Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim smarcie ?

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim smarcie ?
 Arczi100 
(17.01.2019, 20:23)agrttc napisał(a):
(16.01.2019, 21:26)Arczi100 napisał(a):
(16.01.2019, 21:03)makosz napisał(a): Wymieniłem w cdi termostat, bez opuszczania silnika Smile
Powiedz jeszcze czy masz klime?

Jak? Bo też mnie to czeka?
Jakiś mini manual?
Właśnie dlatego się pytam, ja musiałem opuścić silnik o "parę"centów. I nie wiem jak można zdjąć obejmy , wyjąc termostat, itd nie opuszczając silnika podobno bez klimy się da .
 Odpowiedz
 makosz 
Zacząłem od lektury:
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...tat-change

Postanowiłem nie opuszczać silnika. Odpiąłem przewody paliwowe (bez odłączania), wypiąłem wtyczkę czujnika temp., rozłączyłem przewód podciśnienia i odpiąłem obejmy przewodów z płynem chłodzącym. Następnie podniosłem tył (na tyle wysoko, by móc swobodnie manewrować przy silniku), żeby za dużo płynu mi nie wyciekło. Wyjąłem czujnik temp., zsunąłem przewody gumowe, odciągnąłem przewody paliwowe i podciśnienia, żeby wcisnąć nasadkę łamaną z torxem i odkręcić termostat, Później odrobina manewrowania, żeby wydostać termostat. Szybkie czyszczenie powierzchni styku uszczelki, gimnastyka z włożeniem termostatu, jeszcze większa z wkręceniem śrubek (z powodu braku miejsca próbowały wkręcić się pod kątem). Na przewody gumowe nowe opaski zaciskowe, a dalej już tylko składanie (czujnik temp. na miejsce, wtyczka w czujnik, przewód podciśnienia na miejsce, przewody paliwowe również) i odpowietrzanie (auto w poziomie, ogrzewanie włączone, zbiorniczek z przodu uzupełniony, z tyłu czujnikiem odpowietrzony - wyciągając czujnik wypuszczamy powietrze z tej części układu), w moim przypadku jeszcze trzeba było uruchomić webasto.

Co ciekawe, włożyłem stary oryginalny termostat, gdyż uprzednio wymieniony nowy 'made in germany' od początku się nie domykał, przez co silnik bardzo długo się rozgrzewał, z nawiewów leciało letnie powietrze, ale podczas sprintów spod świateł lub prędkości autostradowej potrafił łapać 4 'kreski'.
 Odpowiedz
 Arczi100 
(17.01.2019, 20:58)makosz napisał(a): Zacząłem od lektury:
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...tat-change

Postanowiłem nie opuszczać silnika. Odpiąłem przewody paliwowe (bez odłączania), wypiąłem wtyczkę czujnika temp., rozłączyłem przewód podciśnienia i odpiąłem obejmy przewodów z płynem chłodzącym. Następnie podniosłem tył (na tyle wysoko, by móc swobodnie manewrować przy silniku), żeby za dużo płynu mi nie wyciekło. Wyjąłem czujnik temp., zsunąłem przewody gumowe, odciągnąłem przewody paliwowe i podciśnienia, żeby wcisnąć nasadkę łamaną z torxem i odkręcić termostat, Później odrobina manewrowania, żeby wydostać termostat. Szybkie czyszczenie powierzchni styku uszczelki, gimnastyka z włożeniem termostatu, jeszcze większa z wkręceniem śrubek (z powodu braku miejsca próbowały wkręcić się pod kątem). Na przewody gumowe nowe opaski zaciskowe, a dalej już tylko składanie (czujnik temp. na miejsce, wtyczka w czujnik, przewód podciśnienia na miejsce, przewody paliwowe również) i odpowietrzanie (auto w poziomie, ogrzewanie włączone, zbiorniczek z przodu uzupełniony, z tyłu czujnikiem odpowietrzony - wyciągając czujnik wypuszczamy powietrze z tej części układu), w moim przypadku jeszcze trzeba było uruchomić webasto.

Co ciekawe, włożyłem stary oryginalny termostat, gdyż uprzednio wymieniony nowy 'made in germany' od początku się nie domykał, przez co silnik bardzo długo się rozgrzewał, z nawiewów leciało letnie powietrze, ale podczas sprintów spod świateł lub prędkości autostradowej potrafił łapać 4 'kreski'.
Sorrki , widocznie mam inny model(a może się mylę)
 Odpowiedz
 makosz 
Ja mam cdi, a w instrukcji widać benzynę - jak u Ciebie. Może być ciaśniej.
 Odpowiedz
 wirdar 
4 krechy to bardzo ciepły silnik Smile nie miałem jeszcze tylu ale 40 to 1 krecha,60 dwie a trzy to  80 i  jest to chyba norma
? Very happy Dodając kreski to chyba osiągasz 100 stopni i kiedyś zaczniesz się gotować. Very happy
 Odpowiedz
 Arczi100 
(17.01.2019, 22:10)wirdar napisał(a): 4 krechy to bardzo ciepły silnik Smile nie miałem jeszcze tylu ale 40 to 1 krecha,60 dwie a trzy to  80 i  jest to chyba norma
? Very happy Dodając kreski to chyba osiągasz 100 stopni i kiedyś zaczniesz się gotować. Very happy
W tamtym roku trasę lublin-Szczecin przyjechałem na 4 krokach(normalnie jeździ na 3) Fakt że było z 32 stopnie klima max 115-120. W instrukcji piszą 3 kropki a przy 5 powinniśmy zacząć siwieć , czyli zatrzymać się i studzić.
No jest jeszcze opcja że oszukuje czujnik temp.
 Odpowiedz
 PatiEK 
w 2017 przez Hiszpanię jechałem głównie na 4 kropkach (temp na zewnątrz 38 stopni), jak wskakiwała piąta, odejmowałem gazu żeby lekko schłodzić. Nie odnotowano żadnych konsekwencji.
 Odpowiedz
 Warchol 
Dzięki wskazówkom z tematu: http://smartklub.pl/t-450-wycieraczki-st...ycieraczki naprawiłem niedziałającą wycieraczkę. Wystarczyło zdjąć wlot powietrza i wsadzić cięgno na miejsce Smile
 Odpowiedz
 Lolek 
Po raz drugi padł mi rezystor nawiewu w 450, po szybkiej konsultacji telefonicznej z allem, lutownica w rękę i naprawiłem drania. Tam się tylko wytapia taki drucik z cyny działający jako bezpiecznik termiczny. Można go na upartego zmostkować kawałkiem miedzi, ale na razie to odtworzyłem z cyny około 1 mm przekroju. Średnio wytrzymuje mi około 6 lat, jeśli naprawa jest bezkosztowa to idzie wytrzymać.
 Odpowiedz
 obwd-crash 
(24.01.2019, 21:42)Lolek napisał(a): Po raz drugi padł mi rezystor nawiewu w 450, po szybkiej konsultacji telefonicznej z allem, lutownica w rękę i naprawiłem drania. Tam się tylko wytapia taki drucik z cyny działający jako bezpiecznik termiczny. Można go na upartego zmostkować kawałkiem miedzi, ale na razie to odtworzyłem z cyny około 1 mm przekroju. Średnio wytrzymuje mi około 6 lat, jeśli naprawa jest bezkosztowa to idzie wytrzymać.

Miałem to samo kilka lat temu. 
Nawet kiedyś na forum ktoś miał podobny problem i podałem sposób rozwiązania właśnie drutem lutowniczym Wink
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dzisiaj mija dokładnie rok, jak zostałem Boss 11 10.044 03.11.2008, 21:47
Ostatni post: Boss



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości



Menu