Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

450_by_raffa

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
450_by_raffa
#11
 raffa 
(31.08.2019, 21:14)Kanapa napisał(a): Super się czyta.
Ten dealer części z Wielkopolski to przypadkiem Ksywy Rekin nie ma?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro

Miło Smile

Ksywy handlarza-cwaniaka nie znam. Wiem, jak ma na nazwisko i jak nazywa się firma / konto na allegro. Jak tak dalej pójdzie, to sprawa skończy się w sądzie :( No i wiem jeszcze, że cham straszny z niego.

W temacie wątku:

Lusterka zamontowane. Zgodnie z instrukcją z evolution. Co prawda jest problem z lewym, ale wstępnie zdiagnozowany, będę ogarniać po urlopie.

Kupiłem używany bagażnik do cabrio. Przyszedł w czwartek po południu. Brakuje blaszek nitowanych do karoserii. Druga część, ta, do której montuje się bagażnik jest. No ale skoro miałem nówkę w rękach, to wiem co i jak Smile
Podjąłem decyzję o montażu na nitonakrętki:

       

Bagażnik niestety mocno zaniedbany, ale prawie kompletny.
Obie aluminiowe stopy praktycznie całe utlenione, tyle, że na jednej jeszcze jako tako trzymała się farba. Jak na razie wszystko umyte i wyczyszczone.

       

Tlenek i resztki farby wyczyszczone do żywego, w związku z tym, że bagażnik miał być gotowy na poniedziałek rano, to tylko zabezpieczyłem R-Stoppem. W zimę szkiełkowanie i lakierowanie proszkowe. Rozważałem polerkę na błysk, ale strasznie nieregularne kształty ma ta stopka, a w środku i tak bym nie zrobił:

   

Wtedy też będę szukał kogoś, kto porządnie drukuje elementy z plastiku. Brakuje mi jednej zaślepki bocznej do poprzeczki pod rowery.

EDIT 8/09 + 13/09: namiar na drukarza 3D dostałem od Kanapy, dziękuję Smile W dodatku w mojej okolicy Wink Napisane. I wstępnie dogadane Wink

Podczas montażu bagażnika pojawiły się problemy ze spasowaniem. Gdy czarne ramiona były na uchwytach na tridionie, to nie dawało się wkręcić śrub w stopach do belki. Ewidentnie były pod złym kątem. Gdy dół był dokręcony, czarne ramiona okazywały się być ok. 4 cm za długie! Odkręciłem stopy od aluminiowych profili, przykręciłem stopy do belki i dopiero ustawiłem na nich bagażnik. Okazało się, że kąt, pod jakim są ucięte aluminiowe profile jest zły (nie jest to kąt prosty). Żeby pasowało, trzeba było w ogóle uciąć pod przeciwnym kątem. Z pomiaru wynikało, że będzie trzeba je przyciąć ok. 3 mm z jednej strony (od zewnątrz), z drugiej (od samochodu) zostawiając długość bez zmiany. Dla obu belek.

Szlifierka taśmowa poradziła sobie z tym bez najmniejszego problemu. Zostało tylko obrobienie krawędzi i bagażnik idealnie pasuje Smile

   

Wychodzi na to, że montaż tylnej belki ma diametralne znaczenie do montażu bagażnika. Pytanie, czy moja jest zgnieciona, czy Tatarek źle ją przykręcił przy wymianie tłumika (zakładając, że w ogóle ją ruszał).
Wypadała również jedna ze śrub, druga trzymała się w aluminiowej stopie. I tak rozbierałem do czyszczenia. Okazało się, że śruby w stopie trzyma gumowy oring. Na szczęście miałem jeden na wzór. Kupiłem w hydraulicznym dwa bardzo zbliżone rozmiary (identycznego nie było). Po powrocie z urlopu zmierzę suwmiarką, który z nich lepiej pasuje.
Sprawdziłem: mniejszy wydaje się za mały. Jeden z większych wypadł przy montażu, albo demontażu bagażnika. Szukam więc dalej.

Poza tym smart zaliczył dwa urlopowe wyjazdy. Pierwszy w góry, ok. 300 km w obie strony, drugi z bagażnikiem / rowerami, już bardziej po płaskim, ok. 100 km. No ale że jechałem dwa razy... to wyszło ponad 200. Życie Wink

Przed wyjazdem po raz kolejny sprawdziłem olej. Od wymiany w zimę stan nie uległ zmianie Smile Tylko się cieszyć Smile

Na krótkim odcinku (ok. 50 km w jedną stronę) za to w miarę sensownej drogi (chociaż oficjalnie tylko żółta) i kawałku przez wioski spalanie z dwoma rowerami na bagażniku wyszło mi ok. 1,5 - 2 litrów wyższe w przeliczeniu na 100 km niż standardowo, przy zachowaniu podobnych prędkości (tuż ponad 100 km/h).

Hałas jest zauważalny, szczególnie z opuszczonym dachem. Niestety z zamontowanym bagażnikiem nie można złożyć całego dachu, musi zostać na górze.
 Odpowiedz
#12
 raffa 
Uaktualniłem trochę poprzedni post, zgodnie z obietnicą dodałem zdjęcia.

Ale czas leci, wszystko się zmienia...

Sprawa z pierwszym bagażnikiem jest bliżej końca. W dniu, w którym już miałem wszystko podrukowane, by zgłosić sprawę na policji (wyłudzenie, albo oszustwo, policjant na początku nie był pewien), przyszło powiadomienie, że zwrócili część kasy. Dokładnie po 4 tygodniach od odebrania zwrotu bagażnika. Został koszt przesyłki, ale to się już niestety inna kwalifikacja. Tak czy inaczej, dalej nie odpuszczę...
A przy okazji zacznę kampanię informacyjną w internecie Wink

Lusterka mają focha. Tak jak pisałem w poprzednim poście, regulacja nie działa w lewym, ogrzewanie w prawym.
Natomiast sprawdzałem zarówno silniczki, szkła z ogrzewaniem jak i wiązki przewodów. Wszystko oddzielnie działa. Wygląda, jakby był jakiś problem logiczny dla SAMa, a nie prądowy... Gdzieś na forum czytałem, że nie trzeba tego programować z poziomu SD. Może jednak?

Objaw w lewym jest taki, że w wiązce w słupku na kablach do sterowania lusterkami jest +/-12V. W wiązce, która dochodzi przez drzwi do samego lusterka jest +/-12V. W wiązce, która dochodzi do silniczka lusterka jest już poniżej 1V :( Przewody 'przedzwonione', jest przejście. Opór podobny na wszystkich żyłach. Silniczek podpinany na krótko do akumulatora przez tę ostatnią wiązkę działa. Po zamianie na prawą stronę problem występuje z prawej.

Braku ogrzewania prawego lusterka jeszcze nie diagnozowałem, wyszło dopiero dwa dni temu :( Ale tak samo grzało podpięte na krótko, także przez wiązkę...

Z 'projektów' w trakcie:
1. podniesienie foteli. Kupiony płaskownik aluminiowy i śruby, pomiary zrobione, w tygodniu będę wiercił i ciął. Rozważam polerkę / szlifowanie.
2. montaż radia 2DIN. Jestem na etapie mocowania radia w kieszeni. Z dopasowaniem ramki będę się bawił, jak radio będzie już w autku Smile
3. światła dzienne, być może wspólnie z halogenami, w miejscu oryginalnych halogenów. Jestem na etapie poszukiwania homologowanych, okrągłych o średnicy 65 mm.

Z rzeczy do zrobienia - olej, filtry, także olej w skrzyni. Jak dobrze pójdzie, to i termostat.
Znaczy - czas na zakupy i umówienie się do Sławka Smile
 Odpowiedz
#13
 speedykielce 
(21.09.2019, 23:50)raffa napisał(a): Uaktualniłem trochę poprzedni post, zgodnie z obietnicą dodałem zdjęcia.

Ale czas leci, wszystko się zmienia...

Sprawa z pierwszym bagażnikiem jest bliżej końca. W dniu, w którym już miałem wszystko podrukowane, by zgłosić sprawę na policji (wyłudzenie, albo oszustwo, policjant na początku nie był pewien), przyszło powiadomienie, że zwrócili część kasy. Dokładnie po 4 tygodniach od odebrania zwrotu bagażnika. Został koszt przesyłki, ale to się już niestety inna kwalifikacja. Tak czy inaczej, dalej nie odpuszczę...
A przy okazji zacznę kampanię informacyjną w internecie Wink

Lusterka mają focha. Tak jak pisałem w poprzednim poście, regulacja nie działa w lewym, ogrzewanie w prawym.
Natomiast sprawdzałem zarówno silniczki, szkła z ogrzewaniem jak i wiązki przewodów. Wszystko oddzielnie działa. Wygląda, jakby był jakiś problem logiczny dla SAMa, a nie prądowy... Gdzieś na forum czytałem, że nie trzeba tego programować z poziomu SD. Może jednak?

Objaw w lewym jest taki, że w wiązce w słupku na kablach do sterowania lusterkami jest +/-12V. W wiązce, która dochodzi przez drzwi do samego lusterka jest +/-12V. W wiązce, która dochodzi do silniczka lusterka jest już poniżej 1V :( Przewody 'przedzwonione', jest przejście. Opór podobny na wszystkich żyłach. Silniczek podpinany na krótko do akumulatora przez tę ostatnią wiązkę działa. Po zamianie na prawą stronę problem występuje z prawej.

Braku ogrzewania prawego lusterka jeszcze nie diagnozowałem, wyszło dopiero dwa dni temu :( Ale tak samo grzało podpięte na krótko, także przez wiązkę...

Z 'projektów' w trakcie:
1. podniesienie foteli. Kupiony płaskownik aluminiowy i śruby, pomiary zrobione, w tygodniu będę wiercił i ciął. Rozważam polerkę / szlifowanie.
2. montaż radia 2DIN. Jestem na etapie mocowania radia w kieszeni. Z dopasowaniem ramki będę się bawił, jak radio będzie już w autku Smile
3. światła dzienne, być może wspólnie z halogenami, w miejscu oryginalnych halogenów. Jestem na etapie poszukiwania homologowanych, okrągłych o średnicy 65 mm.

Z rzeczy do zrobienia - olej, filtry, także olej w skrzyni. Jak dobrze pójdzie, to i termostat.
Znaczy - czas na zakupy i umówienie się do Sławka Smile
Z lusterkami to i ja mam problem. Tak jak pisałeś u mnie również jest napięcie na wiazkach ale regulacja nie działa... wymieniłem nawet ( joystick - przełącznik). Ale za to grzanie działa... czyli ani lewa ani prawa nie działa regulacja A za to W lewej i prawej grzeje....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio 
 Odpowiedz
#14
 LAZY. 
Sprawdźcie czy macie masę przy lusterkach jak przyciskiem operujecie.   Gdzieś to kiedyś rozrysowałem jak to działa, jest schemat poglądowy na forum.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#15
 raffa 
Lazy, tam jest 5 przewodów. Dwa do ogrzewania (+12V, masa) i trzy do sterowania silnikiem (+/-12V góra+dół, +/-12V lewo+prawo, masa).

W moim przypadku tak jest w całej instalacji z prawej strony. Z lewej strony bez ostatniej wiązki (tej, która jest wewnątrz lusterka). Przejście na tych trzech przewodach jest, opory na nich są podobne. A do silniczka nie dochodzi to 12V, tylko poniżej 1V.
Ta sama wiązka wraz z silniczkiem podpięta na krótko do źródła prądu bez problemu steruje lusterkiem.
Nie jest to wina sterownika, prawe lusterko podpięte do lewej wiązki w drzwiach działa bez problemu.
Dlatego obstawiam problem logiczny, a nie prądowy.

Nie miałem jeszcze okazji podmienić samej wiązki w lusterkach. Będę to sprawdzał. Mam za to nadzieję, że kwestia ogrzewania to jakaś głupota, może np. nie podpiąłem wtyczki...

Będę w ciągu kilku najbliższych tygodni u Sławka, zapytam go, może SD coś pokaże. A może jednak trzeba aktywować coś w SD...

Mam też nadzieję, że coś poradzi mi smartowy sąsiad, @wibi79 (on jest elektronikiem) Smile

PS. Jako, że allegro dawało prawie 9% rabatu na motoryzację dziś (znaczy w sumie, to wczoraj już) przy większych zakupach, to zanabyłem komplet filtrów, olej do silnika, olej do skrzyni, paski, termostat, płyn chłodniczy do uzupełnienia Very happy

Chciałem jeszcze od razu do drugiego auta, tego, co stoi... Ale jakoś już nie miałem ochoty grzebać. Tam olej tańszy, więc jest szansa, że jutro w biedrze na promocji kupię półsyntentyk Orlen Platinium.

EDIT: poprzychodziło Wink

   
 Odpowiedz
#16
 LAZY. 
[Obrazek: attachment.php?aid=7180]Hmmm, sprawdź zatem, znaczy zrób rozpiskę wiązki w lusterku i rozpiskę tego co pojawia się jak sterujesz lusterkiem. Może są przewody pozamieniane?
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#17
 raffa 
To wtyczka do sterownika wygląda tak:

   

I z tego, co pamiętam, to te kolory kabli pojawiają się potem w lusterkach. Zresztą - jeśli nie działa tylko samo lusterko (w sensie, że prawe przełożone na lewą stronę działa), to nie jest to problem przełącznika, ani wiązki do trójkąta.

Podkreślam po raz kolejny - lusterko podpięte na krótko do zasilania również działa, dlatego podejrzewam błąd logiczny.

Ewentualnie brak ogrzewania z prawej strony może być spowodowany problemem prądowym - ale jak pisałem, nawet nie jestem w 100% pewien, że dobrze wsadziłem obie wtyczki. W weekend postaram się zdjąć prawe szkło i wtedy się okaże.
 Odpowiedz
#18
 LAZY. 
Żółty kabel jest raz masą, a raz plusem. Zależy w którą stronę chcemy lusterkiem poruszyć.
Na moim prostym schemacie widać że jest on wspólny dla obu lusterek.  Może nie masz przejścia przez samą wtyczkę? Rozgięte styki itp. Sprawdź też czy układ kolorów w kostkach dla obu lusterek jest prawidłowy.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#19
 raffa 
(26.09.2019, 23:44)LAZY. napisał(a): Żółty kabel jest raz masą, a raz plusem. Zależy w którą stronę chcemy lusterkiem poruszyć.
Na moim prostym schemacie widać że jest on wspólny dla obu lusterek.  Może nie masz przejścia przez samą wtyczkę? Rozgięte styki itp. Sprawdź też czy układ kolorów w kostkach dla obu lusterek jest prawidłowy.

Lazy, dziękuję za chęć pomocy, ale piszę trzeci raz: w moim przypadku nie jest problem wiązek (tej do słupka, ani tej do trojkąta w drzwiach), ani sterownika.

Jak podpinam całe prawe lusterko do wtyczki w lewych drzwiach, to działa. Analogicznie, całe lewe lusterko w prawych drzwiach nie działa.
Do wtyczki w lewych drzwiach dochodzi +/-12 V, do obu par kabli (góra/dół i prawo/lewo).

Zostaje najkrótszy kawałek wiązki - ten w lusterku, biegnący od trójkąta do silniczka. Hermetyczna wtyczka w trójkącie w drzwiach jest dość duża, nie wiem, czy tam nie ma jakiegoś układu (to, co jest zalane żółtą masą). Potwierdzeniem, że problem leży właśnie w tym kawałku wiązki może być fakt, że do silnika lusterka nie dociera już 12 V, tylko w okolicach 1V. Oczywiście na obu parach przewodów. I zarówno na +, jak i na -. Dlatego też sterowanie nie działa.

Jedyną rzeczą, której nie sprawdziłem, jest zamienienie silniczka z prawej strony na lewą. Ale wg mnie, po sprawdzeniu napięcia na kablach, nic to nie zmieni.

Zostaje mi rozgrzebanie wtyczki z lusterka, i / lub dorobienie nowej wiązki. Albo wymiana na nową, jeśli okaże się, że jest tam jakiś układ, który uległ uszkodzeniu. Tylko czasu brak, są inne priorytety. Dobrze, że nie działa lewe, łatwiej jest je przestawić z pozycji kierowcy Very happy
 Odpowiedz
#20
 LAZY. 
Tam są tylko dwa silniczki i kable, nic innego nie ma.

Ja już zgłupiałem i się pogubiłem Very happy 

Niesprawne prawe lusterko wpięte  zamiast lewego lusterka działa- czyli wiązka w lusterku i same silniczki są sprawne.
Znów piszesz że prawa wiązka została przez ciebie sprawdzona, aż do przycisku i wg ciebie jest ok.

Lewego lusterka na prawej stronie nie testowałeś bo wg ciebie nie zadziała.

Znów piszesz że podpinasz całe prawe lusterko i działa, chwilę później piszesz że problem musi być w krótkim kabelku samego lusterka i dla tego nie działa.

To w końcu zamieniasz całe lusterko wraz z wiązką czy wkład elektryczny z tego lusterka podpinasz na drugą stronę bo to zasadnicza różnica.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu