(26.09.2018, 21:15)LAZY. napisał(a): Wydaje mi się że zagadka rozwiązana. Urąbany od strony silnika, zakamuflowany tak że trzeba go było gimnastykę odprawić.
Czas zdjęcia kilka minut, ale założenie to jest gimnastyka na całego. O ile założenie wężyka to jeszcze jakoś szło to zaciśnięcie cybantu przy turbinie już gorzej.
Przy okazji: czy przy EGR jest tu jakaś uszczelka czy coś bo wywala tędy olej i uwalone jest nim wszystko. Miałem go dawno temu usunąć ,ale jakoś się zebrać nie mogę.
Na koniec małe podsumowanie po czterech latach.
Co się popsuło:
Świece żarowe
Akumulator
Żarówki przednie- obie strony
Alternator
Wężyk turbiny
Jak na cztery lata to chyba niewiele.
Nie liczę normalnie zużywających się części jak poducha silnika czy opony.
O ile dobrze pamiętam, nie ma tam żadnej uszczelki przy EGR.
Środkowy trzpień - przy/wokół osi zaworu - puszcza olej i sprężone przez turbinę powietrze.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!