Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Demontaż zawór EGR - usunięcie na stałe by Łysy

Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Demontaż zawór EGR - usunięcie na stałe by Łysy
 sewcio 
(01.08.2019, 09:22)obwd-crash napisał(a):
(01.08.2019, 09:05)sewcio napisał(a): Ja się już pogubiłem w tych Waszych dyskusjach... Zaślepiony EGR? Myślałem, że EGR się usuwa i w zamian wstawia tam kawałek prostej rury, a zamiast zaworu EGR wpinamy do wiązki emulator, który udaje usunięty zawór. Tak? Czy coś źle rozumiem i obwd-crash ma usunięty zawór EGR i zaślepioną tę grubą rurę i spaliny nie lecą do intercoolera...?? To chyba niemożliwe...
Co do odmy, to może ktoś wstawi dokładne zdjęcia, co można zaślepić, a co nie. Tam są jakieś 2 rurki, czy jedna? U mnie na pewno idzie jakaś rurka, która wchodzi do głównej rury dolotowej , która jest wpięta z jednej strony do obudowy filtra powietrza, a z drugiej do turbiny. Na wejściu tej rurki do rury dolotowej jest mocno zaolejone... To tę rurkę się likwiduje i zaślepia wejście do rury dolotowej turbo?? Co z drugim końcem tej rurki? Skąd ona wychodzi? Czy tam też trzeba coś zaślepić, czy nie wolno i trzeba tę rurkę włożyć do jakiejś butelki z otworem, żeby opary miały gdzie uchodzić?
Jakby ktoś raz a dobrze wszystko pokazał i opisał, ze zdjęciami dokładnymi, to temat wreszcie by się skończył.

Ma wymontowany EGR i wpięty emulator, założoną rurę jak przedstawił to Łysy13, zaślepiony otwór w turbo/kolektorze jakim doprowadzane były rurką spaliny do EGR.
Odma od dłuższego czasu bez separatora - był przez prawie 100 tys. km. Teraz podłączona oryginalnie do rury dolotu powietrza, między filtrem a turbo.
Szkoda było zabawy z wylewaniem oleju etc., prościej co jakiś czas wyjąć czujnik temperatury z intercoolera i "przedmuchać" na pracującym silniku - nagromadzony w chłodnicy olej sam pięknie wyleci Wink

Rozumiem. To znaczy, że ja mam dokładnie, jak u Ciebie - EGR zastąpiony rurą + usunięta metalowa rurka doprowadzająca spaliny do EGR i to miejsce zaślepione przy turbinie, a wąż od odmy oryginalnie założony do rury dolotu powietrza (tam gdzie to zaolejenie jest naokoło), no i zainstalowany emulator. To może u mnie wcale nie ma zmienionej mapy, tylko tak, jak Łysy mówi, że po tym zabiegu Smarcik jeździ, jakby mu 100kg z bagażnika odjęto. To ja sobie nie wyobrażam, jak dobrze musi jeździć cdi, który ma wgraną mapę na 59KM... Jak można sprawdzić, czy została wgrana jakaś inna mapa? Tylko hamownia?
 Odpowiedz
 tkm_smart_ 
Witam Panowie.
Jestem świeżym posiadaczem cdi z 2000r.. właśnie wyjmowałem skrzynię żeby aby sprawdzić sprzęgło i ...
No i narobiłem sobie tez kłopotu. Po poskładaniu uruchomiłem silnik bez podłączonego elektrycznie EGRu i silnik przeszedł w tryb awaryjny.
Podłączyłem wtyczkę EGR, ale tryb awaryjny został. Czy błąd taki da się skasować bez podłączania pod komputer?
Czy błąd EGR powinni się kasować po wyłączeniu stacyjki , czy może po odłączeniu akumulatora?
Gdzie mogłem coś źle poskładać? źle podłączyć instalację i dlatego cały czas mam tryb awaryjny?
Pozdrawiam.
 Odpowiedz
 raffa 
Zacząłbym od odłączenia akumulatora. Moim zdaniem powinno pomóc, i to wystarczy na chwilę. A jak nie, to pewnie tylko SD pomoże.
 Odpowiedz
 tkm_smart_ 
Witam. Sprawdzone. Po podłączeniu akumulatora i uruchomieniu auta przez 5-10 sekund jest ok, tzn silnik wchodzi na obroty do 5000, potem wskakuje tryb awaryjny i max 3000. Po wyłączeniu stacyjki i po paru minutach odczekania znów jest wszystko ok na parę sekund.
Ale planuje podjechać na kompa to będę może znał przyczynę.
Pozdrawiam, Tomasz.
 Odpowiedz
 tkm_smart_ 
Witam.
Składam serdecznie podziękowania koledze Blase_B za podłączenie mojego smarcika pod kompa i pomoc w zdiagnozowaniu problemu trybu awaryjnego i skasowaniu mnóstwa innych błędów.
EGR nie sypie już błędami i nie powoduje trybu awaryjnego, również nie włącza już recyrkulacji spalin.
Całość wygląda jak oryginał z fabryki. Obyło się również bez stosowania emulatora.
Dla chętnych mogę podzielić się wiedzą jak tego dokonaliśmy.
Jedyny pozostały błąd to wywalona poduszka boczna w fotelu.

Pozdrawiam, Tomasz.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Emulator EGR -CDI ŁYSY13 165 124.644 11.06.2023, 20:55
Ostatni post: berthold61
  ROZGAŁĘŹNIK ZAPALNICZKI NA STAŁE 54adams 6 4.860 26.09.2014, 10:49
Ostatni post: spysiu92
  [450] Demontaż EGR ŁYSY13 2 3.836 01.11.2012, 22:28
Ostatni post: ŁYSY13
  [450] Zawór upustowy blow off 10 13.710 26.09.2008, 12:11
Ostatni post: kamill



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu