Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

450 benzyna - silnik, pierścienie, tłoki, zawory czyli remont lub wymiana

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
450 benzyna - silnik, pierścienie, tłoki, zawory czyli remont lub wymiana
#1
 Gość 
Witam,
czy zmieniał ktoś u siebie pierścienie w MC01?? Mam City-Coupe z 1999r. z silnikiem 0,6T i prawdopodobnie mam pierścienie do wymiany, gdyż silnik nie ma kompresji.
A może wie ktoś, gdzie mogę je dostać??

jedrek86@o2.pl

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi,
Pozdrawiam,
jedrek86

Edit
ZESTAW NAPRAWCZY SILNIKA DO 450
w dniu dzsiejszym dostałam informację, że w SC a Polsce dostepne są już zestawy remontowo - naprawcze do silników benzynowych naszych 450-tek, tak 600 i 700
zestaw składa się z imponującej ilości kiludziesięciu części, których listę w niedługim czasie powinnam dostać na email.
w zestawie są min nawet nowe swiece z przewodami i filtry ;-].
Nie ma w nim pierścieni i tłoków, bo te zamawiamy pod wymiar osobno. Wg specyfikacji Mercedesa remont silnika powinien wlasnie składać się z takiego zestawu a nie tylko nowych uszczelek i pierścieni. Z tąd wiemy już dlaczego rewitalizacja motoru 450tki w SC w niemczech to koszt ok 2 tys EUR.
w praktyce oprócz bloku, tłoków i pierścieni dostajemy całkiem nowy silnik.

cena takiego zestawu to ok 3 tys. brutto.

Wreszcie ktoś pomyślał, nie trzeba już będzie kombinować z zamiennikami. Brawo !!

W załączniku przedstawiona jest lista. Kiepska jakośc bo to skan dokumentu papierowego. Patrząc na ilość części, które są w zestawie cena nie jest już wcale aż taka kosmiczna.

Zestaw napr.silnika typu 160.910 -599ccm 3396 pln
Zestaw napr silnika typu 160.920 -699ccm 3050 pln

Dodatkowo zestawy pierscieni tłokowych zależnie od typu silnika.
Zestaw pierscieni 1.5mm -122 pln na 1 tłok
Zestaw pierscieni 1.2mm -122 pln na 1 tłok
 Odpowiedz
#2
 etamin 
Skoro nie masz kompresji w silniku (nie podajesz jaki ma przebieg), to powodów tego może byc kilka. Jeśli uważasz, że jest to spowodowane zużyciem pierścieni, to wiedz, że nie same pierścienie się zużywają, ale również gładź tulei cylindra i wymieniając tylko pierścienie-efekt będzie bardzo krótkotrwały.Należałoby wymienić również tuleje. Jeśli brak kompresji w jednym tylko cylindrze, to rzeczywiście - mógł "zapiec się" pierścień i wymiana go, lub tylko rozruszanie - da pozytywny rezultat. Jeśli brakuje kompresji we wszyskich cylindrach, to może to faktycznie wymagać gruntownej naprawy silnika (wymiana pierścieni i tulei cylindrowych), ale może to być również tylko spowodowane uszkodzeniem uszczelki pod głowicą i konieczności wymiany tylko jej. Jeśli kupisz cały starszy silnik, to i tak nie będziesz wiedział w jakim jest stanie i po jakim przebiegu. Radzę poprosić dobrego mechanika o sprawdzenie usterki, bo gwarancja na silnik chyba już dawno wygasła.
Pozdrawiam <etamin> Laughing
 Odpowiedz
#3
 Gość 
Mój Smart ma przebieg 130tys. km. Kompresji nie ma na dwóch cylindrach.

Pozdrawiam
 Odpowiedz
#4
 Gość 
Czytalem ze w smartach nie jest mozliwe zrobienie remontu , tylko trzeba kupowac nowy silnik , i chcialbym sie dowiedziec ile kosztuje "nowy" silnik do smarta, i jakie przebiegi on wytrzymuje,
 Odpowiedz
#5
 Gość 
jest mozliwe robilem ''remont'' na dniach silnika radze nie kupować bo mija sie to z celem...trzeba wymienic tylko zawory wydechowe ktore sie upalaja ....mnie koszt takiego remntu wyszedl cos kolo 1000zl z czesciami....

mam namiary do pewnego czlowieka , ktory rozebram mi silnik i naprawil....do tego sprawdzil kilka innych rzeczy , wiec jakas cos moge podać numer


I NIE ROBCIE JUZ TRAGEDII Z TYCH SILNIKOW !! Razz

TRZEBA TO ZROBIC I NIE MA WYJSCIA JAK BIERZE OLEJ JUZ...W INNYCH SAMOCHODACH TEZ NAPRAWIA SIE ROZNE RZECZY .... Wink
 Odpowiedz
#6
 Gość 
wymina samych zaworów wydechowych to półśrodek-nalezy przynajmniej wymienić pierscienie tłokowe i to tylko w przypadku gdy nie ma wyraźnych śladów przytarć na gładziach cylindrów-to pierscienie tlokowe są głównymi winnymi że silnik zuzywa olej a nie zawory wydechowe jak na tym forum powszechnie sie uważa!to że się wypalaja jest następstwem wysokiej temperatury jaka towarzyszy spalaniu oleju (poprostu się wyszczerbiajaa czy topią jak kto woli)smart zresztą się przyznał do tego że nowe pierścienie moga w porywach nawet wytrzymywać do 150 tys km-podkreślam nowe;Pkolejnym mitem jest to <że sprawny silnik smarta zuzywa 08 oleju na 1000 km-sprawny zuzywa ok 1 -2 litrów na 15000 km!nie więcej.są dostepne na rynku tłoki nadwymiarowe i nie ma jak to przehonowac tuleje i zrobić porządny remont silnika-tylko taki daje gwarancje bezproblemowej jazdy...
 Odpowiedz
#7
 Gość 
hmmm....to przyczyną jest tlok ?....a skutkiem tego wypalony zawór ? dobra nie chce juz myslec o tym silnik mam juz zlozony i jezdzi ...nie bierze oleju smiaga jak nowy....nie wymienie tak calego silnika bo to sie miija z celem...no nie wiem tak sadze...jak kots ma warsztat to moze sobie sam sie bawic w rozkrecanie ....
 Odpowiedz
#8
 Gość 
"Nowy" to zagadka. Też nie wiesz w jakim jest stanie. Lepiej zrobić remont - nawet tzw. szwedzki z nowymi pierścieniami. Plus głowica oczywiście. Ważnym źródłem ubytku oleju i jego spalania jest też turbina. Wg mnie właśnie stąd wynikają problemy z wypalającymi się zaworami.
Ja pierwszy raz wyciągałem swój silnik (CDI) 6 godzin, rozmontowywałem 2 i montowałem 4. Teraz myślę, że kolejny raz mozna czasy skrócić o połowę.
 Odpowiedz
#9
 Gość 
Kamil, jeśli ten mechanik jest w W-wie albo w okolicach to czy mogę Cię prosic o namiary na niego?
Pozdrawiam
 Odpowiedz
#10
 waflo 
Mushashi pierwszy raz slysze aby ktos na tym forum uwazal zawory wydechowe za przyczyne duzego apetytu Smarta na olej. Jak pisze PiotrGdan glowna wine ponosi tutaj turbina. Jakim cudem auta z przebiegiem 50k km maja miec zuzyte pierscienie tlokowe ? Jakim cudem dolot i intercooler "zarzucony" jest od wewnatrz olejem skoro twoim zdaniem olej przedostaje sie przez pierscienie tlokowe ?! Jakim cudem auto po naprawie glowicy (i tylko glowicy) ma sprezanie w cylindrach w granicach tolerancji skoro te pierscienie to taka lipa ?! (oczywiscie nie mowie tutaj o autach z przebiegiem 120kkm tylko cos blizej 60kkm).

Mushashi skoro rozebrales/naprawiles tyle Smartowskich silnikow to jak to mozliwe, ze nie widziales oleju w intercoolerze ? A moze wg twoich teori tak to powinno byc ?

To ze olej w mieszance podnosi temperature spalania czego nie wytrzymuja zawory kazdy tutaj wie. Pisane to bylo dziesiatki razy, zadna to nowosc ani odkrycie.

Kacper6 silnik w Smarcie rozbiera sie jak w kazdym innym aucie wiec nie widze powodu dla ktorego jego naprawa/remont miala by byc niemozliwa. Slyszalem kiedys o silnikach w japonczykach ktore sa klejone i czesciowo nierozbieralne ale takie historie to nie w Smarcie. Co prawda jestem informatykiem, a nie mechanikiem wiec z natury smar za paznokciami mnie nie kreci i "malo silnikow w zyciu widzialem"....
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Termostat wymiana. Damianonee 2 382 19.11.2023, 11:10
Ostatni post: Damianonee
  Silnik 0.8 cdi przekładka easy81 9 629 13.10.2023, 12:07
Ostatni post: obwd-crash
  450 - Wymiana poduszek silnika, poduszka, poduszki greebo77 102 81.041 22.07.2023, 20:37
Ostatni post: tkm_smart_
  głośny silnik 0,8 cdi sqter1971 14 1.387 01.03.2023, 16:40
Ostatni post: raffa
  Wymiana silnika Łukasz_K 3 795 20.01.2023, 21:38
Ostatni post: raffa
  GO remont 450 paboz 4 1.295 01.12.2021, 18:36
Ostatni post: paboz
  silnik gaśnie samoczynnie 46 31.070 30.09.2021, 20:26
Ostatni post: APeZet
  Silnik nie odpala rafalamper@tlen.pl 3 1.318 21.06.2021, 20:33
Ostatni post: APeZet
  stuki w silnik 0.8 dci 2001 rok Jarek2672 3 1.492 02.05.2021, 11:49
Ostatni post: Jarek2672
  Napięcie na wtyczce wtryskiwacza - benzyna sewcio 19 7.012 25.01.2021, 09:25
Ostatni post: sewcio



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu