(28.08.2019, 12:28)obwd-crash napisał(a): Jak na czarno to za dużo paliwa w stosunku do powietrza.Ok. Dziękuję... To wiem gdzie zacząć przynajmniej
Sprawdziłbym wtryskiwacze.
Samemu można ogarnąć czy przelewy ze wszystkich są jednakowe. Czy któryś nie "leje" do cylindra.
Dawno temu tuningowano silniki diesla, dodając opornik w obwód czujnika temperatury powietrza, chyba w dolocie a może zewnętrznej. Efekt był taki że auto "szło" jak burza, zostawiając za sobą chmurę czarnego dymu. Sterownik silnika "myślał" ze są syberyjskie mrozy i dostosowywał do tego dawkę paliwa.
Przy 180 tys. w przedlifcie miałem, że przelewy były nierówne, ale był problem z dymieniem na siwo zaraz po uruchomieniu, na zimnym silniku, na rozgrzanym tego nie było.
Po wymianie wtryskiwaczy i oddaniu poprzednich do sprawdzenia, stwierdzono że nie działała już w nich wtrysk wstępny, czy coś takiego.
Delphi pokazuje dawkę paliwa. Nie przyglądałem się jednak czy pokazuje to na pojedynczy cylinder - wtryskiwacz, czy też na silnik, w odniesieniu na obrót czy też suw. Teraz nawet nie pamiętam czy oglądałem to dla przed czy dla polifta
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio