Grzać czy nie grzać?
Silnik pracujący bez obciążenia grzeje się dłużej a producenci dążą do jak największej sprawności silnika , katalizatora, dpfu itd. dlatego zalecają jazdę zaraz po uruchomioniu. Gdyż właśnie katalizator, dpf potrzebuje temperatury do poprawności działania (myślę że tutaj tkwi szkopuł) . Nie w samym silniku tylko jego osprzęcie (właśnie w osprzęcie może się pojawić szybsze zużycie) . Pamiętać trzeba też o ekologii, zimny kat. czy dpf nie działa czyli trujemy.
No i tak matematycznie 5 min razy x samochodów= paliwo, spaliny, no i nasi sąsiedzi z parteru(dla nich warto skrócić grzanie) okna wbrew pozorom nie są szczelne nawet te najnowsze o hałasie nie wspmnę
Silnik pracujący bez obciążenia grzeje się dłużej a producenci dążą do jak największej sprawności silnika , katalizatora, dpfu itd. dlatego zalecają jazdę zaraz po uruchomioniu. Gdyż właśnie katalizator, dpf potrzebuje temperatury do poprawności działania (myślę że tutaj tkwi szkopuł) . Nie w samym silniku tylko jego osprzęcie (właśnie w osprzęcie może się pojawić szybsze zużycie) . Pamiętać trzeba też o ekologii, zimny kat. czy dpf nie działa czyli trujemy.
No i tak matematycznie 5 min razy x samochodów= paliwo, spaliny, no i nasi sąsiedzi z parteru(dla nich warto skrócić grzanie) okna wbrew pozorom nie są szczelne nawet te najnowsze o hałasie nie wspmnę