Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

450 blokada stacyjki - klucz nie wchodzi

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
450 blokada stacyjki - klucz nie wchodzi
#1
 Milena69 
Hej kupiłam smarta fortwo okazało się że sprzedający mnie oszukał i auto jest uszkodzone tzn za pieczone są pierścienie i albo zrobię płukanie lub coś podobnego albo remont silnika,( auto początkowo jeździło ale okazało się że w silniku jest nagar , Umówiłam. Się na taki zabieg ale jadąc na niego zablokował mi się kluczyk podczas drogi ( stanelam. Na stacj) wpierw nje mogłam go wyciągać ,a po walkach udało mi się, jednak teraz nie mogę go włożyć.. A raczej przekręcić cały czas jest na zero Czy się rozkodował??? Próbuje z pilota go zamknąc to po chwili się otwiera, pstryka zamknięcie i po sekundzie otwiera, bagażnik też się nie otwiera i skrzynia wydaje się jak by była na biegu ale nie znam auta gdyż od początku jeździ tylko po serwisach, jak myślicie co z tym. Kulczykiem możliwe że się rozkodowal? Czy co to może być?? Czy popsuła się dziś stacyjka
 Odpowiedz
#2
 raffa 
Z opisu nie wynika, czy masz wersję z automatyczną ZMIANĄ biegów, czy sama musisz te biegi zmieniać. Nie wiem, jak wygląda sprawa w drugim przypadku (chociaż zakładam, że podobnie, jak w opcji 'automatycznej', bo o ile mi wiadomo, różnica jest tylko w dźwigni i aktywnej / nieaktywnej opcji w komputerze).
W tejże opcji 'automatycznej' kluczyk daje się tylko wyjać tylko z dźwignią zmiany biegów w pozycji N lub R. Z kolei żeby wrzucić / wyrzucić wsteczny, trzeba nacisnąć pedał hamulca. Dopiero wtedy można przekręcić kluczyk w pozycję najbardziej w lewo (na 0) i go wyjąć.

Moim zdaniem różnica w ustawieniu kluczyka pomiędzy 0, a pozycją pośrednią, do której można go przekręcić, gdy dźwignia zmiany biegów jest przechylona w lewo jest niewielka, co może wprowadzać w błąd.

Oczywiście, może być jakiś problem ze skrzynią czy stacyjką, ale obstawiam, że to tylko i wyłącznie kwestia ogarnięcia samochodu. Do tego się po prostu trzeba przyzwyczaić. Każdy się na początku gubił. Ja też Wink Diagności na stacjach z reguły się poddają bardzo szybko Very happy

Po pierwsze, na środku wyświetlacza w prostokącie wyświetla się aktualnie wybrany bieg (1, 2, 3, 4, 5, 6, N, R), bądź tryb (A), kierunek, w który bieg należy zmienić (strzałka do góry, do dołu), ewentualnie błędy (jedna kreska, trzy kreski) i pewnie jeszcze jakieś inne.

Wsiądź do samochodu. Wciśnij pedał hamulca (ten z lewej strony - są tylko dwa). Przesuń dźwignię zmiany biegów w prawo (na wyświetlaczu powinno pojawić się N), albo w prawo i w dół (powinno pojawić się R). I wtedy powinnaś móc przekręcić kluczyk w pozycję 0 i go wyjąć.

Jeśli nie możesz, to co pokazuje się na wyświetlaczu?

Tak wygląda dźwignia zmiany biegów w wersji, która może sama zmieniać biegi:

https://www.otomoto.pl/oferta/stacyjka-w...llery-open

Z opisu ani z profilu nie wynika, czy masz wersję przedliftową, czy poliftową (ale o ile się nie mylę również to nie ma znaczenia w kwestii wyciągania kluczyka). Warto to uzupełnić.

Rozprogramowany kluczyk powoduje, że samochód nie reaguje na naciskanie klawisza (klawiszy) na pilocie kluczyka (znaczy reaguje, ale nie w oczekiwany sposób). Jeśli auto Ci się zamyka (i zaraz potem otwiera), to moim zdaniem znaczy, że komputer rozpoznaje kluczyk.

Otwieranie zaraz po zamknięciu u mnie jest objawem niedomkniętego z jednej strony bagażnika. Skoro piszesz, że bagażnik się nie otwiera, to obstawiałbym jakiś problem z zamkami w klapie bagażnika. Spróbuj docisnąć klapę w górnych narożnikach (z lewej i prawej). Może pomoże. Niestety trudno określić siłę nacisku w necie Wink

Upewnij się również, że masz dobrze zamknięte drzwi. Z obu stron.

EDIT - doczytałem, że kluczyk wyjęłąś. Ale nie możesz włożyć...

Czy aby na pewno szczelina kluczyka jest skierowana na 0? Zaraz będę pisał dalej, muszę zejść do auta Very happy
Kombinowałem jak się dało i nie udało mi się wyjąć kluczyka w innej pozycji, niż z biegami na N lub R.

Trudno analizować przy tak małej ilości danych 'wsadowych'.
1. Upewnij się, że stacyjka jest ustawiona na 0.
2. Upewnij się, że nic do stacyjki nie wpadło (wiem, głupie, ale nie widzę innej opcji, żeby kluczyk fizycznie do stacyjki nie wchodził). I że kluczyk masz cały (bo mógł się złamać... zdarza się).

Znając życie to przez te 4 godziny udało Ci się temat ogarnąć... Ale jak coś, to pisz, ktoś na pewno postara się coś dodać...
 Odpowiedz
#3
 psuwacz 
Problem z kluczykiem = "starość" - u mnie trzeba było rozebrać i przesmarować wszystko, blokada SKB się... blokowała - i ani wte ani we wte. Pomagało doraźnie mieszanie delikatne kluczykiem, ale zacinał się coraz gorzej.
 Odpowiedz
#4
 maciekpkow 
Tytuł tematu....jak ktoś kiedyś ma znaleźć podobny problem??
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  450, skrzynia biegów nie chce się zaadoptować .. cra3y 1 577 15.02.2021, 18:17
Ostatni post: tim13
Sad 450 - nie działa automat zmiany biegów MARTIN-cars 11 14.015 12.12.2018, 21:33
Ostatni post: LAZY.
  Nie można włączyć automatycznego trybu skrzyni(nie reaguje na przycisk) barabasz69 3 1.464 05.03.2018, 11:50
Ostatni post: krzyss
  Coś puka w Smarcie 450 CDI i nie wiem co chrisz1796 25 6.707 15.07.2016, 20:52
Ostatni post: chrisz1796
  Nie działa licznik, świecą kontrolki, nie działa skrzynia maciek27 4 3.921 06.06.2016, 09:46
Ostatni post: maciek27
  fortwo 450 2004 0.8 CDI nie może wrzucić biegu DawidSavage 8 3.870 15.05.2016, 09:53
Ostatni post: DawidSavage



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu