(16.12.2018, 17:56)damiano.o napisał(a): Po dzisiejszym teście nowego deflectora na nadszybiu mogę stwierdzić, że zaliczam mod do udanych W kabinie jest dużo ciszej, nawet przy zwykłych prędkościach przelotowych. Test był przełomowy przy prędkości 150km/h, gdzie u mnie zaczynał się duży świst (gwizd) wiatru, wyraźnie słyszalny na przednim łączeniu dachu z uszczelką Obecnie nic takiego przy tej prędkości nie występujeJako, że Kolega Psuwacz wywołał mnie do odpowiedzi w innym wątku muszę sprostować opinię na temat opisanego moda. Mod z pojedynczą gumą (spojlerem) na krawędzi dachu w cabrio sprawdził się, ale tylko do pierwszej wizyty na myjni. Potem spojler zaczął się odklejać i cały czar oraz radość z likwidacji szumu przy wyższych prędkościach zniknęła, jak bańka mydlana. W związku z tym nie zaprzestałem dalszych prac oraz testów i problem udało się rozwiązać w inny sposób, poprzez zastosowanie układu gum tworzących mini spojler dostępnych bez problemu na słynnym portalu Alli....s czyli guma typu V i guma typu Z przy odpowiednim układzie rozwiązały problem szumu w cabrio przy wyższych prędkościach. Konieczne było oczywiście usunięcie fabrycznego mini deflectora, który niestety miał chyba tylko funkcję optyczną. Tak przedstawia się obecne rozwiązanie.
Jednak aerodynamiki nie da się oszukać i owe świsty zaczynają się pojawiać ale dopiero przy prędkości powyżej 180-190km/h
Być może trzeba deflector przykleić jak najbliżej uszczelki dachu (u mnie jest 2mm przed), wtedy może uda się podnieść próg świstu jeszcze o parę km/h
Tak czy inaczej polecam moda wszystkim cabrio smartom, gdyż nie zawsze i wszędzie jeździ się 190km/h
Koszt moda to niecałe 100 zł z przesyłką i godzina pracy w ciepłym garażu
Wystarczy zamówić po 2mb każdej uszczelki i trochę wolnego czasu oraz umiejętności zręcznościowych i moje rozwiązanie zdaje egzamin nawet przy 180km/h, gdzie wcześniej dach "gwizdał" już przy 140km/h.
to jest uszczelka typu V, która przychodzi jako pierwsza, patrząc od przodu.
to jest uszczelka typu Z, która jest przyklejona jako druga. Ta przyklejona jest na rant fabrycznej uszczelki i swoją konstrukcją zachodzi na krawędź dachu ..... lekko nad nim oczywiście.
Dach w miejscu montażu dobrze jest odtłuścić. Ja w komplecie do uszczelek miałem jeszcze aktywator, który sprawił, że uszczelka trzyma się bardzo dobrze już drugi rok w każdych warunkach. Koledzy, którzy zastosowali mój patent w swoich cabrio mogą potwierdzić jego skuteczność. Więc polecam każdemu posiadaczowi cabrio takie rozwiązanie.
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)