Witam,
tak
,, W silnikach wysokoprężnych zawór EGR jest otwarty na biegu jałowym i może wówczas dostarczać spaliny w ilościach sięgających nawet 50% objętości zasysanego powietrza. W miarę wzrostu obciążenia silnika domieszka spalin jest sukcesywnie zmniejszana aż do całkowitego zamknięcia zaworu. Recyrkulacja jest również wyłączana podczas nagrzewania silnika i jego pracy przy bardzo niskich ciśnieniach atmosferycznych (np. w trakcie jazdy w wysokich górach). (...) ''
im wyższa wartość podciśnienia tym wyżej podnosi się zawór a tym samym więcej spalin dostaje się do komory spalania (rys)
tak
,, W silnikach wysokoprężnych zawór EGR jest otwarty na biegu jałowym i może wówczas dostarczać spaliny w ilościach sięgających nawet 50% objętości zasysanego powietrza. W miarę wzrostu obciążenia silnika domieszka spalin jest sukcesywnie zmniejszana aż do całkowitego zamknięcia zaworu. Recyrkulacja jest również wyłączana podczas nagrzewania silnika i jego pracy przy bardzo niskich ciśnieniach atmosferycznych (np. w trakcie jazdy w wysokich górach). (...) ''
im wyższa wartość podciśnienia tym wyżej podnosi się zawór a tym samym więcej spalin dostaje się do komory spalania (rys)