Jest w tym co napisałeś dużo racji ale jak zawsze nie cała. Konieczność planowania dnia większości osób nie dotyczy, tak zwany statystyczny obywatel na ogół wie co będzie robił jutro czy pojutrze o tej samej porze dnia. Konieczność mieszkania w domku lub w mieszkaniu z garażem to tak, optymalnie jest gdy planujący zakup auta ed jest właścicielem małej firmy w której będzie ładował baterię, a koszt energii będzie tworzył koszt firmy. Ryzyko utknięcia na trasie nie dotyczy elektryków z generatorem spalinowym na pokładzie. Pierwsza firma która zaproponowała takie rozwiązanie to Opel w modelu Ampera, udało się średnio bo to jednak hybryda. Jak na razie udało się to dobrze jedynie w BMW w modelu i3 zwanym RX. Mała wiedza to i owszem ale to się zmieni jak takich aut przybędzie. Cena zakupu bardzo wysoka ale dla aut nowych, używki spadają w cenie szybciej jak niektóre spaliniaki. Co do szybkości utraty zasięgu to na razie okazało się że przebiega wolniej niż przewidywali producenci. Na przykład konstruktorzy z Bawarii przewidywali 2% na rok, a na razie okazało się że w autach 5 letnich (starszych nie ma) utrata zasięgu nie przekracza 1% rocznie. Cicha jazda nie jest wadą, jeśli za taką ją uważasz to możesz zainstalować w aucie generator hałasu i udawać np. Ferrari lub galopującego konia. W aucie które ja eksploatowałem były dwa klaksony i ten taki cichutki na pieszych w zupełności wystarczał. Co do zachęt typu dotacja to zdania są podzielone, natomiast ubezpieczenie jest liczone z mocy silnika i zwykle jest niższe. Podatku nie płacisz bo nie kupujesz benzyny , a buspasy już się w niektórych miastach pojawiają, a w innych są obiecane.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Smart Electric Drive III
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
Smart Electric Drive III
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości