Po wymianie turbiny na regenerowaną, za każdym razem musiałem ustawiać zawór upustowy (wastegate), gdyż jego ustawienie na "maszynie", cokolwiek to by znaczyło, pozbawiało auto pełnej mocy. Dotyczyło to 2 aut poliftowych, w których turbiny się rozpadły na dolocie, w jednym po około 130 tys. km w drugim po około 180 tys. km.
Jeżeli zawór jest przewidziany do Smarta, to zrób tak jak ja.
Najpierw zrobiłem tak w przedlifcie przy około 160 tys. km - który obecnie ma prawie 350 tys. km, gdyż tez wydawało mi się że brakuje mu mocy.
Poluzuj obydwie nakrętki, by dźwigienką dawało się swobodnie przemieszczać od jednego do drugiego skrajnego położenia.
Następnie przesuń dźwigienkę do lewego skrajnego położenia i zablokuj nakrętkami. Po tym zabiegu miałem max moc i ciśnienie do około 1,21÷1,23 kPa lub około 2,21÷2,23 kPa jak kto woli - w zależności co przyjmiemy jako poziom odniesienia - ciśnienie doładowania czy ciśnienie absolutne.
Jeżeli zawór jest przewidziany do Smarta, to zrób tak jak ja.
Najpierw zrobiłem tak w przedlifcie przy około 160 tys. km - który obecnie ma prawie 350 tys. km, gdyż tez wydawało mi się że brakuje mu mocy.
Poluzuj obydwie nakrętki, by dźwigienką dawało się swobodnie przemieszczać od jednego do drugiego skrajnego położenia.
Następnie przesuń dźwigienkę do lewego skrajnego położenia i zablokuj nakrętkami. Po tym zabiegu miałem max moc i ciśnienie do około 1,21÷1,23 kPa lub około 2,21÷2,23 kPa jak kto woli - w zależności co przyjmiemy jako poziom odniesienia - ciśnienie doładowania czy ciśnienie absolutne.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!