nie było.
Popytaj Robsona - on najczęściej wymienia wrażliwe elementy w swoim 1.0.

Dziękuje za pomoc, układ wydechowy już mam przygotowany pod takiego mody i resztę elementów tez. Bardziej byłem ciekawy czy ktoś przetarł szlaki Smile 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro



RE: Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus - MarianWwa - 21.05.2019

(20.05.2019, 22:26)Odamiano.o napisał(a): Po takim zabiegu będziesz musiał pomyśleć o tym co napisał Kanapa i dodatkowo o słabych punktach 1.0 turbo czyli 1. kolektor wydechowy - bo seryjny nie wytrzymuje temperatur;
2. szpilki głowicy - gdzie seryjne nie wytrzymują rozprężeń związanych również z temperaturą (w tej kwestii doświadczenie ma SmartGarage z Lubonia, Filip instalował jakieś specjalne)


Dzięki za odp, 

szpilki głowicy idą ARP wiec o to się nie boje raczej, wydech już przygotowany, kolektor wyspawany z kwasowki i hybrydowe turbo, myśle tez na wydajniejszym intercoolerem i układem zapłonowym opartym o cewki z fsi( montowane np w Audi R8) bo są one jednymi z najstabilniejszych na rynku. 



Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus - Kanapa - 21.05.2019

Czy ja w tym tłumiku widzę przepustnicę?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro


RE: Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus - MarianWwa - 21.05.2019

(21.05.2019, 06:19)Kanapa napisał(a): Czy ja w tym tłumiku widzę przepustnicę?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Tak jest :Smilesterowanie z pilota pełnego przelotu z dwóch końcówek, lub na zamkniętym wydechu spaliny idą przez tłumik i tylka jedna końcówkę ;Wink taki zabieg aby można było poruszać się w trasie bez straty na komforcie


RE: Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus - PatiEK - 21.05.2019

Ja bym się pokusił o wsadzenie tam wastegatea z odpowiednią sprężyną - przy jeździe na półgazie by było cicho, głośno by było dopiero przy pełnym doładowaniu.
I fakt - w komorze jest ciasno i będzie problem z odprowadzaniem ciepła. To bolączka wszystkich samochodów w układzie RR i MR. Wszelkie wywiewy by były na miejscu. Pomyśl o jakimś wydajnym intercoolerze wodnym.


Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus - Kanapa - 21.05.2019

(21.05.2019, 07:17)MarianWwa napisał(a):
(21.05.2019, 06:19)Kanapa napisał(a): Czy ja w tym tłumiku widzę przepustnicę?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Tak jest :Smilesterowanie z pilota pełnego przelotu z dwóch końcówek, lub na zamkniętym wydechu spaliny idą przez tłumik i tylka jedna końcówkę ;Wink taki zabieg aby można było poruszać się w trasie bez straty na komforcie



Posiadam od roku ten wynalazek.
W moim przypadku tylko efekty dźwiękowe się zmieniają.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro


RE: Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus - MarianWwa - 21.05.2019

(21.05.2019, 11:29)PatiEK napisał(a): Ja bym się pokusił o wsadzenie tam wastegatea z odpowiednią sprężyną - przy jeździe na półgazie by było cicho, głośno by było dopiero przy pełnym doładowaniu.
I fakt - w komorze jest ciasno i będzie problem z odprowadzaniem ciepła. To bolączka wszystkich samochodów w układzie RR i MR. Wszelkie wywiewy by były na miejscu. Pomyśl o jakimś wydajnym intercoolerze wodnym.

Prawda, odprowadzenie ciepła to problem tego silnika, napewno będę myslal o tym. Co do intercoolera to myśle nad Airtec z dedykowanym wiatrakiem ,miałem w kilku autach IC tej firmy i zawsze było PRO.


Menu