Fajny bo krok po kroku jest pokazane jak rozebrac tylna czesc dachu, dzieki temu tez swoj rozebralem
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[450] 450 Pęknięta, matowa tylna szyba w cabrio - naprawa, wymiana, regeneracja
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Nadszedł czas najwyższy na "regenerację" szyby w moim 450. Upływ czasu oraz ostatnio naklejane reklamy ze Smarttimes i tegorocznego zlotu maxi odcisnęły definitywnie piętno na tylnej szybce, więc zamieszczam krótki DIY jak odświeżyć optykę tylnej części cabrio oraz poprawić przejrzystość... może komuś się przyda
Zaczynamy od dokładnego oklejenia wszystkiego wokół szyby. Im więcej tym lepiej bo będziemy trochę chlapać i "kropkować". Taśmę zawijamy do środka pod obwolutę szyby. Zalecam jak najdokładniejsze przygotowanie, dzięki któremu później będzie mniej roboty przy czyszczeniu po całej operacji. Zmatowienia i rysy >przed< Resztki po kleju z naklejek czyścimy benzyną ekstrakcyjną. Nie polecam, żadnych innych specyfików ani też podgrzewania, np. szuszarką przed czyszczeniem. Benzyna extr. usunie też inne naleciałości jakie szyba przyjmuje podczas jazdy. Przygotowane pod polerkę Do regeneracji używamy preparatu do polerowania plastiku. Ja akurat użyłem T-cut, bo jest dwuetapowy ale są też inne produkty, które także się sprawdzą. Maszynka do polerowania (może być wiertarka ale to lepiej dla osób z większym doświadczeniem) ustawiona na max 1000 obr z miękką gąbką na rzep i ruszamy z pierwszym środkiem >Polishing<. W trakcie pracy polewamy delikatnie wodą i jeździmy równomiernie po całości bez zatrzymywania się na dłużej w jednym miejscu. Po uzyskaniu połysku i usunięciu "mleka" i drobnych rys czyścimy wszystko dokładnie wodą z mydłem i gąbką i wycieramy do sucha. Później nakładamy płyn >Restorer Sealant< który zabezpieczy szybę przed ponownym zmatowieniem. Wycieramy do sucha mikrofibrą... po czym nakładamy na szybę wosk, dzięki któremu szyba nie będzie przyjmować brudu podczas jazdy w deszczu. Efekt to oczywiście nie to samo co nowa szyba ale przejrzystość i optyka tyłu naszego 450 zyskuje znacząco.
Jeżeli pęknie to należy sie udać do zakładu szyjacego/naprawiającego plandeki samochodowe i zamówić usługę wszycia folii "namiotowo-plandekowej".
Wybrać folię typu droższego - niestety raczej trzeba będzie samemu zdemontować i zamontować cały dach. Tip od kolegi smartowicza z Islandii czyli Felixa.
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
W moim przyszłym jutrzejszym nabytku jest pęknięta szyba.
Czy ktoś z Was wie, jakiej grubości jest ori folia na szybę ?? Mam do wyboru dwie 06 i 1 mm - którą wybrać ?? Mam obawy, czy 1 mm nie będzie zbyt gruba - jak jest w oryginale ?? Mam chytry plan rozebrać poszycie dachu dzięki zamieszczonemu filmikowi, kupić folię i zawieść do kuśnierza... Do kuśnierza, bo ma maszyny do szycia skór : ewentualnie poszukam kogoś, kto szyje plandeki...
PS... ogarnąłem...
Oryginalna szyba w 450 2002 ma grubość 1 mm... Metr bieżący szerokości 1 m to koszt rzędu 70 zł... http://sklep.mewaflex.pl/pl/p/SZYBA-CABR...m-x1mm/179 Jeżeli błądzę, to proszę o korektę... Ta folia, którą pokazałem ma dość dużą wytrzymałość mechaniczną i temperaturową - do -35 stopni...
Pytanie do osób które wymieniały tylną szybę w cabrio we własnym zakresie jak to dokładnie jest w oryginale zrobione? Ja w swoim, mam przeszytą tylko uszczelkę a potem na tą uszczelkę jest naklejona lub zwulkanizowana w jakiś sposób szyba. Przesyłam zdjęcie jak to wygląda u mnie.
na youtube znalazłem dwa rozwiązania jedno takie gdzie rzeczywiście przeszywają samą uszczelkę ale nie jest pokazane jak się montuje potem tą szybę. inna sprawa że jak się wszywa uszczelkę to raczej szyby już się nie przeszywa bo byłyby dwa szwy. https://www.youtube.com/watch?v=RYpYIQiWS2Q Jest też filmik którego do końca nie rozumiem gdzie wygląda jakby człowiek po prostu naklejał na starą szybę nową na taśmie dwustronnej i potem tylko wycinał widoczną część starej szyby tak jak tu https://www.youtube.com/watch?v=7r-0YwvLLT0 na końcu mimo wszystko przeszywa tą szybę. Niestety ten film jest w takiej jakości że trudno w 100% wywnioskować jak to ma wyglądać po kolei, nie jest to w końcu film instruktażowy. Problem polega na tym że trudno dokupić taką uszczelkę a za bardzo nie wiem jak wyciąć tą szybę tak żeby nie zniszczyć tej która jest w aucie może jakoś to spróbować podgrzać albo jakimś specjalnym nożem, może drutem na gorąco? Może ktoś kto wymieniał samemu szybę opisze jak to w praktyce wygląda? Nie jest problemem wymontowanie dachu, tutaj jest wiele filmów pokazowych ale jak później wymienić samą pleksi? |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości