Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

mechanizm wycieraczek przód W454

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Tryby wyświetlania wątku
mechanizm wycieraczek przód W454
 gooootek 
Hej
pytanko robił ktoś jakieś prace przy wycieraczkach przednich bo nie wiem jak dostać się do mechanizmu żeby czegoś nie połamać
?
 Odpowiedz
 Kanapa 
Załóż konto na Forfour.co.uk.
Tam jest cały manual o przednich wycieraczkach.

1. Open the bonnet and remove the two 10mm bolts that hold the skuttle panel on.
Disconnect the washer feed hose at the join just under the lower edge of he scuttle
and then push the skuttle panel up towards the windscreen and remove as per this guide...
http://www.forfour.co.uk/forum/index.php?topic=1456.0

2. Once this is off, close the bonnet and remove the two black caps that cover the wiper arm
retaining nuts.

3. Spray WD40 OR any other penetrating spray that is available from all good local stores
except Woolworths for obvious reasons, and leave for a few minutes. (full fat Coke is also a
very good product for doing this !)

4. The nuts that hold the arms in place are 14mm, remove these. I used a ball joint splitter to
ease the arm off the spindles, cos they were on very tight attached by corrosion. Once the
arms are off you are left with just the spindle showing through the black plastic skuttle.

5. The black plastic skuttle is easily prised off by hand, just get you fingers under the bottom
edge and gently pull upwards, there are no screws or bolts... it just clips into a plastic channel
at the bottom of the windscreen, just be careful around the two large white clips that the metal
skuttle fits on to.

6. This reveals the wiper motor and linkages. Two 10mm bolts attach it to the body with a rubber
anchor, disconnect the wiring plug and remove the complete wiper motor assembly.

7. Putting it back together is just the reverse of all the previous.

http://www.forfour.co.uk/forum/index.php...3#msg30113

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
 gooootek 
Kanapa dziękóweczka czekam na zaakceptowanie konta forfour.co.uk a Twoje info się przyda bo zależy na czasie
dzięki
musze jednak poczekać na aktywacje chyba że wkleisz zdjęcia te co masz pod tymi linkami - ja ich nie moge obejrzec jeszcze
 Odpowiedz
 Kanapa 
W tym poście co podałem nie ma zdjęć.
Gdzieś widziałem tam inny post o wymianie mechanizmów ze zdjęciami ale Wink sam poszukaj.

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
 gooootek 
przeszukałem forum i rzeczywiście jest tylko to co podesłałeś i temat rzeczywiście spoko do zobiennia tylko potrzebuje porady, bo nie do końca ogarniam punkt 5
"5. The black plastic skuttle is easily prised off by hand, just get you fingers under the bottom
edge and gently pull upwards, there are no screws or bolts... it just clips into a plastic channel
at the bottom of the windscreen, just be careful around the two large white clips that the metal
skuttle fits on to.

6. This reveals the wiper motor and linkages. Two 10mm bolts attach it to the body with a rubber
anchor, disconnect the wiring plug and remove the complete wiper motor assembly."

dobrze rozumiem że czarna blenda która zakrywa mechanizm wycieraczek jest to zdjęcia szarpnięciem itp ale miałem wrazenie że tam jest dość szczelnie
Ktoś miał już z tym do czynienia?
 Odpowiedz
 gooootek 
ktoś coś ogarniał z tą blendą?
 Odpowiedz
 Kanapa 
Blenda to pewnie ten czarny plastik pod szybą - długi na całą szerokość auta.

Odpowiedz
 gooootek 
dokładnie to
 Odpowiedz
 kicek83 
gooootek i co poradziłeś sobie z dostaniem się do tego mechanizmu? Też mnie czeka takie zadanie więc może delikatnie podpowiesz co i jak? Pozdro
 Odpowiedz
 gooootek 
(01.09.2017, 04:39)kicek83 napisał(a): gooootek i co poradziłeś sobie z dostaniem się do tego mechanizmu?  Też mnie czeka takie zadanie więc może delikatnie podpowiesz co i jak? Pozdro
Hej Kicek83
Nie robiłem tego w końcu jakoś się wycieraczki jeszcze uchowały, przednia część karoserii kdkrecisz z tego co pamiętam po otwarciu maski ale blendy nie ruszałem i nie mam stary pojęcia jak to pójdzie. Daj znaka jak rozkminisz
 Odpowiedz