(26.06.2017, 10:32)obwd-crash napisał(a): Podjedź gdzieś gdzie mają Star Diagnose i odczytaj błędy jakie się zapisały.
To chyba będzie najprostsze a wynik zazwyczaj jest rewelacyjny - prosty do odczytu. Tym samym i usunięcie usterki bywa banalnie proste.
Najbliżej to chyba Nowy Sącz - salon Mercedesa, ale tam to jest zazwyczaj kosztowne, chyba że któryś z serwisów niezależnych w pobliżu ma to urządzenie.
komp najwyżej powie ze doładowanie miało za duża wartość i szukaj wiatru w polu , jak zdjęcie klemy pomaga az do wykonania przyspieszenia które sprawi ze auto traci moc to szkoda czasu i kasy na diagnoze kompem bo nic więcej sie nie dowiesz , co innego jak cały czas brak mocy .
Winny system sterowania turbina ale w 600tce mam 3 rodzaje
1.prymitywny jak w starym turbodieslu typu 1,9tdi golf 2 lub 3 czyli s iłownik cięgno wężyk
możliwe usterki z kolejnościa prawdopodobienstwa : pęknięty wężyk , blokująca sie dzwignia w kolektorze od np pęknięcia kolektora w tej okolicy , uszkodzona membrana siłownika , czasami jakis kowalski warsztat próbuje to regulować ale by to wiedziec trza by znać historie kowalstwa warsztatowego ale tego juz prawie nikt nie wie :
by zdiagnozowac poprawnośc działania nalezy sie uzbroic a manometr wyskalowany w miare dokładnie w zakresie od 0,5 bara do 1,0 , taki od pompki czy manometry od pistoletu pompowania kół nie za bardzo sie nadaje
pompka ręczna bo kompresor rozwali manometr i na przód
w miare dobrze było by miec jakis manometr doładowania taki dodatkowy .
Pompujemy patrzymy na manometr i reakcje cięgna , jak przekroczy 1 bar i sie nie rusza to jest usterka mechaniczna
trzeba pamiętac ze usterki kolektora objawiaja sie po zagrzaniu do jakiejs temp więc jak na zimnym wszystko będzie ok a mimo tego jak auto troche sie zagrzeje i robi psikusy to na 90% blokuje sie dzwignia w kolektorze .
2. system opisny powyżej plus zawór elektromagnetyczny na węzyku
tu jest jeszcze jeden element w postaci małej komory plastikowej zgrzanej do węża doprowadzającego powietrze od filtra do turbiny .
Zdarza sie ze to pudełki sie rozszczelni lub ktos nieprawidłowo podłaczy węzyki (schemat na evilution.co.uk)
lub może być uszkodzony mechanicznie zawór elektromagnetyczny
3. dwa zawory elektromagnetyczne , wszystko jak wcześniej tyle ze ten mniejszy zaworek mało kiedy sie psuje ale zdarza siie - trzeba sprawdzić , podłączając napięcie i sprawdzając ustami czy jest reakcja czy nie ma
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl