Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

450_by_raffa

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
450_by_raffa
#51
 tim13 
Spray do pasków testowałeś.... u mnie w maszynach rolniczych sprawdza się.
 Odpowiedz
#52
 raffa 
Tak, tak, testowałem. Pomaga dopóki się nie zetrze. Czyli na kilkanaście uruchomień. Potem trzeba znowu psikać. Wkurzające, tym bardziej, że dostęp jest, jaki jest.
 Odpowiedz
#53
 raffa 
Z innej beczki - któryś z poprzednich właścicieli mojego smarta (obstawiam pierwszego, albo drugiego, dziadek by tego nie robił) wymienił prawie wszystkie wewnętrzne żarówki na niebieskie LEDy. Prawie, bo nie zadał sobie trudu wymiany podświetlenia radia... Założył też podświetlenie butów kierowcy i pasażera... Takie delikatne, za to też niebieskie.

Widać wcześniej jeździł golfem IV i mu się spodobało Very happy No ale spoko, co kto lubi.

W każdym razie problem z tym oświetleniem był taki, że lampki oświetlenia wnętrza są tak słabe (tylna ma całe dwie diody SMD Very happy ), że nie oświetlają nic. Poza własnym kloszem. A chyba nie o to chodzi.

Zakupiłem więc u Chińczyka lampki, znaczy gotowy zestaw LEDów z opornikami. Składający się z 9 LEDów 3030 (które rzekomo są aktualnie jednymi z lepszych / wydajniejszych diód SMD). Całość na kabelku, ze złączką, do wyboru do podłączenia do dwóch różnych typów gniazd.

Świeci wielokrotnie jaśniej, co prawda nie wiem, czy przez wysokie fotele oświetli środek, ale zawsze przynajmniej w bagażniku i za fotelami będzie wystarczająco jasno.

W zestawie były dwa takie komplety jak na zdjęciu. Rozumiem, że drugi do wsadzenia w lampkę koło zapalniczki. Ale chyba nie wejdzie...

   

Po zamontowaniu wygląda to tak:

       

Pomijając rozmiar, ta lampka koło zapalniczki też świeci tylko na kolana, więc przyszło mi do głowy, żeby założyć tylną w to miejsce z przodu, w którym w większości samochodów taka lampka się znajduje.

Muszę rozebrać górę i zobaczyć, czy to w ogóle jest wykonalne Wink
 Odpowiedz
#54
 raffa 
Napadłem (a właściwie to napadałem, bo aż kilka razy było potrzebnych) SmartCenter w Sosnowcu Wink

Będzie zabawa.

   
 Odpowiedz
#55
 raffa 
Dziś, znaczy wczoraj, udało mi się zużytkować zawartość największej torebki z tych widocznych na zdjęciu powyżej Smile To jest guma na około rury do wlewania paliwa. Stara guma była tak porwana, że aż sukces, że jeszcze nie wypadła. W każdym razie nie było się co obawiać, że rura wpadnie do środka, pod uszczelką na górze jest przymocowana do karoserii śrubą.
Demontaż i montaż zajęły mi dosłownie 23 minuty. Widać po zdjęciach Very happy

Wszystko trzyma się na 5 nierdzewnych śrubach, na dole na dokładkę jest atrapa śruby, dla zachowania symetrii Very happy Lubię Smile

Wyciągałem wszystkie części po kolei, ale przy montażu okazało się, że gumę i dwie plastikowe obręcze (wewnętrzną i zewnętrzną - tą z klapką wlewu paliwa) trzeba złożyć w całość przed przyłożeniem do samochodu. Inaczej jest problem ze spasowaniem - gumowy fartuch ma wypustki, które trzeba spasować z nacięciami od spodu zewnętrznej plastikowej obręczy.

Przed:
   

Po:
   

Mam nadzieję, że jeszcze przed weekendowymi deszczami uda mi się założyć nową uszczelkę trzeciego światła stopu.

EDIT 26/09: udało się Smile klosik wyczyszczony, nowa, oryginalna uszczelka nasmarowana smarem silikonowym i wsadzona na miejsce. Teraz już nic nie zaparuje, nie zaleje się wodą Smile
Czyszczenie styków i smarowanie smarem miedziowym, które robiłem (i o którym chyba wspominałem) kilka miesięcy temu zdało egzamin. Żaróweczki nadal świecą w komplecie.
Jeśli się znowu zaczną palić, albo przestanie kontaktować listwa, znaczy dwie listwy metalowe, którymi płynie prąd do pięciu żaróweczek, to wyjmę odbłyśnik i w środek zamontuję coś na kształt listwy LED, tylko nie ze zwykłymi diodami SMD, tylko z COBami, albo 3030 Smile
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu