Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] 0.8 Cdi Cabrio

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] 0.8 Cdi Cabrio
#51
 kamilj112 
(16.11.2018, 18:37)obwd-crash napisał(a):
(16.11.2018, 17:52)kamilj112 napisał(a):
(16.11.2018, 14:05)psuwacz napisał(a): Jak nie kręci się powyżej 3000 obrotów to tryb awaryjny silnika się włączył, akurat niekoniecznie pokaże przy tej okazji kontrolkę check engine. Ogólnie kopcenie jest bardzo złym objawem, jak rozumiem kopci dieslem bez dodatku chłodziwa (na czarno) - mogą to być wtryski, a jak nie pali to może świece; może być banał np. odma silnika. Nie można wykluczyć też EGR> bo został wyczyszczony ale mogło mu się umrzeć, jak u mnie kiedyś. EGR do 450 jest dość drogi bo nie bardzo są zamienniki, ale to nic w porównaniu do wtrysków.
Smart przestał palić wtrystki były niby zmieniane akurat jest to jedyna rzecz na którą nie mam rachunku od poprzedniego właściciela. Kopcil bez chlodziwa. Zamierzam je sprawdzić w najbliższym czasie. A w jakim sensie odma? Możesz wyjaśnić?

Nowe i owszem kosztują.
Jak wymieniałem na używane od sprawdzonego i polecanego na forum sprzedawcy (bobobo) z Legnicy lub okolic. Komplet 3 szt. z przesyłką w 2012 lub 2013 roku było to około 300 złotych. Do chwili obecnej przejechałem na nich ponad 170 tys. km i są OK.
Kupowałem od niego także wiele innych części, zawsze byłem w 100% zadowolony z ich jakości i cen.
Ale obecnie chyba już nie prowadzi on sprzedaży.
Smart pali pompa zaczęła chodzić po poruszaniu skrzynki z bezpiecznikami i SAM. Docisniete zostały kostki z tyłu zobaczymy czy problem się powtórzy. 

Wtryski sprawdzone.
 Odpowiedz
#52
 kamilj112 
No i znowu smart umarł. Niestety ruszania skrzynka i dociskanie kostek nie pomogło pompy znów nie słychać. Z Gizbern nie moge sie skontaktować. Mam ważne pytanie czy mogę wyciągnąć czyli poodlaczac cała skrzynkę i wziąść na stół? Wcześniej oczywiście odłączyć aku. Lecz czy później będą wywalac jakieś błędy i będzie trzeba podlaczac kompa po w pięciu skrzynki spowrotem czy powinno wszystko działać normalnie. WAŻNE. Dziękuję za odpowiedź.
 Odpowiedz
#53
 IRIAD 
nic nie ruszaj! zdejmij tylne prawe koło i sprawdź wpierw czy pompa sprawna ! miernik w łapke i sprawdź czy pompa ma "przejście" potem podłacz zasilanie zewnetrzne  przez zarówke min 25w12v w lewo- w prawo  jak ruszy to odpal silnik ( pompa siada po ok 200MTG pracy ostatnio trafiła do mnie taka sama na wymiane komutatora po 120 kkm- wypiłowny  kolektor do czystego bakielitu!)
 Odpowiedz
#54
 IRIAD 
Korekta! 200tys MTG
 Odpowiedz
#55
 kamilj112 
(23.11.2018, 20:48)IRIAD napisał(a): nic nie ruszaj! zdejmij tylne prawe koło i sprawdź wpierw czy pompa sprawna ! miernik w łapke i sprawdź czy pompa ma "przejście" potem podłacz zasilanie zewnetrzne  przez zarówke min 25w12v w lewo- w prawo  jak ruszy to odpal silnik ( pompa siada po ok 200MTG pracy ostatnio trafiła do mnie taka sama na wymiane komutatora po 120 kkm- wypiłowny  kolektor do czystego bakielitu!)

Ostatnio patrzyłem pompę wysokiego ciśnienia czy jakoś tak uszczelki ok wtrystki nie leja po 1min na każdy i 10ml na przelewie wszystkie równo. Ostatnio pompa nie dawała paliwa po sprawdzeniu bezpiecznik ok poruszalem skrzynka przypadkiem bo się wypiela z tego zaczepu i zaczęła chodzić później znów się powtórzylo poruszanie pomogło ale dziś już na amen pompy nie słychać nie chce odpalić jak ostatnio. 

Jak dojść do pompy miałem ostatnio rozebrane wszystko i nie było szans na lewarku pójść trzeba cały bak zdjąć? Smart ma ponad 230tys. Czytałem dużo że może jakieś styki luty i chciałem zobaczyć czy coś widać bo tam jest ten cały SAM. Chciałem się skontaktować z Gizbern jak koledzy podpowiadaja żeby ewentualnie on przejrzał lecz nie mogę się skontaktować.
 Odpowiedz
#56
 obwd-crash 
U mnie pompa umarłą po 300 tys. km.
Jeżeli znajdziesz dostęp do pompy zrób jak kolega opisał, jak będzie działać to pozostaje Ci szukać po instalacji od pompy do modułu SAM lub wewnątrz niego. 
U znajomego w 450cdi z 2006 roku przy poniżej 150 tys. km w SAM były coś "poprzypalane" na wtyczce. 
Tylko nie wiem czy to wina poprzedniego właściciela i serwisantów w Niemczech gdzie kupił auto, w którym jak się okazało ktoś nie dając rady z rozwiązaniem problemu 3 kresek, wymienił skrzynie biegów na inny model nie pasujący do tego rocznika. Może i też modzili coś z instalacją. A może po prostu ktoś rozpinał wtyczki i niewłaściwie wpiął a czas i drgania poprzypalały co nieco styki.
O zmianie skrzyni nie poinformował przy sprzedaży, wyszło to dopiero w Polsce, jak auto trafiło na warsztat by ogarnąć problem 3 kresek i pakietu startowego - rozwiązali to jakubo i filiproll z Lubonia ze Smartgarage.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#57
 Lolek 
Ta wtyczka na samie prowadzi duże prądy, pompę, sprzęgło i zmianę biegów. Ja przy najmniejszych problemach z podawaniem paliwa przepinam ją (tę pompę), na zapalniczkę. Jeśli z niej (zapalniczki), korzystasz to powiększ bezpiecznik o 10 A. i Od tego momentu będziesz miał święty spokój, nie ma żadnego uzasadnienia by w układzie paliwowym-przelewowym pompa chodziła impulsowo a nie cięgiem, jak w 90% innych aut.
 Odpowiedz
#58
 kamilj112 
Witam. Niestety smart dalej unieruchomiony dziś znalazła się chwila aby zdemontować SAM. Termin z Gizbern już też ustalony na sprawdzenie lutow itd raczej jest winowajca znaleziony do tego wtyczka też do zmiany. Trochę już chyba przeżyła. Myślę że temat będzie ogarnięty i problemy się skończą.


Załączone pliki Miniatury
       
 Odpowiedz
#59
 Lolek 
Do SAM'a wlutowałem kabelki, dalej wtyczki i gniazdka od radia made in PRL, i zapomniałem co to problemasy z biegami, sprzęgłem i takimi tam. Może też być listwa ze śrubkami, tyle że dobrze by było zachować kolorystykę kabelków.
 Odpowiedz
#60
 kamilj112 
(28.11.2018, 04:25)Lolek napisał(a): Do SAM'a wlutowałem kabelki, dalej wtyczki i gniazdka od radia made in PRL, i zapomniałem co to problemasy z biegami, sprzęgłem i takimi tam. Może też być listwa ze śrubkami, tyle że dobrze by było zachować kolorystykę kabelków.

Narazie chce żeby sprawdzić luty ewentualnie poprawić zostanę przy oryginalnej wtyczce jeśli w nie długim czasie problem się powtórzy to odezwę się u spróbuję innym sposobem. Wolałbym zostać przy oryginale. Nie wiem czy kiedykolwiek ktoś tam zaglądał.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Czarne cabrio CDi Pure 2002 Torino 16 3.090 07.03.2022, 09:56
Ostatni post: Torino
  Lolek jego Smart 450 & 451 cdi cabrio ŁYSY13 11 5.723 29.08.2017, 06:14
Ostatni post: Lolek
  [451] Spysiowe Cabrio spysiu92 52 22.901 08.05.2017, 09:12
Ostatni post: spysiu92



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu