Dziś, z racji temperatury, udało mi się dość ekonomicznie dojechać do pracy. Postanowiłem zatem przeprowadzić pewną analizę: Ile zapłaciłem za przyjazd do pracy autem na prąd.
Dane:
dystans: 18km
średni zasięg na 1kWh: 6,7km
cena energii: patrz zdjęcie
Szukane:
koszt przejechania 18km
Jeżeli średnio zużyłem 1kWh na 6,7km to na 18 km zużyłem 2,68 kWh. (to się powinno zgadzać, bo bateria ma 17kWh a wskazówka pokazuje, że zużyłem nieco ponad 10% - dopuszczam granicę błędu w moich obliczeniach i wskazaniach zegarów.
Koszty:
energia czynna: 0,229 x 2,68 = 0,61 PLN netto
opłata dystrybucyjna: 0,1905 x 2,68 = 0,51 PLN netto
opłata OZE: 0,0037 x 2,68 = 0,01 PLN netto
Do tego dochodzą opłaty stałe, ale te pomijam bo rozkładają się na całe żużycie prądu i ciężko je tu uwzględnić proporcjonalnie. Zresztą, występują bez względu czy ładuję auto czy nie. Nie uwzględniam także zużycia auta, części, opłat OC/AC i spadku wartości samochodu . Co ważne, w analizie pomijam straty energii związane ze sprawnością akumulatora.
Wychodzi zatem do kupy 1,13 PLN netto. Z VATem będzie to 1,4 PLN. Jak zhuśtałem obliczenia to dajcie znać.
A jak nie zhuśtałem, to dwie osoby przyjechały do pracy autem za mniej niż pół jednego biletu komunikacji miejskiej.
Dane:
dystans: 18km
średni zasięg na 1kWh: 6,7km
cena energii: patrz zdjęcie
Szukane:
koszt przejechania 18km
Jeżeli średnio zużyłem 1kWh na 6,7km to na 18 km zużyłem 2,68 kWh. (to się powinno zgadzać, bo bateria ma 17kWh a wskazówka pokazuje, że zużyłem nieco ponad 10% - dopuszczam granicę błędu w moich obliczeniach i wskazaniach zegarów.
Koszty:
energia czynna: 0,229 x 2,68 = 0,61 PLN netto
opłata dystrybucyjna: 0,1905 x 2,68 = 0,51 PLN netto
opłata OZE: 0,0037 x 2,68 = 0,01 PLN netto
Do tego dochodzą opłaty stałe, ale te pomijam bo rozkładają się na całe żużycie prądu i ciężko je tu uwzględnić proporcjonalnie. Zresztą, występują bez względu czy ładuję auto czy nie. Nie uwzględniam także zużycia auta, części, opłat OC/AC i spadku wartości samochodu . Co ważne, w analizie pomijam straty energii związane ze sprawnością akumulatora.
Wychodzi zatem do kupy 1,13 PLN netto. Z VATem będzie to 1,4 PLN. Jak zhuśtałem obliczenia to dajcie znać.
A jak nie zhuśtałem, to dwie osoby przyjechały do pracy autem za mniej niż pół jednego biletu komunikacji miejskiej.