smartklub.pl
Problem w Smarcie CDI - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Motoryzacja (http://smartklub.pl/f-motoryzacja--64)
+--- Wątek: Problem w Smarcie CDI (/t-problem-w-smarcie-cdi--3212)

Strony: 1 2


Problem w Smarcie CDI - Fireman - 11.09.2010

Mój smartolek (przebieg 105000) miał upierdliwą przypadłość - mianowicie gasł w czasie jazdy po osiagnięciu temperatury 80st. C gdy redukowałem i chciałem przyśpieszyć wciskając pedał gazu w podłogę (naprzykład w czasie wyprzedzania) on gasł. Wyswietlała się żółta kontrolka z silniczkiem tzw. chek Engine, na wyśiwtlaczu pozostawał aktualnie zapiety bieg. Po odczekaniu ok. 5 minut auto odpalało i jeździło dalej. Nie przyśpieszajac gwałtownie można było przejeździć i pól roku bez problemu. Pod koniec sierpnia miarka sie przebrała i autu postawiłem do tzw, pompiarza. Wcześiejsze testy na kompie serwisowym identyfikowały występujący błąd jako "brak paliwa w zbiorniku, zanik ciśnienia na listwie rozprowadzjacej, uszkodzenie wtryskiwacza". Samodzielne poszukiwania przyczyny awarii - wymiana fltra paliwa, czujników cisnienia paliwa na listwie - bez rezultatu, Mechanik zaczął od wtryskiwaczy - ok. nastepny krok - pompa paliwa w zbiorniku - tu informacja mozna dobrać z zamiennika - szczegóły podam w oddzielnym wątku- wymiana na nową bez rezultau - nadal gaśnie. Pozostał ostatni element w układzie wtrysku paliwa czyli pompa wysokociśnieniowa - no i niestety trafiony zatopiony (wypracwne sekcje tłoczące). Rzecz istotna koszty - nowa pompa paliwa - 250 brutto, regeneracja pompy wysokocisnieniowej - pompiarz miał nowa pompe od Sprintera przełorzył bebechy do obudowy od smarcika i auto smiga - łaczna cena za jego robocizne i części do pompy wysokocisnieniowej 1200 netto. Cena dobra gdyż regeneracja pompy wysokociśnieniowej to koszt ok. 2000 lub zakup pompy regenerowanej w inter carsie to również 2000. Dotychczas auto zawsze tankowane na stacjach Orlen lu BP paliwo tylko Verva On lub On Altimate. Czesto tankuje na stacji Orlen w pobliżu domu (jak sie okazuje niestety franszyza) teraz czeka mnie jeszcze wymiana flitrów paliwa w pozostałych autkach (też diesle) oraz inspekcja czyli rozprucie filtrów paliwa żeby sprawdzić jaki syf sie tam osadził. Wspomnę, iż dwa inne auta jak narazie jeżdżą ok. zimą nie było problemów z odpalaniem. Nie życze nikomu takich problemów choćby ze wzgledu na koszty. Diagnozy i przypuszczenia były różne włacznie z problemami w elektronice samochodu w koncu niemwiem co było by lepsze i łatwiejsze do zdiagnozowania i usuniecia.


Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - ŁYSY13 - 11.09.2010

Tak było latałem tym autem i było ok do trzeciej kropeczki .Szło kozak a nagle Tirek i wyprzedzamy i stop .Dopiero wielkie gały co robimy .To było fajne


Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - PKO - 11.09.2010

ja tankuje tylko na orlenach ON VERVA ale filtr paliwa wymieniam co 10tkm Hammer i jak narazie uklad paliwowy chodzi idealnie a ma 240tkm przebiegu Rolleyes

ps. z lysym 13 lejemy dodatki do paliwa co 5tkm

http://www.autokosmetyki.pl/xeramic_diesel_additive_dodatek_do_on,p188.html

i po 5 tkm


http://sklep.lauf.pl/product_info.php/name/Xeramic_Diesel_Additive_(250)/products_id/119


Wink


Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - RobsonWawa - 11.09.2010

Witaj.
Jeśli chodzi o paliwa , to z doświadczeń własnych powiem , że bardziej należy się przyglądać tym tankowanym na BP
Jeżdżę kilkoma CDi,z reguły pedał w podłodze i najlepiej jakość paliwa pokazują moje Busy.
Szerokim łukiem omijam teraz BP
Po tankowaniu z pustą paką na autostradzie Krak.-Kat. bus zwalnia pod górki do 110, gdy normalnie pod ładunkiem 170
Znam kilka takich stacji pod tym szyldem i wolał bym dziś dowieźć paliwo w karnisterku niż zajechać pod ich dystrybutor. Tankuję tylko w dużych sieciówkach Orlenu i Statoila, czasem Shel( u nich zawsze mam większy zbiornik)
Pozdrawiam Robert


Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - PKO - 11.09.2010

Cytat:RobsonWawa pisał(a)):
Witaj.
Jeśli chodzi o paliwa , to z doświadczeń własnych powiem , że bardziej należy się przyglądać tym tankowanym na BP
Jeżdżę kilkoma CDi,z reguły pedał w podłodze i najlepiej jakość paliwa pokazują moje Busy.
Szerokim łukiem omijam teraz BP
Po tankowaniu z pustą paką na autostradzie Krak.-Kat. bus zwalnia pod górki do 110, gdy normalnie pod ładunkiem 170
Znam kilka takich stacji pod tym szyldem i wolał bym dziś dowieźć paliwo w karnisterku niż zajechać pod ich dystrybutor. Tankuję tylko w dużych sieciówkach Orlenu i Statoila, czasem Shel( u nich zawsze mam większy zbiornik)
Pozdrawiam Robert

mam dokladnie tak samo Wink Beer


Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - biedronka - 12.09.2010

czy to oznacza że dystrybutory schell oszukują?


Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - andrzejmc - 12.09.2010

Weż kanister 20 l ,zatankuj to się przekonasz :-?


Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - ziemus - 13.09.2010

Moje Doświadczenia Pokazują TO samo BP to straszny SYF i racja Zatankowałem Smartka na BP w krakowie i na autostradzie A4 na powrocie mi coś ciężko szedł Myślałem że pod wiatr Teraz nie wiem Może tak. Ale Orlenik na trasie i pod domem Już leciał :P

Z dieslami jest Różnie jak masz CommonRail to trzeba uważać Jak masz tak jak ja w Passacie B5 zwykłą pompę Nawet nie pompo-wtryskiwacze to na frytkach pojedziesz :P


Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - plesniak - 13.09.2010

Mam znajomego który jeździ na frytkach, byem w szoku ale metoda filtracji (litr na 4 godziny) uzuskuje paliwo do swojego UAZaSmile z frytury.

CO do paliw to zauważyłem że cdi pali więcej na paliwach typu V-power czy innych niby uszlachetnionych.


Odpowiedź: Problem w Smarcie CDI - ziemus - 13.09.2010

Co do V-Power to kilka razy zatankowałem Ale za różne warunki jazdy, żeby się wypowiadać. Zastanawia mnie tylko Jak naprawde jest z tymi paliwami Bo w passacie nie mam żadnej różnicy A jak jest nieodczuwalna. A na dodatek to taki wymysł polski W DE Fr czy IT nie widziałem takich cudów Tam dystrybutory to jak mają trzy kije to jest super.


Menu