Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

1000 km w 453

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
1000 km w 453
#1
 plesniak 
Może komuś się przyda kto myśli o zmianie na 453. Moje spostrzeżenia po pierwszym 1000 km.

Co mi się podoba:
- świetnie dopracowany system na uderzenie bocznego wiatru, w 450 i w 451 to był dramat nawet przy lekkich powiewach
- rewelacyjny promień skrętu
- świetne zawieszenie, na zakrętach trzyma się jak pendolino Smile
- fajny komputer pokładowy w zegarach i smart media system - brakuje informacji ile można przejechać na paliwie, spalanie średnio pokazuje prawdę przy dużej ilości krótkich przebiegów.
- pomimo zwykłych H4 fajne światła - brakuje automatycznego wyłączania świateł drogowych jak coś nadjeżdza
- większy bagażnik
- duże lusterka
- swietne wspomaganie kierownicy
- bardzo wygodne fotele (brakuje elektryki ustawiania)
- sterowanie w kierownicy rewelacyjne i super intuicyjne
- wbudowany sim do usług live
- doświetlanie zakrętów halogenami - nadal nie wiem po co włączają się obydwa przy włączeniu wstecznego
- zamykana na klucz klapa serwisowa
- lepiej rozwiązana osłona dachu niż w 451

Co mi się nie podoba:
- start-stop - fatalny czas reakcji. Totalnie niezrozumiałe jak można to było tak spierniczyć. Nie korzystam.
- spalanie w mieście - przy przesiadce z dwóch (450, 451) cdi na benzynę trochę szok ale spodziewałem się tego
- system ostrzegania o odległości do samochodu poprzedzającego - nie wiem na co to jeśli nie hamuje (w moim drugim samochodzie system ten nie tyle ostrzega co po prostu hamuje albo zwalnia w zależności od sytuacji)
- czujnik deszczu mam wrażenie, że działa jak chce. średnio radzi sobie przy mżawce i przy wolnej jeździe nawet przy ustawieniu najwyższej czułości.
- dramatycznie ustawione pasy (zakupienie uchwytów rozwiązało problem)
- smród spalenizny jak się wysiada z samochodu. Miałem to w innym nowym samochodzie. Przeszło po 3000 km
- brak hamulca postojowego elektrohydraulicznego-to już standard
- nie ogarniam systemu ogrzewania/klimatyzacji-trochę skomplikowane. Mocno paruje przednia szyba-coś jest nie tak z wentylacją. W 450 i 451 nie miałem tego problemu
- schowek na okulary totalnie bez sensu. Żadne okulary, które mam nie mieszczą się (jest za płaski)
- brak sterowania głosowego (poza niemieckim)
- rozdzielczość kamery cofania mogłaby być wyższa
- brak czujników parkowania z przodu
- hill assist w 451 był stanowczo lepiej rozwiązany. Nie było czujnika przechyłu tylko każde wciśnięcie hamulca przy prędkości 0 km/h powodowało 1 sekundową blokadę. W 453 jest to na czujniku przechyłu. Przy niskim przechyle hill assist nie działa.

Ogólne wrażenie super no i jak się zawraca to miło się patrzy na obserwujących. Ktoś mnie zapytał czy to ma obydwie osie skrętne Smile

Czekam na lifting i na lampy na ledach matrycowych - zapłacę każde pieniądze.
 Odpowiedz
#2
 PatiEK 
To ja dopytam, bo mam dylemat z 453 związany...
- schowek na okulary jest 'renówkowy'? jeśli tak, to ja nie mam do owego zastrzeżeń
- czujnik deszczu - bywa wrażliwy na zużycie wycieraczek/przyleganie wycieraczki do szyby.
- faktem jest że automatyczny elektryczny hamulec jest bardzo fajnym diwajsem i szkoda że nie ma. to już tak trochę standardzik.
- odbyłem krótką jazdę 453 i kamera cofania raczej wystarczająca (tzn nie wymagam żeby było tam 4K Wink )
- możesz rozwinąć działanie systemu ostrzegania o odległości?
- co jest problematyczne w obsłudze ogrzewania/klimy?
 Odpowiedz
#3
 plesniak 
Nie mam okularów w rozmiarze XL i nie wchodzą. Nie wiem czy jest renówkowy.

Czujnik deszczu przy niskich prędkościach mógłby częściej włączać wycieraczki. Przy większych (pow. 60 km/h działa Ok)

System ostrzegania o zbliżaniu się do pojazdu poprzedzającego tylko ostrzega, że mam za bliską odległość do samochodu poprzedzającego i może dojść do wypadku w przypadku nagłego hamowania. Normalnie takie systemy hamują i pilnują odległości.

Klima w trybie automatycznym kiepsko działa przy wysokiej temperaturze w korku. Wyłącza się sprężarka. Poza tym w trybie automatycznym noe za bardzo wiadomo jak rozdzielane jest powietrze. Jedno jest pewne. Przednia szyba jest traktowana po macoszemu

Co do kamery cofania to może kwestia przyzwyczajenia z drugiego samochodu w którym obraz jest igła. Poza tym większość takich systemów ma ostrzeganie o nadjeżdżających samochodach z boku i jest to ogarnięte tylko i wyłącznie przez system wykrywający na obrazie ruch niestandardowy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
 Odpowiedz
#4
 PatiEK 
Dzięki za doprecyzowanie.
Dziwne trochę z tym systemem pilnowania odległości od poprzedzającego pojazdu - faktycznie większość sama hamuje. Tempomat jest nie 'aktywny'?
 Odpowiedz
#5
 mikemas 
Można kolejnego moda i przerobićSmile
Jest fabryczny aktywny hamujący FCW w 453
 Odpowiedz
#6
 plesniak 
Jesteś pewien ze jest FCW aktywny w 453? Instrukcja tego nie przewiduje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
 Odpowiedz
#7
 mikemas 
W ED jest na 100%...
Jest nawet w instrukcji.
Optycznie można rozpoznac po kratce przedniej z halogenami, w srodku jest radar.
Wersja "z sygnalizatorem" ma radar pod znaczkiem z logo, który też jest inny od standardowego.
 Odpowiedz
#8
 spysiu92 
Jezeli chodzi i klime to wszystko wina nowego czynnika. Z poprzednim r134a problem nie występował

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 Odpowiedz
#9
 MariuszB 
(23.09.2017, 22:05)plesniak napisał(a): Co mi się podoba:
- świetnie dopracowany system na uderzenie bocznego wiatru, w 450 i w 451 to był dramat nawet przy lekkich powiewach

Uważam, że to jedna z najlepszych zmian jakie mógł dostać 453.

Poza tym czytając twój opis można odnieść wrażenie, że nowy F2 to auto o takiej samej sumie wad co i zalet  Wink

Co myślisz o jakości wykonania i jak ją oceniasz przez pryzmat ceny zakupu? Myślę, że prawdziwą opinie o 453 będziemy mogli wydać jak te auta będą miały najechane po 100- 200 tkm i (zaryzykuje) 10 lat na karku  Rolleyes

Osobiście zrobiłem ciut mniej jak 1000 km i co nieco o 453 napisałem w tym temacie -> Testy 453 na Teneryfie

A tak w ogóle to chyba ten temat jest w niewłaściwym dziale ??
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#10
 damiano.o 
(24.09.2017, 16:55)mikemas napisał(a): W ED jest na 100%...
Jest nawet w instrukcji.
Optycznie można rozpoznac po kratce przedniej z halogenami, w srodku jest radar.
Wersja "z sygnalizatorem" ma radar pod znaczkiem z logo, który też jest inny od standardowego.
Trochę szpetnie to wygląda ...... ale faktycznie szansa na moda jest
[Obrazek: 79f24772ce6673c7f870a0d83257029a.jpg]

Tapnięte z SG NOTE 4
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  453 - Felgi i opony na lato 17/18 plesniak 6 3.561 19.12.2017, 11:50
Ostatni post: pastor
  smart 453 by ASPEC plesniak 5 3.128 08.12.2017, 13:08
Ostatni post: PatiEK
  Kpl. plastików do 453 ? RobsonWawa 3 2.997 27.04.2015, 16:47
Ostatni post: kotomysz



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu