888Dzibril888
Liczba postów: 5
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
0
Imię: Alex
Płeć: Mężczyzna
Skąd: UK
888Dzibril888 13.09.2015, 21:19
Serwus !
Mój pierwszy post tutaj, nie mniej jednak wcześniej zgłębiałem już trochę tajemnice wyszukiwarki na forum i ile się dało tyle wyciągnąłem dla siebie. Nie mniej jednak moja ciekawość nadal nie została zaspokojona.
Mieszkam w UK gdzie pogoda do najpiękniejszych nie należy. Większa część roku to deszcz i mocne oraz bardzo mocne wiatry. W zimie śniegu nie ma, ale jest gorzej bo pojawia się lód.
Nastawiłem się na zakup Smart for Two II w dieslu ze względu na mikro małe zużycie Oleju napędowego oraz mikro opłaty za to autko tutaj (road tax i insurance). Autka jeszcze nie zakupiłem gdyż nurtuje mnie pytanie :
PYTANIE : Jak jeździ się owym pojazdem przy podanych powyżej warunkach pogodowych ? Czy powinienem się bać o to, że Smarcik zostanie zmieciony z drogi przy mocnym podmuch wiatru lub też będzie mistrzem tańca na mokrej nawierzchni ?
Bardzo chciałbym zakupić to autko, które wszyscy mi odradzają ze względu na gabaryty i bezpieczeństwo. Ja im jednak więcej czytam na jego temat tym bardziej się do niego przekonuję.
Dziękuję z góry za wszystkie wypowiedzi w temacie i Pozdrawiam
spysiu92
Liczba postów: 1.506
Dołączył: Jun, 2014
Reputacja:
17
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Poznań
smart fortwo 451 cabrio
spysiu92 13.09.2015, 21:33
Wiatr to nie problem, z lotem esp radzi sobie dobrze, ale wiadomo, ze nie zawsze sie ta, tyle, ze to juz nie jest wina systemow. Nie ma sie co bac, z drogi Cie nie zdmuchnie
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
W porównaniu z takim np. F126P jeździ jak przyklejony. L
Lolek - motoparalotniarz
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
Dużo zależy od tego jak jeździsz. Jak zachowujesz cudowną zasadę "dostosowania prędkości do warunków jazdy" to spox. Jeżeli chodzi o lód, to moim zdaniem ESP Smarta jest rewelacyjne. Na śniegu, czy przy oblodzeniu, zaraz będzie Ci mrugała kontrolka od ESP, więc będziesz wiedział, że jest niefajnie. Jak wiesz i tutaj warunki bywają nieciekawe, a jakoś dajemy radę.
Jak założysz jeszcze dystanse, to i o wiatr nie musisz się martwić.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.09.2015, 05:51 przez DaSza.)
888Dzibril888
Liczba postów: 5
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
0
Imię: Alex
Płeć: Mężczyzna
Skąd: UK
888Dzibril888 14.09.2015, 05:40
Przywitalem sie wcześniej w osobnym dziale . Btw. Czym sa dystanse ?
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
BTW
(13.09.2015, 21:19)888Dzibril888 napisał(a): Serwus !
Mój pierwszy post tutaj, .....
Kolego skoro korzystałeś z wyszukiwarki, to jak wpiszesz dystanse to znajdziesz dużo info.
Dystanse, to są takie pierścienie, które zakładasz pomiędzy kołem a osią i poszerzają rozstaw kół samochodu, dzięki czemu jest stabilniejszy.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
Jarecki
Liczba postów: 495
Dołączył: May, 2014
Reputacja:
27
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cdi, BRABUS Xclusive, 2007
Jarecki 14.09.2015, 06:45
Kolego gdzie wycztales o mikro malym zuzyciu ON? Bo jezeli wierzysz w to co podaje producent, ze spalanie w granicac 3,3l to sie rozczarujesz. W moim CDI spalanie wychodzi pomiedzy 4,2 -5,1 w zaleznosci jak przycisne. A jezeli chodzi o boczny wiatr, to widzialem
Jak huragany przestawiaja wieksze samochody, ale tu nie o to chodzi, przy wiekszym wietrE bocznym czuc te podmuchy, ale nie to zeby odrazu przestawialo auta, zachowanie takie samo jak jazda busem na pusto, tak samo nim bojnie. Wrzuc dystanse po 20mm na kolo i bedzie jak przyklejony, do tego dobre opony i bedziesz zadowolony, ale pamietaj zr smart do najoszczedniejszych nie nalezy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
888Dzibril888
Liczba postów: 5
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
0
Imię: Alex
Płeć: Mężczyzna
Skąd: UK
888Dzibril888 14.09.2015, 07:35
Do Dasza:
No tak wprowadziłem w błąd... Perdona Me I dziękuję za wyjaśnienie pojęcia.
Do Jarecki:
Hmmm... dobrze wiedzieć co do spalania. Nie mniej jednak jest to w dalszym ciągu jedno z najmniej spalających samochodów
Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie, a mianowicie: Jak zachowuje się owy samochód przy jeździe np. drogą przyspieszonego ruchu z większą prędkością? Czy przy prędkości ok 100 km/h podmuchy wiatru mogą być niebezpieczne ?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
Tak jak napisał ci Jarecki. Mniej więcej jak z pustym busem. Jak będziesz walił 100 i przy silnej wichurze wyskoczysz z za jakiejś zasłony (las, ekran) to wszystko może się zdarzyć, nie tylko w smarcie. Podstawa to dystanse, dużo stabilniej. Nie ma co demonizować, jakoś tak tych Smartów znowu dużo z drogi nie zdmuchnęło od wiatru, i to z winy pogody.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
888Dzibril888
Liczba postów: 5
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
0
Imię: Alex
Płeć: Mężczyzna
Skąd: UK
888Dzibril888 14.09.2015, 07:49
Super. Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Temat można zamknąć
|