smartklub.pl
Blokada ABS i ESP - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Ogólne (http://smartklub.pl/f-ogolne--87)
+---- Wątek: Blokada ABS i ESP (/t-blokada-abs-i-esp--19256)

Strony: 1 2


Blokada ABS i ESP - kubaxax - 05.01.2020

Witam mam taki przekaźnik nie wiem jak to nazwać czarne coś podobno jest to blokada ABS i ESP gdzie to wpiąć żeby te systemy przestały działać


Blokada ABS i ESP - speedykielce - 05.01.2020

Pokaż zdjęcie.

Generalnie powinno byc wpiete w gniazdo diagnostyczne.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


RE: Blokada ABS i ESP - speedykielce - 05.01.2020

(05.01.2020, 15:32)kubaxax napisał(a): Witam mam taki przekaźnik nie wiem jak to nazwać czarne coś podobno jest to blokada ABS i ESP gdzie to wpiąć żeby te systemy przestały działać
Pamiętaj ze przelaczasz na wyłączonym zapłonie... w jedna i w drugą stronę w odpowiednich odstępach czasu bo błędów nalapiesz

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Blokada ABS i ESP - Arczi100 - 05.01.2020

Nie działa raczej na ABS i nie masz ESP jeżeli prawdę napisałeś. Wyłącza Trust+(no chyba że masz polifta), no to ESP.
Jeżeli wtyczka jest OBD no to na wyłączonym zapłonie wkładamy , i na wyłączonym wyjmujemy. Gniazdo nad nogami kierowcy


RE: Blokada ABS i ESP - LAZY. - 05.01.2020

Patent z OBD zdaje się że działa tylko na przedlifty z ZEE na pokładzie. Wersje poliftowe z SAM na pokładzie to wyłączało się poprzez wyjęcie bezpiecznika od ABS.
Jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi.


RE: Blokada ABS i ESP - wibi79 - 06.01.2020

Czytam ten temat (widzę też znacznie wcześniejsze) i resztki włosów staja mi na głowie.Doradzanie w sprawie wyłączenia ESP to prawie jak współsprawstwo w zbrodni, czyżby wiedza o tym co to jest ESP nie była dostępna? Radzę poszukać, przeczytać i zastanowić się nad jego działaniem.


RE: Blokada ABS i ESP - LAZY. - 06.01.2020

(06.01.2020, 00:37)wibi79 napisał(a): Czytam ten temat (widzę też znacznie wcześniejsze) i resztki włosów staja mi na głowie.Doradzanie w sprawie wyłączenia ESP to prawie jak współsprawstwo w zbrodni, czyżby wiedza o tym co to jest ESP nie była dostępna? Radzę poszukać, przeczytać i zastanowić się nad jego działaniem.

Stań na śliskiej nawierzchni pod górkę i spróbuj ruszyć z miejsca Smile   Koła zabuksują i odcina moc.

Ruszysz jak ślimak, zaczyna mrugać trójkąt i kicha- odcina moc. Jak zablokujesz ten mechanizm to masz szansę normalnie ruszyć i się rozpędzić.   Do tego to służy.


RE: Blokada ABS i ESP - Arczi100 - 06.01.2020

(06.01.2020, 00:37)wibi79 napisał(a): Czytam ten temat (widzę też znacznie wcześniejsze) i resztki włosów staja mi na głowie.Doradzanie w sprawie wyłączenia ESP to prawie jak współsprawstwo w zbrodni, czyżby wiedza o tym co to jest ESP nie była dostępna? Radzę poszukać, przeczytać i zastanowić się nad jego działaniem.
Tak masz rację. Ale z każdej racji są wyjątki , szczególnie przy Trust.
Jak kolega już napisał -ruszenie pod górkę, ja od Siebie dodam jeszcze jazda po zaśnieżonych górach i tor .
Ale to tylko moja opinia i nikomu nie polecam.

I trzeba jeszcze pamiętać że trust to nie ESP i daleko mu do niego


RE: Blokada ABS i ESP - obwd-crash - 06.01.2020

Trust+ to nic innego jak "ustrojstwo" co odcina sygnał z pedału gazu, nie ma to nic wspólnego z ESP. Gdy system wykryje poślizg na którymś z kół, to odcina sygnał z pedału gazu i zostaje się tylko z kierownicą i hamulcami, czyli gorzej niż we Fiacie 126p, gdzie miało się do dyspozycji w takiej sytuacji jeszcze pedał gazu i sprzęgło - czyli można było spróbować np. "kontry".
Mój 450 z Trust+, obrócił mnie o 360° podczas normalne,j a nie ekstremalnej jazdy na drodze , już, albo aż, dwa razy pomimo, iż nie jestem dyletantem w dziedzinie techniki samochodowej i jazdy pojazdami. Miałem ten pojazd wówczas od około 4 i 6 lat.
Pierwszy raz gdy pod śniegiem była zamarznięta kałuża - było to na łagodnym łuku przy jeździe z prędkością około 30km/h.
Drugi raz, gdy na wilgotnej jezdni, przy temperaturze powietrza coś około 1÷2°, przy jeździe na automacie, auto zredukowało z 5 na 4 - było to przy wjeżdżaniu w obszar zabudowany, gdzie dodatkowo obowiązywało ograniczenie prędkości do 40km/h.


RE: Blokada ABS i ESP - speedykielce - 06.01.2020

(06.01.2020, 08:48)obwd-crash napisał(a): Trust+ to nic innego jak "ustrojstwo" co odcina sygnał z pedału gazu, nie ma to nic wspólnego z ESP. Gdy system wykryje poślizg na którymś z kół, to odcina sygnał z pedału gazu i zostaje się tylko z kierownicą i hamulcami, czyli gorzej niż we Fiacie 126p, gdzie miało się do dyspozycji w takiej sytuacji jeszcze pedał gazu i sprzęgło - czyli można było spróbować np. "kontry".
Mój 450 z Trust+, obrócił mnie o 360° podczas normalne,j a nie ekstremalnej jazdy na drodze , już, albo aż, dwa razy pomimo, iż nie jestem dyletantem w dziedzinie techniki samochodowej i jazdy pojazdami. Miałem ten pojazd wówczas od około 4 i 6 lat.
Pierwszy raz gdy pod śniegiem była zamarznięta kałuża - było to na łagodnym łuku przy jeździe z prędkością około 30km/h.
Drugi raz, gdy na wilgotnej jezdni, przy temperaturze powietrza coś około 1÷2°, przy jeździe na automacie, auto zredukowało z 5 na 4 - było to przy wjeżdżaniu w obszar zabudowany, gdzie dodatkowo obowiązywało ograniczenie prędkości do 40km/h.
Dokladnie. Ja na mokrej nawierzchni tez zaliczyłem 180 i rów. I od tej pory mam wyłącznikWink

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Menu