Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

450_by_raffa

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
450_by_raffa
#81
 obwd-crash 
(04.10.2021, 23:13)raffa napisał(a):
(01.10.2021, 07:02)obwd-crash napisał(a): Piszczenie jeżeli nie ustąpiło po wymianie paska i jego naciągnięciu, to wina zużytej rolki-kółka przy alternatorze. Wygląda że ma niby rowki ale te nie wystarcza.

Rozumiem, że masz na myśli kółko w samym alternatorze?
Ono występuje jako część zamienna? Orientuje się ktoś? Do wymiany trzeba wyciągać alternator?

Tak kółko na alternatorze. Jest jako część zamienna, stalowa zamiast ze stopu aluminium.
Wątpię by udało się je wymienić bez demontażu alternatora. Wymieniał mi je mechanik.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#82
 tim13 
Ktoś opisywał że zakładał kółko ze sprzęgłem od innego alternatora i i ono było na nieco szerszy pasek (1 rowek więcej) a reszta parametrów taka sama.
 Odpowiedz
#83
 Arczi100 
Tim ...hm mogę się mylić ale kółko alternatora w 450 nie ma sprzęgła ...
 Odpowiedz
#84
 maciekpkow 
Cdi 2000r na bank sprzęgiełka nie miał.
 Odpowiedz
#85
 tim13 
Zgadza się że Smart nie ma i właśnie cierpi pasek (szlifuje kółko i jest poślizg z piszczeniem) gdyby było sprzęgiełko to by rolka się nie wycierała. Taki tuning chyba na FB pokazano.
 Odpowiedz
#86
 raffa 
Koledzy, dzięki za cenne uwagi. Przy okazji wymiany oleju będę przyglądał się temu z bliska Smile Paska jeszcze nie kupiłem, waham się nad marką Wink Myślę, że ta wymiana będzie prostsza, niż wyjęcie alternatora. Ale mogę się mylić Smile Poszukam przed olejem, żeby się dokładnie przyjrzeć Smile Jak już i tak będę pod samochodem Wink
 Odpowiedz
#87
 wibi79 
Nie bardzo rozumiem takie techniczne rozwiązanie jak sprzęgło w kółku alternatora? Czemu to miało by służyć? Rozumiem, że kółko klimatyzacji ale tam jest sprzęgło załączane elektrycznie ale alternator?? Chyba komuś coś się wydaje więc proszę o uzasadnienie albo zdjęcia względnie o sprostowanie.
 Odpowiedz
#88
 Arczi100 
Też proszę o wyjaśnienie.
Podejrzewam że może chodzić o 451 z systemem start-stop gdzie rozrusznik i alternator są jednym urządzeniem. Ale to tylko domysły
 Odpowiedz
#89
 tim13 
Tutaj gość mówi że jak koło stoi to pasek świszczy. https://www.google.com/search?q=zadanie+...e&ie=UTF-8# nie umiem teraz odnaleźć wpisu o zmianie koła na takie że sprzęgiełkiem jednokierunkowym . Może na kompie się uda ale to wieczorem. Chyba śmiecimy koledze w temacie.
 Odpowiedz
#90
 raffa 
(07.10.2021, 08:31)tim13 napisał(a): Tutaj gość mówi że jak koło stoi to pasek świszczy. https://www.google.com/search?q=zadanie+...e&ie=UTF-8#  nie umiem teraz odnaleźć wpisu o zmianie koła na takie że sprzęgiełkiem jednokierunkowym . Może na kompie się uda ale to wieczorem. Chyba śmiecimy koledze w temacie.

Jeśli sensownie, to śmiećcie Very happy

Każda merytoryczna dyskusja jest miło widziana.

Ale bardziej w temacie:

wczoraj, 19/11/2021, smart zaliczył kolejny, trzeci w PL przegląd techniczny. Tym razem przy przebiegu 148541 km.
Dwa dni wcześniej pojechałem do tłumikarza, bo jak pisałem wcześniej i jak słyszeli Koledzy na ostatnich spotkaniach, mój smart jest ostatnio głośny. W związku z tym, że w ramach tłumika mam zamiennik z JMJ, a nie oryginał, który jak się okazało nie jest idealnie spasowany, podejrzenia padły na łącznik elastyczny. Znalazłem w Sosnowcu tłumikarza, który okazał się chętny zabawić się tłumikiem w smarcie. Zawiozłem samochód w środę, miałem odebrać w czwartek, ale okazało się, że tłumik jest szczelny. Łącznie z łącznikiem elastycznym Smile

Dobra nowina Smile

Ale tylko teoretycznie. Najsłabszym ogniwem naprężonego układu wydechowego okazał się być... kolektor wydechowy :(

Na szczęście pęknięcia są niewielkie. Na razie.

Wyszło przy okazji oględzin na stacji. Okazało się, że mój ulubiony diagnosta pracował kiedyś w serwisie Mercedesa. I trochę o smartach wie. W każdym potwierdził, że piszczący pasek może być spowodowany kółkiem alternatora :( I stwierdził, że niedługo trzeba będzie wymienić klocki hamulcowe. Poduszki są w dobrym stanie Smile Poza tym wszystko jest w porządku. Aaa, i co najważniejsze - ustawił mi wreszcie światła, których jego wspólnik dwa lata ustawić nie mógł Very happy

Podejrzewam również, że to ten dziurawy kolektor jest powodem błędu P2052. Okaże się Wink

Poszukiwania spawacza żeliwa rozpoczęte. Podobno jest jakiś fachman w Katowicach, za Libero, jadąc w kierunku Mikołowa, który bawi się takimi rzeczami.
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości



Menu