Zdradzcie mi proszę w jaki sposób włącza się grzanie tylnej szyby ??? Smart 0,8. C D I 2000r .Dotychczas myślałem że przesunięcie wihajstra od grzania na maksa w prawo powoduje włączenie grzania tylnej szyby .Szyba nie grzała, więc myślałem że to bezpiecznik. Zaświeca się przy tej operacji kontrolka.Po dzisiejszej lekturze postów wiem że to kontrolka od elektrycznego dogrzewania kabiny.Wiem przynajmniej teraz jak z tego dobrodziejstwa korzystać, ....Zgodnie z powiedzeniem....Człowiek się całe życie uczy !!!
Jestem taki jaki jestem...i na pewno się nie zmienię...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.04.2014, 17:09 przez Kanapa.)
Serdeczne dzięki przyjacielu !!! Wszystko jasne !!!!! .....W moim wieku należy teraz , zwłaszcza zimą bardzo często wypłukiwać wapno z organizmu..!!!!!
Jestem taki jaki jestem...i na pewno się nie zmienię...
Witajcie, czy ktoś ma pomysł co może być inną przyczyną braku ogrzewania tylnej szyby?
Sprawdziłem i jest ok:
- bezpiecznik 30A
- napięcie na lewej blaszce (czerwony kabel), na prawej blaszce (brązowy kabelek) niestety brak napięcia (wszystko pod osłoną silniczka wycieraczki)
- sprawdziłem druciki (brak przetarć)
Proszę o sugestie bo mnie to już wpienia, a przy okazji gdyby komuś przyszło do głowy ściągać osłonę plastikową osłaniającą silniczek to niech uważa na wężyk spryskiwacza. Mój był tak zapieczony, że ściągając z króća po prostu go urwał. Masakra.
Brak napięcia na obu kablach czy tylko na brązowym? Jak na jednym to ok. jest plus i masa. Proponuję obejrzeć dokładnie elementy grzejne, czyli te miedziane żyłki. Czy tam nie ma uszkodzeń. jeżeli są to istnieje możliwość naprawy, Nor5auto czy podobny sklep sprzedawał kiedyś zestawy naprawcze do podgrzewanych szyb. W zestawie były paski miedzi i klej przewodzący. Można również jakimś miernikiem sprawdzić czy jest przejście elektryczne pomiędzy plusem a minusem.
Witaj, napięcie było tylko na czerwonym. Nie wpadłem na to, że ten drugi po drugiej stronie szyby to masa i bez napięcia. Może faktycznie oglądnę dokładnie te druty. Na szybko nic nie widziałem.
Czy po wyjęciu bezpiecznika i wsadzeniu w gniazdo końcówek miernika powinienem widzieć napięcie?
Witam,
chwaliłem się niedawno jedną awarią mojego Smarcika, która mi się przytrafiła. A teraz mam pytanie odnośnie awarii, którą już zauważył poprzedni właściciel i jak na razie nie wpływała na bezpieczeństwo jazdy. Jednak przydałoby się ją usunąć. A więc... Nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby. Charakteryzuje się to tym, że po naciśnięciu odpowiedniego przycisku zapala się lampka (która teoretycznie powinna sygnalizować włączenie ogrzewania tylnej szyby), a po puszczeniu przycisku od razu się wyłącza. Ogrzewanie na szybie nie grzeje, ponieważ ani razu nie udało mi się odparować w ten sposób szyby. Gdzie szukać awarii?
Całe szczęście, że Smarcik jest krótki i zwykłe ogrzewanie odparowuje wszystkie szyby. Jednak kiedyś mogę nie mieć takiego szczęścia i szyba mi się oszroni, a wtedy... Ehh
Bezpiecznik - OK. To sprawdziłem od razu. Nie wiem niestety gdzie znajduje się przekaźnik. Sprawdziłem natomiast dokładnie czy element grzejny jest w porządku. Jest. Sprawdziłem omomierzem Napięcia niestety na elektrodach nie ma co mnie akurat nie dziwi. Zastanawiam się czy nie steruje tym jakaś elektronika. Może tam coś nawaliło.
Steruje tym elektronika przekaznika, jesli zapala sie lampka to znaczy ze urzadzenie nie dziala bo nie ma kontaktu z przekaznikiem... wiec albo bezpiecznik albo przekaznik. SAM jest pod nogami kierowcy i tam sa jakies przekazniki (przynajmniej w roadsterze) a reszta chyba w F2 jest pod fotelem tylko nie wiem pod ktorym