Dokonałem przeróbki EGR, bez jego zdemontowania z auta. W zielonym cdi.
Powód ?
Wyciek oleju między cewką a zaworem, przez mechanizm grzybka uruchamianego cewką. Gdy grzybek był uchylany przez cewkę, ze względu na zużycie prowadnicy grzybka wydmuchiwało olej przez występujące nieszczelności, który następnie ściekał po obudowie EGR, na rurę prowadzącą z intercoolera i dalej z tej rury na obudowę skrzyni biegów a następnie na "glebę".
Cewka została odkręcona od zaworu, do jednego z 3 otworów mocujących przymocowałem blachę sprężyny od starego zegara, by wciskała trzpień cewki, umożliwiając jego wysuwanie się przy normalnej pracy i automatyczny powrót wciśnięcie - tak jak to występuje przy oddziaływaniu grzybka (sprężyny) zaworu EGR. Cewkę przymocowałem na pozostałych 2 otworach do obudowy EGR. Zobaczymy jaki efekt tego działania.
Zebrany olej w intercoolerze bardzo dobrze sam z niego wypływa po demontażu czujnika temperatury i uruchomieniu silnika, najlepiej auto ustawić na górce z przodem do góry.
Odma nadal pozostała jak oryginalnie, choć chciałem wrócić do pomysłu z butelką, jaki realizowałem przez parę lat w pomarańczowym (55) cdi.
Powód ?
Wyciek oleju między cewką a zaworem, przez mechanizm grzybka uruchamianego cewką. Gdy grzybek był uchylany przez cewkę, ze względu na zużycie prowadnicy grzybka wydmuchiwało olej przez występujące nieszczelności, który następnie ściekał po obudowie EGR, na rurę prowadzącą z intercoolera i dalej z tej rury na obudowę skrzyni biegów a następnie na "glebę".
Cewka została odkręcona od zaworu, do jednego z 3 otworów mocujących przymocowałem blachę sprężyny od starego zegara, by wciskała trzpień cewki, umożliwiając jego wysuwanie się przy normalnej pracy i automatyczny powrót wciśnięcie - tak jak to występuje przy oddziaływaniu grzybka (sprężyny) zaworu EGR. Cewkę przymocowałem na pozostałych 2 otworach do obudowy EGR. Zobaczymy jaki efekt tego działania.
Zebrany olej w intercoolerze bardzo dobrze sam z niego wypływa po demontażu czujnika temperatury i uruchomieniu silnika, najlepiej auto ustawić na górce z przodem do góry.
Odma nadal pozostała jak oryginalnie, choć chciałem wrócić do pomysłu z butelką, jaki realizowałem przez parę lat w pomarańczowym (55) cdi.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!