Witam wszystkich ponownie , panowie czy jest jakas metoda sprawdzenia pierscieni olejeowych czy sa dobre bez rozbierania silnika ???
Moj smarkacz siedzi w warsztacie caly czas okazalo sie ze turbo jest tak zajechane ze nie nadaje sie do regeneracji , a calkiem niedawno bylo regenerowane , oczywiscie podlega gwarancji ma byc zwrot pieniedzy , kupilem nowe turbo z calym setem montazowym dzsiaj wsadzili nowe turbo okazuje sie ze dalej czuc przepalany olej jutro kolejne podpiecie sprawdzanie emisji spalin ale na 99% nie przejdzie mi TuV , moj mechanik twierdzi ze trzeba sprawdzac silnik i tam jest problem lecz oni sami powiedzieli ze jezeli remont silnika to malo oplacalna sprawa ze lepiej kupic smarta ja juz place sumy w € , teoretycznie moge sprzedac smarta i kupic innego z nowym tuv , ale to auto podoba mi sie bardzo , pozatym jest juz kompletnie wymienione wszystko od konserwacji po wszelkie brakujace oslony , nowe przewody masy, termostaty , alternatory jak juz pisalem nowe turbo, i remont silnika tez byl przeprowadzany , z tego co wiem kompresja silnika jest poprawna , jezdzilem tym autem jakies 3 dni i zrobilem nim okolo 200 km pracuje silnik rowno jest b. dynamiczny tylko czasami jak puszcze mu gaz i nagle dodam pusci dymek i na biegu jalowym nie widac zbytnio dymu ale czuc przepalany olej ktory tez i znika. W poniedzialek mam termin juz do mechanika ktory zajmuje sie tylko smartami od 20 lat i sprzedaja smarty od 450 po nowe modele i przeprowadzaja tuningi smartow itd bogata oferta. Po przewertowaniu dzisiaj wujka Google , obstawial bym pierscienie olejowe przynajmniej takie ma objawy i tu sie zaczyna moje pytanie i do was drodzy koledzy czy mozna jakos w prosty sposob wykryc bez wyciagania silnika lub demontowania glowicy czy sa to pierscienie ?
2) czy slyszal ktos o sprawdzaniu szczelnosci pierscieni nafta ?
3) czy jezeli juz dojdzie do rozbierania silnika i dostania sie do tlokow czy trzeba wyciagnac silnik ??
4) czy jezeli okaze sie ze do wymiany sa wlasnie pierscienie olejowe czy trzeba jeszcze cos wykonac ?? czy tylko wymienic pierscienie i mozna skladac silnik ??
( dodam ze mechanik ktory przeprowadzal remont silnika w polsce twierdzi ze te piersicienie moga byc zapieczone bo auto po remoncie stalo 2 lata nie jezdzone czy jest jakas metoda zeby samemu jakos ro wszystko rozruszac podczas jazdy ???
Moj smarkacz siedzi w warsztacie caly czas okazalo sie ze turbo jest tak zajechane ze nie nadaje sie do regeneracji , a calkiem niedawno bylo regenerowane , oczywiscie podlega gwarancji ma byc zwrot pieniedzy , kupilem nowe turbo z calym setem montazowym dzsiaj wsadzili nowe turbo okazuje sie ze dalej czuc przepalany olej jutro kolejne podpiecie sprawdzanie emisji spalin ale na 99% nie przejdzie mi TuV , moj mechanik twierdzi ze trzeba sprawdzac silnik i tam jest problem lecz oni sami powiedzieli ze jezeli remont silnika to malo oplacalna sprawa ze lepiej kupic smarta ja juz place sumy w € , teoretycznie moge sprzedac smarta i kupic innego z nowym tuv , ale to auto podoba mi sie bardzo , pozatym jest juz kompletnie wymienione wszystko od konserwacji po wszelkie brakujace oslony , nowe przewody masy, termostaty , alternatory jak juz pisalem nowe turbo, i remont silnika tez byl przeprowadzany , z tego co wiem kompresja silnika jest poprawna , jezdzilem tym autem jakies 3 dni i zrobilem nim okolo 200 km pracuje silnik rowno jest b. dynamiczny tylko czasami jak puszcze mu gaz i nagle dodam pusci dymek i na biegu jalowym nie widac zbytnio dymu ale czuc przepalany olej ktory tez i znika. W poniedzialek mam termin juz do mechanika ktory zajmuje sie tylko smartami od 20 lat i sprzedaja smarty od 450 po nowe modele i przeprowadzaja tuningi smartow itd bogata oferta. Po przewertowaniu dzisiaj wujka Google , obstawial bym pierscienie olejowe przynajmniej takie ma objawy i tu sie zaczyna moje pytanie i do was drodzy koledzy czy mozna jakos w prosty sposob wykryc bez wyciagania silnika lub demontowania glowicy czy sa to pierscienie ?
2) czy slyszal ktos o sprawdzaniu szczelnosci pierscieni nafta ?
3) czy jezeli juz dojdzie do rozbierania silnika i dostania sie do tlokow czy trzeba wyciagnac silnik ??
4) czy jezeli okaze sie ze do wymiany sa wlasnie pierscienie olejowe czy trzeba jeszcze cos wykonac ?? czy tylko wymienic pierscienie i mozna skladac silnik ??
( dodam ze mechanik ktory przeprowadzal remont silnika w polsce twierdzi ze te piersicienie moga byc zapieczone bo auto po remoncie stalo 2 lata nie jezdzone czy jest jakas metoda zeby samemu jakos ro wszystko rozruszac podczas jazdy ???