BSmark dopieszczony, to wziąłem się wczoraj za Kombiaka, wyprułem tunel środkowy i konsolę środkową, wyjąłem po ciężkiej walce radio i komputer pokładowy, który wysłałem przed chwilą do regeneracji - zniknęła połowa linii pionowych - utleniają się ścieżki w taśmie. Tunel i konsolę w poniedziałek zawożę do Flokowania ma kolor grafitowy, coś tego rodzaju:
To samo zrobię z uchwytami w drzwiach i cały czas się zastanawiam nad całą deską rozdzielczą, bo efekt jest fajny i nie odbija się słońce od deski, a czyszczenie kończy się na odkurzaniu.
Przed chwilą musiałem podjechać w dwie strony 200km pod granicę z Czechami. Pojechałem SMARTEM, wichura niesamowita, deszcz, śnieg z deszczem - prędkość między 80-90km/h grzecznie gęsiego. Przed wyjazdem zalałem do pełna, po jeździe we Wrocławiu weszło 13,93l i przejechałem 347,7km więc 4l/100km. Po powrocie do Wrocławia zajechałem na stację dotankować, Pan na Shellu pyta za ile, mówię "do pełna" więc wziął się za tankowanie a tu pstryk i koniec. Weszło 6,13l a na przebiegu dziennym było 195km, czyli 3,15l/100km
Przy tak "znikomych" ilościach tankowanego paliwa na różnych stacjach lub i przy różnych dystrybutorach, gdzie za każdym razem może "odbić" w innym momencie, błąd pomiaru jest porażający - nie chcę gasić Twego optymizmu.
Jak tankuję to nie do pierwszego "odbicia" lecz do momentu aż paliwo prawie stoi we wlewie, no i zawsze jeżdżę do wyświetlenia się rezerwy. Przy takim sposobie błąd pomiaru jest stosunkowo niewielki.
Ale i tak gratuluję Ci wyniku
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Może być błąd pomiaru, ale nie zmienia to faktu, że od pełnego baku i przejechaniu 195km zmieściło się paliwa za 31,39zł Czy by to było 31zł czy 34zł to już mało istotne. To była pierwsza trasa po wyrzuceniu EGR i regulacji gruszki turbo przez kapik-a. Spalanie spadło w mieście jak i na trasie, co można powiedzieć jest potwierdzeniem dobrej decyzji z wyrzuceniem EGR-a oraz regulacji gruszki, choć SMART stracił trochę na elastyczności, ale turbo dożyje trochę sędziwszego wieku
Dodam, że przed trasą zmieniłem opony na letnie (145 przód i 175 tył) nówki FULDA Ecocontrol i dopompowałem 2,5bar tył i 2,0bar przód.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.03.2014, 10:51 przez kolej.)