(04.08.2014, 09:06)promyk napisał(a): Metalowe fragmenty łańcuszka napędu i zębatki pompy olejowej zniszczyły wnętrze pompy w której pracują koła zębate pompy (głębokie widoczne rysy). Metalowe fragmenty wpadały bezpośrednio do miski olejowej a sito smoka ma otwory 2,5 mm. Niektórym metalowym elementom udało się z olejem dotrzeć do wnętrza pompy a zatrzymały się dopiero na filtrze. Wielce prawdopodobną przyczyną takiego zdarzenia było prawdopodobnie odwrotne założenie zębatki napędzającej łańcuszek pompy na wale głównym czyli obrócono ją o 180 stopni. Było więc inne odsadzenie od bloku silnika. (da się). Wtedy koła łańcuchowe nie pracowały w jednej płaszczyźnie i łańcuszek nie przenosił napędu osiowo. Trwało to 5 lat. Część opiłków pozostała w misce olejowej a te mniejsze cząstki z olejem osadziły się na filtrze i były usuwane przy kolejnych wymianach oleju. Te najdrobniejsze trafiły z olejem za filtr do układu smarowania i panewek.
Dramatyczna diagnoza, tylko co działo się 5 lat wcześniej, że zębatka została założona odwrotnie ?
Podobno rozrząd w cdi jest na wieki, co najwyżej wymienia się napinacz ze ślizgiem.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!