CodeBoy
Liczba postów: 631
Dołączył: Jul, 2016
Reputacja:
4
Imię: Zdzisław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart brak
CodeBoy 03.02.2017, 20:14
Dziś jechałem sobie szeroką drogą, ale wpadłem w koleinę i trochę chyba poleciałem w powietrze, niby wszystko było ok, ale jak skończyłem na światłach, to jak chciałem ruszyć to nie zrzucił mi biegu z 4 na 1, a potem jak zrzuciłem ręcznie z 4 na 1 to zaczyna mi na 1 szarpać, podobnie mam na wstecznym, reszta biegów idzie równo. Co to się mogło stać ?
jeszcze jeden objaw sobie przypomniałem, jak go odpaliłem na początku to miał włączone awaryjne, a potem jak go zgasiłem i włączyłem to znów awaryjne i nie dało sie ich wyłączyć na stacyjce dopiero po wyłączeniu silnika. Moze ten nieszczęsny komputer mu głupieje ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.02.2017, 20:39 przez CodeBoy.)
CodeBoy
Liczba postów: 631
Dołączył: Jul, 2016
Reputacja:
4
Imię: Zdzisław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart brak
CodeBoy 04.02.2017, 17:47
Dzięki koledze Lazy, juz wiem co dolega mojemu maleństwu. Ale nie wiem jak sobie z tym poradzić, tzn na pewno jakiś dobry mechanik. Po pierwsze sprzęgło to błąd Aktuator. Ale próbował Lazy go ruszyć i komputer nic nie chciał z nim zrobić, nie widział go, co ciekawe biegi się przerzucają.co prawda z przerwą ale przerzuca w dół i do góry.
Za chwile wrzucę zdjęcia, ze star Diagnose może ktoś coś wykmini.
Dodatkowo nie wiem czy ktoś się spotkał że jak w StarDiagnose się próbuje zaczytywać parametry to ciśnienie w silniku mam 250barów. To chyba jakoś ekstremalnie dużo ?
dowiedziałęm się że na tej listwie nie w smarcie potrafiu być ok 1000barów i że 200 to minimum szok
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.02.2017, 21:21 przez CodeBoy.)
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
99
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
(04.02.2017, 17:47)CodeBoy napisał(a): Dzięki koledze Lazy, juz wiem co dolega mojemu maleństwu. Ale nie wiem jak sobie z tym poradzić, tzn na pewno jakiś dobry mechanik. Po pierwsze sprzęgło to błąd Aktuator. Ale próbował Lazy go ruszyć i komputer nic nie chciał z nim zrobić, nie widział go, co ciekawe biegi się przerzucają.co prawda z przerwą ale przerzuca w dół i do góry.
Dodatkowo nie wiem czy ktoś się spotkał że jak w StarDiagnose się próbuje zaczytywać parametry to ciśnienie w silniku mam 250barów. To chyba jakoś ekstremalnie dużo ?
Za chwile wrzucę zdjęcia, ze star Diagnose może ktoś coś wykmini.
Koledze chodziło o ciśnienie w kolektorze rozprowadzającym że 250 barów pokazuje. Akutatora za hu-a nie idzie zakodować- wprowadzić nastaw. Skrzynię zakodowałem, ale akutatora , punktu otarcia sprzęgła nie idzie. Szarpanie oznaczało by że silniczek a akutatorze pada?
Nie mogłem też za pomocą SD uruchomić silnika by punkt otarcia ustalić. Mój smart odpala bez problemu i się kalibruje.
CodeBoy
Liczba postów: 631
Dołączył: Jul, 2016
Reputacja:
4
Imię: Zdzisław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart brak
CodeBoy 04.02.2017, 20:17
No jestem dużo mądrzejszy. Pojechałem do mojego kolegi na kanał i powiem Ci Lazy, czuja masz, ale nie naprawiliśmy.
Już pisze.
Do akutatora, oryginalnie wchodzi 6 przewodów, cienkich jak nie wiem co. Jeden z pinów był wypadniemy, jak sie parzy na wtyczkę to ten z tyłu, nie zrobiłem zdjęcia wtyczki, ale ma kolor zielony . I teraz najlepsze, kolega mówi włożymy Pin i będzie chodzić jak przecinak, ale jak zaczął rozpinać trytytki to się okazało że zielony kabelek jest wyrwany (przecięty , świeża miedź) ale za diabla nie udało nam się znaleźć drugiego końca. I tam zonk, bez kabelka zachowuje się tak samo, bo go wyjęliśmy. Na 100% nie idzie z wiązką główną bo ona idzie do silnika i tam jest jakaś wielka skrzynka Boscha, nie wiem co to jest i jak to otworzyć ?. Ale tam w otulinie nie było śladu tego zielonego kabelka, Kolega podejrzewa że może iść do którejś z wiązek na dole, ale w kanale mimo 3 latarek było za ciemno i nie był w stanie się dobrać do tych wiązek a nie chciał popsuć bardziej. No i mam zgryz, gdzie ma iść ten zielony kabelek ?
Długość kabelka, jaka mi została to 25cm. Możecie polecić kogoś w 3city co może to rozkminić, mechanik / elektryk ?
chyba że ktoś na forum ma wiedzę gdzie to podpiąć ?
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
99
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
1 Black 0V
2 Green Channel A
3 Blue Motor 1
4 Yellow Channel B
5 Red +5V
6 Brown Motor 2
Zielony to wyjście z enkodera, nie wiem czy jest używane, możliwe że nie.
Wydaje mi się że ten enkoder wymaga czyszczenia i to by mogło problem rozwiązać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.02.2017, 20:39 przez LAZY..)
CodeBoy
Liczba postów: 631
Dołączył: Jul, 2016
Reputacja:
4
Imię: Zdzisław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart brak
CodeBoy 04.02.2017, 20:36
Channel A i gdzie to ma iść ?, ale wtedy czemu by było świeżo urwane ?
gdzieś powinno iść nawet jeśli do masy. No i czemu komputer miał problem z komunikacją ?
Na 90% chodzi o kabel który odchodzi w bok, nie z wiązką.
Na 90% to są kable jakie są. żałuje że nie zrobiłem zdjęcia od strony silnika, ale to jest do zrobienia, bo wiem które:
Kabel jaki mam to na 100% zielony, choć tutaj tez wychodzi zielony z kostki. ten drugi zielony jest cieńki, ten co widać na zdjęciu grubszy.
Może ma ktoś zdjęcia działającego ? albo schemat ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.02.2017, 21:15 przez CodeBoy.)
CodeBoy
Liczba postów: 631
Dołączył: Jul, 2016
Reputacja:
4
Imię: Zdzisław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart brak
CodeBoy 05.02.2017, 18:49
Ok dziś w dzień zszedłem do samochodu i zrobiłem zdjęcie wiązki, jaka u mnie idzie od Aktuator do dużego pudełka koło silnika, zrobiłem też jego zdjęcie i numer. Możecie mi napisać co to jest ? tam wchodzi bardzo dużo przewodów, nie wiem jak to otworzyć aby nic nie uszkodzić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.02.2017, 18:59 przez CodeBoy.)
Marek
Liczba postów: 1.296
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
17
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
smart fortwo 451 cdi, BRABUS Xclusive, 2007
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS Xclusive, 2008
Na filtrze powietrza? To jest komp silnika nie otworzysz tego zresztą w jakim celu?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
CodeBoy
Liczba postów: 631
Dołączył: Jul, 2016
Reputacja:
4
Imię: Zdzisław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart brak
CodeBoy 05.02.2017, 19:08
(05.02.2017, 18:57)Marek napisał(a): Na filtrze powietrza? To jest komp silnika nie otworzysz tego zresztą w jakim celu?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
no żeby sprawdzić czy tam nie ma tego zaginionego 6 kabla, co prawda nie wiem jak by musiał wyparować, ale kończą mi się pomysły.
Marek
Liczba postów: 1.296
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
17
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
smart fortwo 451 cdi, BRABUS Xclusive, 2007
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS Xclusive, 2008
W wiązce musisz sprawdzić zreszta juz ktoś majstrował w tej wiązce bo na zewnątrz jakieś przewody poprowadzone rozbierz to delikatnie komp jest przykręcony do obudowy filtra powietrza torx-ami z reguły dwie wewnętrzne śrubki sa tak zardzewiałe ze Wyłamiesz je wraz z kawałkiem obudowy filtra powietrza. Musisz być delikatny i wyjąc egr będzie dostęp i miejsce do grzebania.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|