Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] Awaria ESP

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] Awaria ESP
#11
 spysiu92 
Chodzi o tek niebieski kabelek, on jest jeden
 Odpowiedz
#12
 dervan 
Jednak problem jest trochę poważniejszy niż myśłałem - korzystałem z złej rozpiski bezpieczników (w moim smarcie jest jeszcze ZEE) i 14tka to jest bezpiecznikiem z radia... To czysty przypadek, że zadziałało (dokładniej właśnie nie zadziało i to mnie skłoniło do weryfikacji rozpiski bezpieczników). Pierścienie są w porządku, ABS też nie ma żadnych problemów. Problemy z wrzucaniem jedynki były nieco poważniejsze, ale dalej przy delikatnym dodawaniu gazu daje radę ruszać. Dwa razy mi już tak zgłupiał, że przy uruchamianiu wyświetlał puste okienku biegu, nie dało się w ogóle odpalić silnika. Przelotem pojawiły się też legendarne trzy kreski, ale tylko na moment przy przekręcaniu kluczyka. No i znowu, po przejechaniu kilku km, wyłączeniu silnika na kilka minut przy ponownym odpaleniu działa idealnie -żadnych błędów ani nic takiego. I jak już raz zniknie, to więcej się nie pojawia.

Pomyślałem, że mogą to być problemy z wilgocią. Rzeczywiście, pod pianką było wilgotno, ale w okolicach czujników raczej sucho. No ale w trakcie totalnego rozbierania wnętrza znalazłem kilka intrygujących rzeczy. Na przykład luźne kabelki pod siedzeniem kierowcy: [Obrazek: 4g42dd.jpg]. Czy tam nie powinno być czujnika przyspieszenia?

I drugi problem, już w okolicach silnika miałem jeden ucięty kabelek. Szedł o tak: (po lewej jest taka czarna skrzynka z podpisem BOSCH 0 281 002 419, chodzi o ten czarny kabelek który widać w prawym dolnym rogu ekranu)
[Obrazek: 23wtmxg.jpg]

Czy jesteście w stanie stwierdzić co to za magiczny kabelek? Nie mam niestety zdjęcia z dołu, ale w okolicach skrzyni biegów (chyba) była taka odcięta wtyczka:
[Obrazek: 2s7i8ls.jpg]

Jakby ktoś z was miał jakiś pomysł czy to mogło wpływać na moje problemy, to z chęcią poznam wasze zdanie.

P.S. W niedzielę wyjeżdżam na pół roku do Niemiec. Jeśli to jednak nie jest taki banalny problem z czujnikami na jaki liczyłem, tylko jakieś poważne rzeczy z skrzynią biegów/sprzęgłem, to lepiej naprawiać to na szybko w PL (wchodzi w grę Śląsk lub Wrocław, od biedy może mogę przesunąć trochę wyjazd), czy zabulić za niemieckie Smart Center?
 Odpowiedz
#13
 stonalodz 
Ten kabelek ucięty i wtyczka jest od czujnika temperatury powietrza doładowania. Nie ma związku z twoimi usterkami, może tylko chodzić nonstop wentylator intercoolera. A czujnik przyspieszenia jest podspodem. Ta wiazka jest tak oryginalnie związana, po prostu nie masz czegoś na wyposażeniu np. alarmu.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  awaria 16 11.360 06.02.2017, 10:38
Ostatni post: alojzy
  Jak odciąć ESP - smart Fortwo CDI z 2003r Zdzisiu 4 5.317 05.01.2017, 16:18
Ostatni post: denveco
  Awaria tylnej wycieraczki i dziwna przypadłość zamka tylnej klapy/szyby DRMario 14 12.233 13.07.2015, 11:29
Ostatni post: DRMario
  Brak ABS i ESP dawidgt4 5 5.248 20.05.2012, 21:37
Ostatni post: mtusiam
  SMART F2 2001r 800cdi - awaria radia snoopy23 2 3.550 11.04.2011, 09:26
Ostatni post: snoopy23
  Czy można wyłączyć ESP? 19 15.252 15.01.2008, 01:11
Ostatni post: piotr_983



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu