Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Jaki alternator do 450 CDI?

Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Jaki alternator do 450 CDI?
#1
 Michausen 
Hej.
Pozwoliłem sobie stworzyć nowy wątek bowiem być może ktoś już przerabiał ten temat, a się nie pochwalił, a może nikt go nie dotykał, stąd też brak wiedzy, a fajnie by było, aby taka zaistniała. W kwestii czysto formalnej: nie mam zamiaru kopać po kostkach ani obrażać nikogo, kto handluje używanymi częściami, regenerowanymi, sprawnymi czy zepsutymi. Nie mój biznes, nie wcinam się w to. Zwracam jedynie uwagę na dostępność tego konkretnego podzespołu w jednej konkretnej sieci sprzedaży. Nie jestem jej udziałowcem, nie czerpię żadnych zysków z reklamy tej sieci więc proszę mnie za to nie bić. Być może ceny u innych sprzedawców są lepsze, nie wiem, nie sprawdzałem, moją intencją jest zebranie w jednym miejscu wiedzy i opinii o konkretnych producentach alternatorów, wniosków z eksploatacji, żywotności...
A więc do meritum: kolejno - firma, parametry (prąd ładowania, napięcie), cena brutto, zwrot kaucji za stary alternator, realna cena alternatora po zwrocie kaucji, link, co wiem o firmie. Produkcja w Niemczech, http://www.friesen-team.de/index.php?lang2=en O Lukasie słyszał chyba każdy... http://www.lucaselectrical.co.uk/rotatin...trics.html Firma z Danii, http://www.elstock.dk/en/about-us/history/ Czyżby rodzima produkcja? https://www.lauber.pl/pl/ Jak wyżej? https://as-pl.com/c/alternatory Domena .tw sugeruje pochodzenie firmy, ale w dzisiejszym świecie to nic pewnego... https://www.unipoint.com.tw/ Raczej znany producent zamienników https://www.mapco.com/en/ Kto nie ma Boscha, łapka w górę Wink https://www.boschautoparts.com/en/auto/a...lternators Hella też znana i lubiana, http://www.hella.com/startersalternators/en/ Na koniec firma z krainy kangurów i przećpanych misiów http://www.alanco.com.au/catalogue-produ.../7200.html

Z powyższego zestawienia widać, że można mieć nowy alternator za niecałe 200 zł. Realnie nieco więcej, dochodzi bowiem koszt przesyłki starego alternatora do dystrybutora, jednakże ten należy ustalać indywidualnie (masa ok 5 kg plus opakowanie). Należy także brać pod uwagę stan zdemontowanej części (uszkodzenia korpusu) bowiem to warunkuje wypłacenie kaucji. Dostajemy dwa lata gwarancji na nowy produkt. Pojawią się głosy: tylko Bosch, brać Boscha... Pewnie, nikt nikomu nie zabrania, zauważę jednak, iż te Bosche... właśnie, jaki jest rekord przeżywalności alternatora w 450 CDI liczony w tys. km? Nie wiem. Nie odpowiem. Jednakże wieść gminna niesie, że od 200 tys należy się spodziewać kłopotów. W ekstremalnym przypadku, a taki widziałem na własne oczy, alternator miał wyrwane jedno z mocowań na korpusie. Dopytywałem, czy uszkodzenie nie powstało przy demontażu, właścicielka auta twierdziła stanowczo, że nie. Do czego zmierzam: jeśli "jakikolwiek" nowy, za ok 200 zł, uznany Lucas za niecałe 300, a regenerowany z roczną gwarancją na Alle... od 300 zł, to gdzie w tym sens, skoro nowy Bosch realnie kosztuje 471 zł? A ponoć przeżywalność po regeneracji to ok 100 tys km (znowu wieść gminna...). Pytanie jest czysto retoryczne.
Myślę, że tych wynurzeń nie warto komentować, jednak zwracam się z prośbą o informacje od użytkowników alternatorów innych firm, niż Bosch. Macie, używacie, jak się sprawdzają, przebiegi, defekty, wszystko, co mogłoby zbudować bazę wiadomości o alternatorach innych producentów.
Pozdrawiam.
 Odpowiedz
#2
 psuwacz 
Pięknie wyszperane!
Mój alternator przetrwał 10 lat tudzież 190000 kilometrów. Zamieniony na Boscha, okazja cenowa była (300 zł wyszedł nowy).
 Odpowiedz
#3
 LAZY. 
Mój bosch przejechał ponad 190.000 i wymieniony został w nim regulator- pękł i szczotki były już nieco zjechane.
Szperałem po necie i samo słowo ,,alternator smart" podnosi znacznie jego cenę. Wydaje mi się że alternatory od B klasy cdi są takie same i są dużo tańsze do smartowych. Pogubiłem się jednak w oznaczeniach i nie dochodziłam dalej.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#4
 obwd-crash 
Nie wiem jaka faktycznie żywotność może być. Ale dla świętego spokoju zażyczyłem sobie przejrzenie alternatora przy wymianie sprzęgła, pierwszy raz przy 160 tys. przebiegu, drugi raz przy 330 tys. Wiem że na pewno łożyska były wymieniane, a co więcej nie pytałem lub nie pamiętam. Ale przy okazji zapytam, bo to to dopiero pół roku minęło, może będzie Pan pamiętał.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#5
 Kanapa 
Nie wiem czy znowu o tym pisać więc proszę o ewentualne uwagi.

"Robię" w branży produkcyjnej i wielu moich klientów to firmy związane z branżą tak zwaną Automotive czyli samochodówka.
Historia z zeszłego tygodnia - nie powiem kto i gdzie dokładnie.
Pogaducha o tym i owym i rozmówca mi mówi że produkują dwie wersje amortyzatorów pod tym samym numerem katalogowym dla bardzo znanej marki.
Zewnętrznie identyczne - kolor, oznaczenie i kto co tam chce.
Różnica jest w środku.
Inne tolerancje wykonania, technologia pokrycia tłoków, grubość zabezpieczenia i takie tam.
Standard montowany jest jako cześć zamienna i sprzedawany w ASO i ma gwarancję 1 rok.
Lepsza wersja idzie na pierwszy montaż i MUSI wytrzymać 3 lata i przebieg minimum 100 tysięcy kilometrów.
Powtarzam się kolejny raz ale i tak napiszę: lepsza zdrowa lub regenerowana używana część z pierwszego montażu niż zaoszczędzony oryginał za cenę z kosmosu.
Oczywiście może się zdarzyć że części z produkcji na pierwszy montaż są dostępne w sieci sprzedaży ale trzeba mieć nosa aby wiedzieć które są które.
Przykład miała Kasiunqa gdy trafiła się partia poduszek pod silnik do 450 z dziwnym indexem.
Okazała się leżakiem magazynowym z SC z pierwszych lat produkcji pięknie pokrytym specjalnym pokryciem zabezpieczającym gumę przed starzeniem.
Kto kupił ten ma - aktualnie dostępny jest w SC zamiennik o jakości do ustalenia ale na pewno nie wytrzyma tyle co poprzednia konstrukcja.

Nawiazując do alternatora - wyrywać chwasta i regenerować jeżeli korpus zdrowy.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#6
 obwd-crash 
Zaśmiecę trochę, jeżeli chodzi o używane w dystrybucji producenta pojazdu - Mercedes - to polecam następujący link
https://www.mbgtc.de/Geschaeftsfeld/PKW-...ation=main

Koszty przesyłki do Polski są znośne, a mają też u siebie nowe części, gadżety.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#7
 Michausen 
(23.12.2017, 01:03)LAZY. napisał(a): Mój bosch przejechał ponad 190.000 i wymieniony został w nim regulator- pękł i szczotki były już nieco zjechane.
Szperałem po necie i samo słowo ,,alternator smart" podnosi znacznie jego cenę. Wydaje mi się że alternatory od B klasy cdi są takie same i są dużo tańsze do smartowych. Pogubiłem się jednak w oznaczeniach i nie dochodziłam dalej.

Oj, nie. Sprawdziłem - inny montaż i amperaż. I o ile 5A więcej to nie jest żaden problem, to zmiana mocowania już takowych problemów może nastręczać. Elektrycznie - inny montaż (A160, CDI 1,7, 44kW). Pewne podobieństwa we wtyczce wykazuje model z A-Klasse (W169) A 160 1,5/70kW. Również 90A, jednakże w dalszym ciągu inny montaż i średnica koła pasowego - 50mm, a realnie - co we wtyczce, to kwestia do rozgryzienia. W 450 CDI to 53mm. Cenowo - deal zupełnie nieopłacalny, przykładowo Bosch - 1161 zł minus 250 za zwrot starego (o ile się posiada taki sam). Nie sprawdzałem średnicy i długości alternatora. Czy wejdzie? - loteria fantowa na drogich fantach Wink
 Odpowiedz
#8
 IRIAD 
CDI 2000r alternator LUCAS po przebiegu 205k/km pierscienie  komutowane : dolny: 0,5mm ( mięsa) górny 0.1mm . Szczotki zużycie ok 25-30%
pierscienie i łożyska do wymiany, cena 12zł pierścienie 14zł łozyska+robocizna-własna, oczywiście zardzewiały stojan jak diabli jak to w smarcie
 Odpowiedz
#9
 Michausen 
(23.12.2017, 21:03)IRIAD napisał(a): CDI 2000r alternator LUCAS po przebiegu 205k/km pierscienie  komutowane : dolny: 0,5mm ( mięsa) górny 0.1mm . Szczotki zużycie ok 25-30%
pierscienie i łożyska do wymiany, cena 12zł pierścienie 14zł łozyska+robocizna-własna, oczywiście zardzewiały stojan jak diabli jak to w smarcie

Dziękuję!
Widzisz, to cenna opinia bowiem jak na razie okazuje się, że czy Lucas, czy Bosch, uzyskiwane na nich przebiegi są bardzo podobne. Koszt samych szczotek grafitowych to ok. 7-14 zł. Gdybyś jeszcze zechciał sprecyzować określenia: dolny, górny, jak to rozumieć?
Pozdrawiam.
 Odpowiedz
#10
 IRIAD 
dla mnie górny pierścień szczotek jest ten na końcu wirnika
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  smart 450 cdi często przepalają się żarówki annika90 8 2.483 15.03.2024, 01:02
Ostatni post: raffa
  450 cdi muli LAZY. 18 3.350 06.12.2023, 23:44
Ostatni post: Smarkacz
  Wydech 450 0.8 CDI Grzesiek450cdi 3 625 29.07.2023, 09:09
Ostatni post: berthold61
  450 - diesel, Cdi wentylator intercoolera, intercooler, demontaż, ciągła praca, wyciek, dziura 78 62.856 06.06.2023, 07:32
Ostatni post: berthold61
  450 -alternator - schemat elektryczny, podłączenie alternatora, ładowanie 118 88.877 27.02.2023, 15:28
Ostatni post: raffa
  450 -Cdi świece żarowe, kontrolka,schemat kmalinek 171 112.536 29.06.2022, 17:21
Ostatni post: Wiesiek
  450 cdi - wszystkie kontrolki temp. sie włączyły stelea 2 1.231 15.07.2021, 15:52
Ostatni post: stelea
  450 cdi kopci na czarno, brak mocy na zimnym Slapi 15 4.851 03.03.2021, 15:14
Ostatni post: Vapor2005
  450 cdi Demontaż,montaż wtryskiwacza. wirdar 11 7.435 01.11.2020, 14:57
Ostatni post: maciekpkow
Wink smart 450 cdi - nie chce odpalić jak jest ciepły pc_bit 26 8.977 27.04.2020, 15:19
Ostatni post: sewcio



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu