Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] Emulator EGR -CDI

Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] Emulator EGR -CDI
 LAZY. 
Czujnik w IC od spodu?
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
 berthold61 
(08.06.2023, 13:02)LAZY. napisał(a): Czujnik w IC od spodu?

Nie chciałem dziś przy święcie tam grzebać ale jutro wyciągam EGR intercooler to dokładnie sprawdzę gdzie i z czego ewentualnie ten podwójny kabelek a wychodzi z wiązki można powiedzieć razem z tym do EGR-a ale 30 cm i się kończy dynda sobie bez wtyczki ,urwany czy jakiś wolny nie wiem ale jutro się dowiem.
ps ,z góry jak klapę zdejmiesz to zaraz z brzegu jak przy lewym kolanie że tak powiem tam gdzie wychodzi ten do egr
 Odpowiedz
 psuwacz 
Ja tak czysto filozoficznie zacząłem się zastanawiać: czemu mając problemy z podawaniem kilowata na pierwszy ogień idzie EGR.
Ja mam EGR na miejscu i VMax 149 km/h. "Na moje" wychodzi też, że amputacja EGR jest eksperymentem, który działa lub nie - w zależności od szczęścia i talentu.Tak tylko podrzucam; szczególnie że samo usunięcie EGR nie zwiększa gwałtownie mocy ani momentu.
 Odpowiedz
 berthold61 
(08.06.2023, 19:50)berthold61 napisał(a):
(08.06.2023, 13:02)LAZY. napisał(a): Czujnik w IC od spodu?

Nie chciałem dziś przy święcie tam grzebać ale jutro wyciągam EGR intercooler to dokładnie sprawdzę gdzie i z czego ewentualnie ten podwójny kabelek a wychodzi z wiązki można powiedzieć razem z tym do EGR-a ale 30 cm i się kończy dynda sobie bez wtyczki ,urwany czy jakiś wolny nie wiem ale jutro się dowiem.
ps ,z góry jak klapę zdejmiesz to zaraz z brzegu jak przy lewym kolanie że tak powiem tam gdzie wychodzi ten do egr

No i tak ,kabelek który dynda jest urwany z wtyczki od pompy wysokiego ciśnienia ta od spodu , turbina była zastana dopiero jak ją śrubokrętem rozruszałem i zaczęła syczeć znaczy się kręcić a zastana prawdopodobnie z braku sterowania turbiną bo w intercolerze od spodu lewej strony jest jakiś otwór o średnicy ok 15mm bez niczego ani korka nic tylko spokojny wylot to raz natomiast na samym intelcooleże przetarte 4 rowki więc spieprza ciśnienie nie dość że tymi wytarciami to jeszcze bardziej tym otworem niezaślepionym , zdziwiło nie natomiast samo sterowanie turbiną bo to sterowanie ciśnieniowe im większe ciśnienie tym bardziej się przestawia niby proste i skuteczne ale z drugiej strony 99 proc aut ma sterowanie podciśnieniowe ale z dwojga te wydaje się mniej kłopotliwe więc ok.
 Odpowiedz
 Rumcajs 
(09.06.2023, 20:43)berthold61 napisał(a): No i tak ,kabelek który dynda jest urwany z wtyczki od pompy wysokiego ciśnienia ta od spodu , turbina była zastana dopiero jak ją śrubokrętem rozruszałem i zaczęła syczeć znaczy się kręcić a zastana prawdopodobnie z braku sterowania turbiną bo w intercolerze od spodu lewej strony jest jakiś otwór o średnicy ok 15mm bez niczego ani korka nic tylko spokojny wylot to raz natomiast na samym intelcooleże przetarte 4 rowki więc spieprza ciśnienie nie dość że tymi wytarciami to jeszcze bardziej tym otworem niezaślepionym , zdziwiło nie natomiast samo sterowanie turbiną bo to sterowanie ciśnieniowe im większe ciśnienie tym bardziej się przestawia niby proste i skuteczne ale z drugiej strony 99 proc aut ma sterowanie podciśnieniowe ale z dwojga te wydaje się mniej kłopotliwe więc ok.

W otworze o średnicy 15 mm powinien siedzieć czujnik temperatury powietrza doładowanego, czyli na wylocie z IC do silnika.
W moim 450 CDi z roku 2001 w/g schematów do tego czujnika dochodzą kable 0,5 mm2 w kolorach żółty i biały oczywiście zakończone odpowiednią wtyczką.
Miałem ten czujnik parę razy w ręku, ale nie zwracałem specjalnie uwagi na kolory kabli, natomiast jeżeli dobrze pamiętam, to wychodzą one z okolic wiązki EGR-u
 Odpowiedz
 berthold61 
(11.06.2023, 19:35)Rumcajs napisał(a):
(09.06.2023, 20:43)berthold61 napisał(a): No i tak ,kabelek który dynda jest urwany z wtyczki od pompy wysokiego ciśnienia ta od spodu , turbina była zastana dopiero jak ją śrubokrętem rozruszałem i zaczęła syczeć znaczy się kręcić a zastana prawdopodobnie z braku sterowania turbiną bo w intercolerze od spodu lewej strony jest jakiś otwór o średnicy ok 15mm bez niczego ani korka nic tylko spokojny wylot to raz natomiast na samym intelcooleże przetarte 4 rowki więc spieprza ciśnienie nie dość że tymi wytarciami to jeszcze bardziej tym otworem niezaślepionym , zdziwiło nie natomiast samo sterowanie turbiną bo to sterowanie ciśnieniowe im większe ciśnienie tym bardziej się przestawia niby proste i skuteczne ale z drugiej strony 99 proc aut ma sterowanie podciśnieniowe ale z dwojga te wydaje się mniej kłopotliwe więc ok.

W otworze o średnicy 15 mm powinien siedzieć czujnik temperatury powietrza doładowanego, czyli na wylocie z IC do silnika.
W moim 450 CDi z roku 2001 w/g schematów do tego czujnika dochodzą kable 0,5 mm2 w kolorach żółty i biały oczywiście zakończone odpowiednią wtyczką.
Miałem ten czujnik parę razy w ręku, ale nie zwracałem specjalnie uwagi na kolory kabli, natomiast jeżeli dobrze pamiętam, to wychodzą one z okolic wiązki EGR-u
Tak zgadza się ,mnie to zbiło z tropu bo kabelek z wtyczką i czujnikiem wisiał podwieszony za coś i potem miałem kłopot bo zaślepiłem ten otwór a wtyczka dalej wisi i z tego co wydedukowałem to chyba załącza wentylator intercolera , natomiast ten kabelek co wychodzi blisko wiązki EGR to jest od czujnika na pompie wysokiego ciśnienia commonreil ona schowana za turbiną i wężykami `to już podłąćzyłem ,jutro testy czy turbo już pompuje prawidłowo natomiast czy warto podłączać czujnik temp ten od wentylatora ? tak na zdrowy rozum daje coś to chłodzenie intercollera ? bo jeśli tak to trzeba będzie się pobrudzić .
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Demontaż zawór EGR - usunięcie na stałe by Łysy Smutny 204 113.827 26.05.2023, 06:09
Ostatni post: tkm_smart_
  [450] Remap silnika CDI - zmiana oprogramowania 255 136.863 10.05.2022, 14:59
Ostatni post: raffa
  Szukam sprawdzonej mapy do 450 CDI 2003 61-70 KM trawnik 5 3.359 04.10.2017, 14:28
Ostatni post: trawnik
  [450] Tłumik benzyna / cdi - modyfikacje jaqub 87 45.788 20.01.2017, 10:07
Ostatni post: Marek
  [450] Tłumik cdi - modyfikacje KoloOlo1 71 47.362 17.05.2016, 22:02
Ostatni post: ŁYSY13
Exclamation [450] Ktoś chętny na remap 450 cdi 2006 rok? kuri3 1 3.206 14.09.2015, 21:28
Ostatni post: filiproll
  [450] Miska olejowa z korkiem spustowym CDI / Diesel LAZY. 5 5.281 11.12.2014, 23:36
Ostatni post: frygi
  [450] Modyfikacje CDI - silnik - zespół napędowy SANT0 77 35.474 26.06.2014, 09:26
Ostatni post: SANT0
  Fireman i jego 450 cdi ŁYSY13 4 3.700 28.11.2012, 09:28
Ostatni post: 15tom
  [450] Demontaż EGR ŁYSY13 2 3.836 01.11.2012, 22:28
Ostatni post: ŁYSY13



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu