Wiem, że w oryginalnych alternatorach wycierała się rolka od paska.
Miałem tak w swoim cdi z 2005 roku, początkowo było dobrze, po jakiś 3-4 miesiącach użytkowania auta zaczął piszczeć pasek, zaraz po uruchomieniu auta, a za chwilę przestawał. Myślałem, że za słabo dociągnięty, aż po kilkukrotnym dociągnięciu kiedyś w czasie jazdy pękł. Dopiero przy oględzinach i próbie założenia nowego paska, okazało się, że trzeba też wymienić rolkę na nową (stalową zamiast oryginalnej ze stopu alu) bo rowki były już płytkie.
Podobnie było u znajomego w aucie cdi z 2006 roku. Też dociągał aż pasek pękł, bogatszy o me doświadczenie, diagnoza była szybka i problem został rozwiązany.
Może masz to samo co powyżej opisałem, a nie słabo naciągnięty pasek ?
Miałem tak w swoim cdi z 2005 roku, początkowo było dobrze, po jakiś 3-4 miesiącach użytkowania auta zaczął piszczeć pasek, zaraz po uruchomieniu auta, a za chwilę przestawał. Myślałem, że za słabo dociągnięty, aż po kilkukrotnym dociągnięciu kiedyś w czasie jazdy pękł. Dopiero przy oględzinach i próbie założenia nowego paska, okazało się, że trzeba też wymienić rolkę na nową (stalową zamiast oryginalnej ze stopu alu) bo rowki były już płytkie.
Podobnie było u znajomego w aucie cdi z 2006 roku. Też dociągał aż pasek pękł, bogatszy o me doświadczenie, diagnoza była szybka i problem został rozwiązany.
Może masz to samo co powyżej opisałem, a nie słabo naciągnięty pasek ?
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!