1- Przecież diody które wkładamy zamiast żaróweczek są na 12v, a jak robisz z własnych diod to albo kupujesz diodę i rezystor, lub taką diodę która ma rezystor w sobie- jak masz za jasno to dokładasz regulatorek jest on wielkości monety 2zł i ma potencjometr, lub kombinujesz i dokładasz rezystor w szereg. W niektórych autach fabrycznie są regulatory jasności podświetlenia kokpitu i zegarów, więc czemu w smarcie by tak nie zrobić?
2- twoją metodą da się dobrać odpowiedni rezystor z prawa oma lecz tą metodą nie ustawisz pożądanej jasności, jedynie dobierzesz bezpieczny dla diody rezystor i potem dopiero na pałkę zwiększając oporność pożądaną jasność.
3- Wyżej cytowałem post w którym diody mają już w komplecie rezystorki(mylę się?) i do tego dołożyć regulator lub jak ktoś się nie zna to przełącznik dwu pozycyjny do którego skrajnych styków daje się po rezystorze, a środkowy styk do zasilania podświetlenia. Uzyskując tą metodą dwie pozycje jaśniej-ciemniej.
Jak ktoś nie lubi przerabiać auta to zostaje przy diodzie z rezystorem.
A cha wiem jak wygląda rezystor smd nawet ten w obudowie 0402, główka od szpilki jest przy nim duża. Lutuję mniejsze elementy i bardziej precyzyjne niż dioda z rezystorem.
Kolega tak to napisał że nie wiem czy mam uciekać czy co ?
Uwierz że wiem o czym piszę, wracając do ścieżki to spokojnie wytrzymuje prąd powyżej jednego Ampera, dioda z rezystorem w szeregu ile pobiera 5mA, 10mA jak nią spalić nawet cienką ścieżkę? Na płytce w szeregu z żaróweczką fabrycznie jest jeszcze rezystor 47omów który zabezpiecza przed dalszymi uszkodzeniami, warto go sprawdzić.
2- twoją metodą da się dobrać odpowiedni rezystor z prawa oma lecz tą metodą nie ustawisz pożądanej jasności, jedynie dobierzesz bezpieczny dla diody rezystor i potem dopiero na pałkę zwiększając oporność pożądaną jasność.
3- Wyżej cytowałem post w którym diody mają już w komplecie rezystorki(mylę się?) i do tego dołożyć regulator lub jak ktoś się nie zna to przełącznik dwu pozycyjny do którego skrajnych styków daje się po rezystorze, a środkowy styk do zasilania podświetlenia. Uzyskując tą metodą dwie pozycje jaśniej-ciemniej.
Jak ktoś nie lubi przerabiać auta to zostaje przy diodzie z rezystorem.
A cha wiem jak wygląda rezystor smd nawet ten w obudowie 0402, główka od szpilki jest przy nim duża. Lutuję mniejsze elementy i bardziej precyzyjne niż dioda z rezystorem.
Kolega tak to napisał że nie wiem czy mam uciekać czy co ?
Uwierz że wiem o czym piszę, wracając do ścieżki to spokojnie wytrzymuje prąd powyżej jednego Ampera, dioda z rezystorem w szeregu ile pobiera 5mA, 10mA jak nią spalić nawet cienką ścieżkę? Na płytce w szeregu z żaróweczką fabrycznie jest jeszcze rezystor 47omów który zabezpiecza przed dalszymi uszkodzeniami, warto go sprawdzić.
(10.01.2014, 23:13)Sebastian_O napisał(a): Nie próbuj regulować jasności LED'a podłączonego bezpośrednio, bez rezystora szeregowego regulatorem do silnika bo to się bardzo źle skończy...
A pomijając skutki - Ty masz pojęcie o gabarytach ????
Rezystor smd - ma wymiar główki od zapałki, regulator od silnika wentylatora jak jest duży ???? Gdzie ty go chcesz pomieścić ???
A poza tym - co za problem "dobrać" odpowiedni rezystor... Przecież nie robi się tego na "chybił trafił" tylko się oblicza... Potem próba czy jest ok czy może jeszcze deczko skorygować i gotowe...
A Tobie jeśli nie działa podświetlenie to najpewniej przepaliłeś ścieżkę na płytce...
Tam jest bardzo cienka ścieżka zasilająca tą żarówkę i ten sam obwód zasila ledy podświetlające...
Wiem bo sam przez "nieszczęśliwy wypadek" zrobiłem sobie tam zwarcie i ścieżka się przepaliła, ale ją "podratowałem" i działa...
Obejrzyj dokładnie płytkę a na pewno znajdziesz przepaloną ścieżkę...
Star diagnoza trójmiasto.