Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Smart Electric Drive III

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Smart Electric Drive III
 Kanapa 
Zapytaj sie Gizberna.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
 Lolek 
samochodyelektryczne.org Forum użytkowników aut elektrycznych, ludzie uczynni i z ogromną wiedzą, spróbuj tam. L
 Odpowiedz
 Fireman 
Jakiej firmy, jaki ty kontrolera posiadasz?
 Odpowiedz
 czechirus 
Duosida 16a J1772 Type 1
 Odpowiedz
 Fireman 
V-tech Tuning s.c.
ul. Bieżanowska 71
30-812 Kraków
Udzielają się na forum samochody elektryczne, może Ci pomogą z twoim kontrolerem. A nie zauważyłeś czy się nie przegrzewa, czy nie powstało uszkodzenie na przewodach, kontrolery są bardzo wrażliwe na jakość połączeń i stan przewodów, wtyków. Obejrzyj dokładnie czy nie ma uszkodzeń.
Poszukaj na forum o którym pisał Lolek człowieka o niku gienek333 jest z Krakowa, a to chyba twoje okolice.
 Odpowiedz
 czechirus 
Pytałem w V-Techu ale tej konkretnej ładowarki nie znają i nie podejmują się naprawy. Ładowarka poszła do naprawy tam skąd ją mam, więc czekam na diagnozę. Żadnych uszkodzeń nie zauważyłem, nie czuć też, by się nagrzewała. Podeślę update jak będę coś wiedział.
 Odpowiedz
 Kubusss 
[Obrazek: 645267da98b194f0317696a6c93c5fae.jpg]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
 Kubusss 
W Krakowie jest ktoś kto sprzedaje smarta napewno ma ładowarkę. Zadzwoń może Ci pomoże

Smart Fortwo
https://www.otomoto.pl/oferta/smart-fort...ztuFX.html


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 Odpowiedz
 czechirus 
Ładowarka wymieniona na nową i wszystko śmiga. Przy tej okazji podzielę się pewnym spostrzeżeniem.

Po kilku ostatnich przejazdach w baterii zostało nieco ponad 20% a przejechany dystans wyniósł 98,75 km.

Jeszcze jakiś czas temu taki zasięg (przy chłodniejszej temperaturze) to wszystko o czym mogłem marzyć na jednym ładowaniu. Co się zmieniło? Nowa bateria? Upgrade systemu? Nie. Po prostu zacząłem jeździć na luzie.

W elektrykach występuje zjawisko rekuperacji, czyli samochód będzie zwalniał po odjęciu gazu. Nie będzie to hamowanie gwałtowne, ale na tyle wyraźne, że nie trzeba hamować przed zakrętem a w mieście pedał hamulca jest używany w zasadzie tylko do "trzymania" auta na światłach. Przez to klocki i tarcze zużywają się dużo wolniej.

W niektórych samochodach siłę rekuperacji można regulować (np. Kona, Leaf, Niro), u mnie jednak jest ona stała i nie da się jej wyłączyć. Jedynym rozwiązaniem jest wrzucenie luzu jadąc z góry bądź po rozpędzeniu auta na płaskim. Wcześniej nie korzystałem z tej opcji bo nigdy na luzie nie jeździłem w spalinówce w celu zaoszczędzenia paliwa i taki nawyk mi został. Po drugie sądziłem, że ta rekuperacja to jednak dodatkowe doładowanie auta. Nie sądziłem jednak, że ten efekt jest tak mizerny.

Teraz wrzucam na luz jak tylko ma to sens i widzę jak rośnie zasięg na 1kWh. Wcześniej wynosił on średnio 5,5-6km, teraz dobijam już do 7km, a jadąc z mojej wiochy do Krakowa (mam więcej z góry niż pod górę) przekraczam 8km. Kiedy auto zacznie jechać za szybko, wrzucam D i zwalniam na tyle, by móc znowu "zluzować". Wcześniej, przy stałej rekuperacji, trzeba było samochód pospieszać, żeby dojachał na koniec górki.

Trochę szkoda, że trzeba wajchować jak niemal w manualu, ale dla takiej oszczędności mogę się poświęcić. Lepsze rozwiązanie to łopatki przy kierownicy jak ma np. Kona (mam nadzieję, kiedyś mój nowy samochód) ale jak się nie ma co się lubi... Smile
 Odpowiedz
 krzyss 
Ile kosztuje taka ladowarka? Ona laduje ze zwyklego gnizdka czy z silowego ?
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości



Menu