Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Smart Electric Drive III

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Smart Electric Drive III
 v-rod 
(03.02.2018, 15:43)krzyss napisał(a): Ale on buczy na zewnatrz czy do srodka ? Very happy
Na zewnątrz a jest zamontowany pod maską po prawej stronie.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  Smart 451
Electric Drive
 Odpowiedz
 v-rod 
(03.02.2018, 18:49)v-rod napisał(a):
(03.02.2018, 15:43)krzyss napisał(a): Ale on buczy na zewnatrz czy do srodka ? Very happy
Na zewnątrz a jest zamontowany pod maską po prawej stronie.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Takie mruczenie i coraz głośniej w stosunku do jazdy

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  Smart 451
Electric Drive
 Odpowiedz
 czechirus 
w mojej wersji nie ma głośnika
 Odpowiedz
 v-rod 
(03.02.2018, 20:02)czechirus napisał(a): w mojej wersji nie ma głośnika
Może ktoś poprzedni nie zanotował, zobacz czy nie ma tam wtyczki luźnej albo wolnej ..

Wysłane z mojego SM-T813 przy użyciu Tapatalka
  Smart 451
Electric Drive
 Odpowiedz
 v-rod 
(03.02.2018, 09:05)czechirus napisał(a): @krzyss: Co do opon to będę mógł powiedzieć coś dopiero za jakiś czas, ale nie spodziewam się tragedii. To nie ta masa co w przypadku Tesli (ponad 2 tony) i nie takie przyspieszenia.
Mój Smart ED. sam waży 950 kg. A w dowodie rej. jest 900 kg.

Wysłane z mojego SM-T813 przy użyciu Tapatalka
  Smart 451
Electric Drive
 Odpowiedz
 czechirus 
@v-rod: Sprawdzę, choć przyznam ze osobiście wolałbym cichy klaksonik jak w Amperze
 Odpowiedz
 v-rod 
(01.02.2018, 08:11)ŁYSY13 napisał(a): Taaa i kto ci to załatwił ha ha

Pozdrawiam Łysy13
Mi powiedział Olo, ale goście w balona zalecieli - bardzo nie ładnie, bo nie powiedzieli, że zostanie oklejony na niebiesko, tylko miał być pożądanie umyty.

Wysłane z mojego SM-T813 przy użyciu Tapatalka
  Smart 451
Electric Drive
 Odpowiedz
 v-rod 
(03.02.2018, 21:46)czechirus napisał(a): @v-rod: Sprawdzę, choć przyznam ze osobiście wolałbym cichy klaksonik jak w Amperze
Ja wtyczkę wysunełem trochę z głośnika żeby był cichy,

Wysłane z mojego SM-T813 przy użyciu Tapatalka
  Smart 451
Electric Drive
 Odpowiedz
 v-rod 
(03.02.2018, 21:54)v-rod napisał(a):
(03.02.2018, 21:46)czechirus napisał(a): @v-rod: Sprawdzę, choć przyznam ze osobiście wolałbym cichy klaksonik jak w Amperze
Ja wtyczkę wysunełem trochę z głośnika żeby był cichy,

Wysłane z mojego SM-T813 przy użyciu Tapatalka
Powiedz mi jaką masz poj. Akumulatora i jaką masz moc silnika?

Wysłane z mojego SM-T813 przy użyciu Tapatalka
  Smart 451
Electric Drive
 Odpowiedz
 Lolek 
Każda bateria lubi być od czasu do czasu rozładowana i naładowana na full. Proces ten popularnie zwany formowaniem lub balansowaniem w autach koncernu PSA jest zaszyty w ładowarce, co dziesiąte ładowanie trwa około 50% dłużej. Baterie Li-Ion, czy inne oparte o lit, tego procesu nie wymagają, ale też na pewno wykonanie tej procedury nie zaszkodzi. Natomiast jeśli chodzi o akku rozruchowe, zwykle Pb, to dobrze byłoby wiedzieć, że obniżenie ich napięcia poniżej 10,5 V może je nieodwracalnie uszkodzić. Ładując takie nie należy przekraczać 14,4 V, dalsze ładowanie tylko podwyższa temperaturę baterii a potem rozpoczyna się proces "gotowania" elektrolitu. Natomiast akumulatorom zbudowanym w technologii Ni-Cd, rozładowanie do zera nie szkodzi. Mogą stać nawet kilka lat, czy w upale, czy na mrozie, a następnie je ładujemy, uzupełniamy wodę i jazda dalej. Ta ich cecha spowodowała że koleje lub np. lotnictwo korzysta właśnie z takich. I jeszcze ciekawostka dotycząca ładowania, akku Ni-Cd by osiągnąć pełną pojemność muszą być co jakiś czas przeładowywane, akku 6 V ładowany jest chwilowo do 8V, jeśli tego się nie robi to akumulator powoli traci pojemność. Zachowuje się trochę tak jak zasiarczony akumulator Pb, ale różnica jest taka, że w odróżnieniu od procesu zasiarczenia ten drugi jest odwracalny. Techologia Li-Ion, obecnie najpopularniejsza jako akku trakcyjne, ma generalnie dwie wady. Po pierwsze te baterie są palne, malkontentom od razu dodam że benzyna czy olej napędowy też. Druga jest taka, że rozładowanie takiego zestawu do zera praktycznie uniemożliwia ich dalszą eksploatację, Również nie znoszą przeładowywania, a zbyt wysoka temperatura ładowania/rozładowania jest dla nich zabójcza. Aby uniknąć takich problemów każda bateria jest wyposażona w tzw. BMS, który monitoruje wszystkie parametry pracy a szczeg. temperaturę, i odłącza ogniwa zbyt ciepłe lub zbyt chłodne. Również nie pozwala na ich przeładowanie lub nadmierne rozładowanie. Z punktu widzenia kierowcy pozostaje ładować i jeździć, co było do okazania.
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu