Foto gdy silnik nie pracuje. Producent podaje, że silnik CDI powinien mieć ciśnienie smarowania 4-4,5 bar na zimnym silniku a 2-2,5 bar na rozgrzanym silniku mierzone przy 4000 rpm. Ja nie mam obrotomierza w Dieslu więc pomiar obarczony będzie dużym błędem. Na wolnych obrotach silnika (przypuszczam że jakieś 800 obr/min) manometr pokazuje na zimnym silniku 1,5 a na ciepłym 1 bar. Przypomnę, że kontrolka smarowania na kokpicie zapala się przy 0,15-0,35 bar. Zrobię fotkę na maksymalnych obrotach ciepłego silnika i zamieszczę. Nie wiem jaki ma przebieg za sobą silnik który kupiłem. Ale pomiar ciśnienia nad tłokiem pokazał 15 bar po pierwszym uderzeniu tłoka na środkowym cylindrze. Na pozostałych było podobnie. Producent podaje, że w Smarcie CDI powinno być 18,5 bar ciśnienie poniżej 12 bar kwalifikuje silnik do remontu. Więcej powiedziały by wyniki badania na hamowni ale w moim przypadku to zbędny luksus . Dla mnie to on wystarczająco wkręca się na szosie. Jak chcę poszaleć to zawsze mogę dosiąść roadstera.
życie jest piękne