Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450][451] Nie odpala / odpala z opóźnieniem

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450][451] Nie odpala / odpala z opóźnieniem
#1
 PepiTo 
Witajcie 

Trochę czasu minęło i znowu powracam ?

Sprawa dosyć jak z XFiles ?

Nasz Pepito nie odpala albo odpala z opóźnieniem ?Wsiadam , hamulec,przekręcam kluczyk , pyk na pozycje nr 2 , puszczam kluczyk i nic się nie dzieje , jedynie slychac cały czas jak by pompę paliwa i …. czasami tkwiąc cały czas w tej procedurze odpalania jak tu nagle nie odpala i jedziemy. Czasami po 15 sekundach , czasami po minucie a czasami w ogóle i pchamy . Bardzo często odpala normalnie, loteria jakaś ?Spotkaliście się kiedyś z takim czymś ? Czy to może zastały rozrusznik w końcu albo pyka albo nie?

Bo już jest to trochę irytujące ze jak rano nie odpala to pcham Go samemu na zjazd w garażu i  wtedy na pych cisnę ale ściana blisko a zjazd stromy , jak nie odpali to bez wspomagania kiedyś w końcu będzie crashtest ???Albo pod Lerua merlin ostatnio zagadałem czy Budowlańcy mi pomogą odpalić , zapytali gdzie autko , odpowiedziałem ze za chwile będzie . Jak sam z Nim do Nich podbiegłem i jeszcze z Yorkiem na pokładzie to minęło sporo czasu zanim byli w stanie się ruszyć ze śmiechu ???

Pozdrawiamy
 Odpowiedz
#2
 raffa 
Pierwsze co mi przychodzi do głowy to stan akumulatora i przewodów masowych. I w przypadku rozrusznika też plusowego - w szczególności styków.

Wyobraziłem sobie tę sytuację z budowlańcami, smartem i yorkiem. Byłby hit na tiktoku Very happy
 Odpowiedz
#3
 PepiTo 
No z tymi masowymi to muszę powalczyć w końcu bo po włączeniu świateł drogowych to silnik zaczyna bardzo mocno się trząść i jak by chciał zgasnąć ogólnie. Na pewno się powtórzę ale te najważniejsze główne przewody masowe to gdzie ich szukać. Akumulator dziś na noc będzie podpięty pod prostownik Smile No bieganie ze smartem przy boku to petarda Wink
 Odpowiedz
#4
 raffa 
Na 100% jeden masz od akumulatorze do karoserii przy aku. Drugi od silnika do karoserii, od dołu.

Rozrusznik powinien być podłączony dwoma oddzielnymi przewodami (plus i minus).

Podobno gdzieś przy przednich lampach są też przewody masowe.
 Odpowiedz
#5
 chris2 
(19.01.2022, 18:39)PepiTo napisał(a): No z tymi masowymi to muszę powalczyć w końcu bo po włączeniu świateł drogowych to silnik zaczyna bardzo mocno się trząść i jak by chciał zgasnąć ogólnie. Na pewno się powtórzę ale te najważniejsze główne przewody masowe to gdzie ich szukać. Akumulator dziś na noc będzie podpięty pod prostownik Smile No bieganie ze smartem przy boku to petarda Wink

Ja bym stawiał na słaby akumulator i problemy z ładowaniem ( uszkodzony alternator,zwarcie do masy lub uszkodzone uzwojenie) co objawia się dużymi oporami w obracaniu się alternatora i przyduszaniu silnika przy dużym poborze prądu.
Miałem podobnie,po załączeniu świateł zaczynał piszczeć pasek mimo że był maksymalnie naciągnięty,wymieniłem koło pasowe alternatora i pasek i przez krótki czas był spokój,po czym ponownie zaczął piszczeć po załączeniu świateł,w między czasie kilkukrotnie byłem zmuszony ładować akumulator bo padał w najmniej oczekiwanych momentach.Problemy z akumulatorem zwalałem na jego wiek i przymierzałem się do jego wymiany,gdy niespodziewanie żona poinformowała mnie że pasek przestał piszczeć i czasami oświeca się kontrolka ładowania.Wymontowałem alternator z nadzieją że to tylko szczotki,jednak okazało się że szczotki były dobre,ale uzwojenie stojana/twornika w czterech miejscach się utleniło i przerwało.Zawiozłem alternator do regeneracji,wymiana uzwojenia,łożysk i regulatora-koszt 330 zł ( dwa lata temu) alternator został zamontowani i na starym akumulatorze śmiga do dzisiaj,i co najważniejsze nie piszczy pasek mimo że jest słabiej naciągnięty niż był wcześniej.
 Odpowiedz
#6
 raffa 
(19.01.2022, 21:24)chris2 napisał(a):
(19.01.2022, 18:39)PepiTo napisał(a): No z tymi masowymi to muszę powalczyć w końcu bo po włączeniu świateł drogowych to silnik zaczyna bardzo mocno się trząść i jak by chciał zgasnąć ogólnie. Na pewno się powtórzę ale te najważniejsze główne przewody masowe to gdzie ich szukać. Akumulator dziś na noc będzie podpięty pod prostownik Smile No bieganie ze smartem przy boku to petarda Wink

Ja bym stawiał na słaby akumulator i problemy z ładowaniem ( uszkodzony alternator,zwarcie do masy lub uszkodzone uzwojenie) co objawia się dużymi oporami w obracaniu się alternatora i przyduszaniu silnika przy dużym poborze prądu.
Miałem podobnie,po załączeniu świateł zaczynał piszczeć pasek mimo że był maksymalnie naciągnięty,wymieniłem koło pasowe alternatora i pasek i przez krótki czas był spokój,po czym ponownie zaczął piszczeć po załączeniu świateł,w między czasie kilkukrotnie byłem zmuszony ładować akumulator bo padał w najmniej oczekiwanych momentach.Problemy z akumulatorem zwalałem na jego wiek i przymierzałem się do jego wymiany,gdy niespodziewanie żona poinformowała mnie że pasek przestał piszczeć i czasami oświeca się kontrolka ładowania.Wymontowałem alternator z nadzieją że to tylko szczotki,jednak okazało się że szczotki były dobre,ale uzwojenie stojana/twornika w czterech miejscach się utleniło i przerwało.Zawiozłem alternator do regeneracji,wymiana uzwojenia,łożysk i regulatora-koszt 330 zł ( dwa lata temu) alternator został zamontowani i na starym akumulatorze śmiga do dzisiaj,i co najważniejsze nie piszczy pasek mimo że jest słabiej naciągnięty niż był wcześniej.

Oczywiście, że 'dalej' mogą być kolejne problemy, ale kable masowe sprawdzić o wiele łatwiej, niż alternator. Nad czym ubolewam.
U mnie plecionka dostała po dupie od soli. I o wiele gorsze ładowanie mam. Ten problem, który miałem (wynikający właśnie ze słabego akumulatora) wystąpił 2 - 3 dni po zrobieniu trasy po 300 km w wigilię i drugi dzień świąt.

Czy ktoś wie, czy alternator można sprawdzić w SD?
 Odpowiedz
#7
 chris2 
Rafał, interfejsy diagnostyczne nie diagnozują samego alternatora ( ciągłość uzwojeń,sprawność mostków prostowniczych itp.) przy pomocy SD jak i innych interfejsów diagnostycznych można sprawdzić tylko napięcie ładowania,jeżeli mieści się w założonych granicach to teoretycznie alternator jest sprawny,chociaż zdarzają się przypadki że alternator zaczyna "świrować" po nagrzaniu się lub w niskich temperaturach ( uszkodzony regulator napięcia,uszkodzone uzwojenia-przebicie do masy,lub diody prostownicze)i tu może przydać się podłączony na stałe woltomierz do kontroli napięcia ładowania.
 Odpowiedz
#8
 PepiTo 
Witajcie

Dziękuje bardzo za podpowiedzi .

Akumulator sprawdzony , alternator jeszcze na gwarancji i działa, przewód masowy przy Aku żyje …. I sytuacja bez z odpalaniem nadal bez zmian .

Przynajmniej opanowałem nowa technikę odpalania . Wpychał Go do garażu pod blokiem na poziom zero, ustawiam na zjeździe na -1 , dosyć sporym i bardzo krótkim ?Procedura startowa i jazda, jak w powrót do przyszłości , gdy osiągnie odpowiednią prędkość to strzelamy w przyszłość a jak nie zdąży to walimy w ścianę ??? Jedyny minus to taki ze po takim odpaleniu puszcza sporà chmurę nie spalonego paliwa i od razu czujki w garażu włączają alarm ???
 Odpowiedz
#9
 PepiTo 
Hej ?

Czy na terenie Trojmiasta mamy Kogoś z komputerkiem by zdiagnozować naszego Bąbla ? Bo właśnie pod lidlem utknęliśmy …
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Wink [450] Smart _nie odpala Grzesiek1212 18 6.638 14.01.2018, 16:58
Ostatni post: Grzesiek1212
  [450] Kręci ale nie odpala. denveco 50 39.703 21.12.2017, 19:04
Ostatni post: Grzesiek1212
  Po wymianie uszczelki nie odpala :((( mateo92sc 8 3.788 11.06.2015, 23:06
Ostatni post: mateo92sc



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu