Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[452] Smart Roadster Coupe - różności

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[452] Smart Roadster Coupe - różności
#71
Photo 
 1wojtek1 
Jak chcę przerobić coś takiego jak na załączonej fotce poniżej żeby pasowało.


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#72
 LAZY. 
Co tam panowie knujecie ciekawego  Very happy    
Ja  robię przymiarki lewarka od elektryka 451 i nie wiem czy elektrycznie złącze jest takie samo jak w zwykłym 451 spalinowym.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#73
 1wojtek1 
Odnośnie złączy w Smarcie Roadsterze 452 to sprawdziłem organoleptycznie, że są takie same jak w wcześniejszych wersjach smarta fot two 450. Oczywiście jeżeli chodzi o lewarek zmiany biegów.  Są tam trzy złącza, pierwsze 12 pinowe wychodzące z płytki elektroniki (standardowe 2x6 pinów z rastrem 2,54mm),  drugie złącze też wychodzące z płytki elektroniki 2 pinowe (też raster 2,54mm)  jest podłączone do przełącznika zmiany automat-manual umieszczonego w gałce zmiany biegów. Trzecie złacze 4 pinowe na wsówki (wykorzystane 3 wsówki) to złącze do stacyjki. Wszystkie w/w elementy są zabudowane jako jeden podzespół .  W elektrycznym 451 chyba nie ma przełącznika automat-manual .


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#74
 LAZY. 
(05.04.2024, 07:21)1wojtek1 napisał(a): Odnośnie złączy w Smarcie Roadsterze 452 to sprawdziłem organoleptycznie, że są takie same jak w wcześniejszych wersjach smarta fot two 450. Oczywiście jeżeli chodzi o lewarek zmiany biegów.  Są tam trzy złącza, pierwsze 12 pinowe wychodzące z płytki elektroniki (standardowe 2x6 pinów z rastrem 2,54mm),  drugie złącze też wychodzące z płytki elektroniki 2 pinowe (też raster 2,54mm)  jest podłączone do przełącznika zmiany automat-manual umieszczonego w gałce zmiany biegów. Trzecie złacze 4 pinowe na wsówki (wykorzystane 3 wsówki) to złącze do stacyjki. Wszystkie w/w elementy są zabudowane jako jeden podzespół .  W elektrycznym 451 chyba nie ma przełącznika automat-manual .

Przełącznika jeszcze nie ma to fakt. Będę kombinował  żeby samego mechanizmu użyć.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#75
 raffa 
(05.04.2024, 07:21)1wojtek1 napisał(a): Odnośnie złączy w Smarcie Roadsterze 452 to sprawdziłem organoleptycznie, że są takie same jak w wcześniejszych wersjach smarta fot two 450. Oczywiście jeżeli chodzi o lewarek zmiany biegów.  Są tam trzy złącza, pierwsze 12 pinowe wychodzące z płytki elektroniki (standardowe 2x6 pinów z rastrem 2,54mm),  drugie złącze też wychodzące z płytki elektroniki 2 pinowe (też raster 2,54mm)  jest podłączone do przełącznika zmiany automat-manual umieszczonego w gałce zmiany biegów. Trzecie złacze 4 pinowe na wsówki (wykorzystane 3 wsówki) to złącze do stacyjki. Wszystkie w/w elementy są zabudowane jako jeden podzespół .  W elektrycznym 451 chyba nie ma przełącznika automat-manual .

Przecież technicznie roadster i poliftowy fortwo 450 to praktycznie ten sam samochód.

Zwykły roadster w wersji podstawowej miał silnik 699 cm3 o mocy 61 KM, dokładnie ten sam, który był montowany w 450.
W roadsterze i w roadsterze coupé występował też ten sam silnik, jednak już o mocy 82 KM, który miał już kilka zmienionych rzeczy (wizualnie, do namierzenia z zewnątrz - chłodnica oleju i inne turbo). Wykorzystali również maksymalnie dużo części z 450 (standardowa praktyka producentów samochodów mająca na celu obniżenie kosztów produkcji). Przy takich rozważaniach można spokojnie założyć, że skoro 'na wierzchu' manetka jest taka sama i skrzynia taka sama (chociaż z innymi przełożeniami), to i podłączenie będzie takie samo. Oczywiście przy dużym zaawansowaniu projektu warto potwierdzić, ale nie powinno, moim zdaniem, nikogo dziwić to, że części są takie same.

Zresztą, zawsze jest ilcats i katalog części, gdzie po numerze można się upewnić co i jak Smile

Oczywiście totalnie różni się karoseria, ale i ona została dostosowana do tego, by pasowały np. hamulce, czy zawieszenie z 450 (chociaż akurat amortyzatory z przodu w roadsterze i sprężyny są krótsze, tyłu nie porównywałem). W fotelach, które również z racji zupełnie innej 'formy' samochodu mogłyby być różne zmienione jest tylko mocowanie do podłogi (jest niższe) i poduszki. Bo stelaż i mechanika też jest ta sama.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Tongue [452] Smart Roadster coupe Złomka ! zlomek433 104 53.976 20.10.2019, 06:45
Ostatni post: ŁYSY13
  Cytrynowy Smart Roadster z Radomia ;-) mariozapasnik 54 24.826 01.04.2018, 00:02
Ostatni post: mariozapasnik
  [452] Trawiasto Zielony Smart Roadster z Podhala Zielony452 33 15.611 29.09.2016, 07:27
Ostatni post: krzyss
  Smart City-Coupe 450 0.6 GorylAliasGonzo 8 4.114 17.08.2016, 09:01
Ostatni post: GorylAliasGonzo
  [452] Smart Roadster D1-Pati ! zlomek433 27 13.208 30.06.2016, 09:06
Ostatni post: D1-Pati
Star Smart Roadster moje pierwsze autko :) Vegi666 11 6.846 12.02.2016, 21:02
Ostatni post: dr-big
  smart roadster w krótce na sprzedaż ;(( abrakadabra 6 3.358 28.01.2016, 10:29
Ostatni post: abrakadabra
  [452] Smart roadster Baczys Baczys 9 6.621 27.12.2015, 21:55
Ostatni post: tomcio83
  Smart Roadster 2003 bastek 18 9.455 25.05.2015, 17:01
Ostatni post: Zielony452
  [452] Roadster Coupe - Brabus 'wannabe' Idzik 16 11.258 26.08.2014, 22:26
Ostatni post: D1-Pati



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu