Umarło turbo w aucie żony - 450 cdi cabrio.
Przez tydzień po remapie wszystko było OK.
Żona wróciła z pracy, z informacją, że coś szarpnęło przy przyspieszaniu i auto straciło moc.
Przejażdżka autem - no faktycznie ledwo ponad 3000 obr/min silnik kręci, a auto ledwo jedzie.
Pierwsze podejrzenie - turbina przeładowała i auto weszło w tryb awaryjny.
Podłączam elm327 - przez usb. który tydzień wcześniej działał, no i nie działa. Zamówiony nowy teraz na bluetooth, ale jeszcze nie dotarł.
Przejażdżka do znajomego posiadającego SD. Litania błędów długa na dwie strony !!!
Wykasowanie błędów i auto podczas przejażdżki próbnej dalej tak samo muli, ale błędów żadnych nie złapało. Odczyt ciśnienia z dolotu i tu przy naciskaniu pedału gazu i zwiększaniu obrotów silnika, ciśnienie zamiast rosnąć to spada, jak przy wolnossącym silniku.
No to czas na mały striptease tyłu. Po zdemontowaniu TIK-a oczom ukazał się rozmiar zniszczeń na zimnej stronie turbiny. Oś wirnika w porządku, brak nakrętki, wirnik rozpadł się pękając na otworze osadzenia na osi wirnika. Elementy popękanego wirnika chyba wbiły się w obudowę, po palcem dotykane ani drgną.
Przez tydzień po remapie wszystko było OK.
Żona wróciła z pracy, z informacją, że coś szarpnęło przy przyspieszaniu i auto straciło moc.
Przejażdżka autem - no faktycznie ledwo ponad 3000 obr/min silnik kręci, a auto ledwo jedzie.
Pierwsze podejrzenie - turbina przeładowała i auto weszło w tryb awaryjny.
Podłączam elm327 - przez usb. który tydzień wcześniej działał, no i nie działa. Zamówiony nowy teraz na bluetooth, ale jeszcze nie dotarł.
Przejażdżka do znajomego posiadającego SD. Litania błędów długa na dwie strony !!!
Wykasowanie błędów i auto podczas przejażdżki próbnej dalej tak samo muli, ale błędów żadnych nie złapało. Odczyt ciśnienia z dolotu i tu przy naciskaniu pedału gazu i zwiększaniu obrotów silnika, ciśnienie zamiast rosnąć to spada, jak przy wolnossącym silniku.
No to czas na mały striptease tyłu. Po zdemontowaniu TIK-a oczom ukazał się rozmiar zniszczeń na zimnej stronie turbiny. Oś wirnika w porządku, brak nakrętki, wirnik rozpadł się pękając na otworze osadzenia na osi wirnika. Elementy popękanego wirnika chyba wbiły się w obudowę, po palcem dotykane ani drgną.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!